33 Reacties
11 dagen geleden
Heel herkenbaar, afgelopen week ben ik boodschappen gaan doen in de supermarkt een dorp verderop omdat ik in de supermarkt in mijn dorp altijd bekenden tegen kom. Was heerlijk, even geen "is ie er nou nog niet" en "hou je het nog vol?"
Whatsappjes negeer ik ook want het is steeds hetzelfde verhaal wat ik aan het typen ben. Vind het heel lief dat mensen even inchecken, maar ik weet even niet meer wat ik moet antwoorden 😂
Voor de rest hou ik het thuis gelukkig nog wel vol. Alles gaat op een slakkentempo hier en ik vind het heerlijk, heb echt het idee dat ik die rust nodig heb.
11 dagen geleden
Heel herkenbaar! Hier inmiddels 39+2 maar ik ben echt in een antisociale versie van mezelf veranderd 😅 ik zeg voortaan maar “lekker cocoonen” of dat ik al “in mijn bubbel zit” en hoe fijn ik dat vind. Op die manier voel ik mij minder bezwaard dat ik mensen negeer, en is mijn omgeving eerder geneigd om met me mee te praten en me met rust te laten 😬
Het kost mij al genoeg moeite om toe te geven aan lekker de hele dag aanrommelen in huis of dutjes doen en ‘s avonds rustig met m’n vent op de bank.
11 dagen geleden
Heel herkenbaar! Ik heb dit al af en aan sinds start derde trimester. Ik ben maandag nog even naar ons winkelcentrum geweest en wil er vanaf nu echt niet meer uit. Appjes beantwoord ik alleen nog maar via m’n laptop.
Het schijnt heel normaal te zijn om meer naar jezelf toe te trekken rond deze termijn. Dus voel je vooral niet schuldig en doe gewoon lekker je eigen ding
11 dagen geleden
Nou precies hetzelfde hier…
Wachten is gewoon saai en lang en bij elk ander soort krampje denk je: is het begonnen? 👀nee toch niet
Elke ochtend weer wakker worden en er is weeeeer niks gebeurd.
Appjes reageer ik ook pas wanneer ik zin heb, vind het wel lief van de mensen hoor. De datum van de inleiding gaan we ook niet delen met mensen, behalve onze moeders en beste vriendin.
VRIEND
11 dagen geleden
Eerlijk afzonderen lukt hier niet zo goed omdat ik al 3 kindjes heb van 5,3 en 1,5 jaar en school/peuterspeelzaal gaat gewoon door.. maar ik snap je helemaal! Het liefst wil ik ook niemand zien/op bezoek/praatjes. Zelfs thuis wil ik graag gewoon even met rust gelaten worden.. het hoort een beetje bij het einde, dat je meer in je bubbel trekt. Al is het voor iedereen anders, ik had het wel elke keer einde zwangerschap. Ik ben 38+3 vandaag.
11 dagen geleden
Herkenbaar met 38+5! Telefoon staat nu standaard op ‘niet storen’ en met vriendinnen afspreken heb ik echt 0 behoefte aan..
11 dagen geleden
Ik heb wel enorme behoefte om mij af te zonderen, weinig behoefte om sociaal te zijn en mensen om mij heen te hebben. Ook geen behoefte veel de deur uit te gaan. Aan de andere kant verveel ik mij thuis ook echt niet. Wordt gelukkig ook nog niet gek van mensen die vragen stellen oid.
11 dagen geleden
Omg ja die appjes van mensen die je niet dagelijks spreekt. Loei irritant! Kan er ook helemaal niet tegen nu😂 hoe is het nu? Voel je al iets, nog even he? Wanneer ben je uitgerekend?
Heb mij voorgenomen om de laatste vraag niet meer te beantwoorden, dan krijg ik alleen maar meer apps🫢🫢
11 dagen geleden
Hier ook 38+4 en heel herkenbaar! Hoe lief bedoeld ook van iedereen, word ik gek van de appjes "hoe gaat het met de laatste loodjes? Hoe is het met je, kom je de dagen een beetje door?".. hier reageer ik ook echt uren later pas op.
M'n schoonmoeder zei laatst nog "oh schat, als je zo lang niet reageert denk ik dat je weeën hebt" 😑. Dus toen ik van een berichtje kreeg met de vraag hoe het ging heb ik extra lang gewacht met antwoorden😂
Gek genoeg vind ik het van mijn ouders of zussen minder vervelend wanneer zij er naar vragen.
Ik merk ook inderdaad dat ik me meer aan het afzonderen ben van anderen en lekker thuis zit. Kan normaal niet goed stilzitten/thuis zijn, maar nu vind ik het heerlijk
Heel veel succes en hoop dat je een fijne bevalling mag hebben😘
11 dagen geleden
Oh zeker, ik heb dit ook sinds ik 39 weken ben. Vorige week kon ik de appjes dan nog wel verdragen en reageerde ik ook nog vrolijk, maar sinds m'n uitgerekende datum ook niet meer. Vandaag 40+3. Het ergste vind ik als mensen gaan bellen, dan neem ik gewoon niet meer altijd op.
Zelfs thuis wil ik het liefste alleen zijn, vind dat heel erg omdat ik al een kindje en een lieve man heb, maar ik voel me gewoon echt beter als ze er niet zijn 🙈
10 dagen geleden
Ik kreeg vandaag dit van mijn schoonmoeder. Heb nu per direct m'n laatst gezien uit gezet, dit vind ik zoooo irritant. Laat me met rust en doe niet zo ongeduldig.
Het liefst zou ik deze weken gewoon onzichtbaar zijn, al die bemoeienissen, word er gestoord van.. nu werkt mijn man vlak bij mijn gehele schoonfamilie en laatst was hij een dagje vrij, iedereen die gelijk denkt dat het begonnen is.. heb gezegd dat hij maar zijn auto moet verstoppen op de parkeerplaats maar dat is best lastig aangezien we allebei een gele auto hebben 🫣
10 dagen geleden
Gaat er trouwens meer om dat er na 3 uur al een appje met een vraagteken volgt. Ik had het nog niet eens gelezen en was toevallig die uren bezig geweest met afspraken en koken maar wel online om even op een ander te reageren. Dus nu lekker alles uit, dan kan niemand het meer zien ook.
10 dagen geleden
Reactie op nicolehzz
Ah vervelend voor jou natuurlijk maar ik vind dit stiekem wel fijn om te le ...
Ik vind het ook super lief, het appje ansich irriteert mij totaal niet maar die vraagteken na 3 uur wel. Er zijn er meer die elke dag of elke paar dagen vragen hoe het is maar mijn schoonmoeder kan nogal ongeduldig zijn 🙄
Voel jij je ook zo bekeken als je ergens komt? Normaal vond ik het wel prima maar de laatste dagen geeft het irritatie 😂 jaahaa, ik ben hoogzwanger en sta op knappen, ik weet het.
10 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Gaat er trouwens meer om dat er na 3 uur al een appje met een vraagteken vo ...
Oohh wat irritant dit! Na drie uur ook al een vraagteken sturen 😂. Zo vaak appen is ook totaal niet helpend