33 Reacties
11 dagen geleden
Reactie op laupstra
Ik wil ook niemand vertellen als de bevalling begint. Ze horen het wel acht ...
Oh ja hoor, helemaal! Vorige keer zat m’n schoonfamilie bij ons koffie te drinken, daarna toen ze weg waren zei ik tegen m’n man, bel de verloskundige maar, t is al even begonnen. Volgende ochtend waren ze verbaasd dat het er was, ze hadden niets gemerkt🙃.
11 dagen geleden
Reactie op laupstra
Mijn vriend en ik gaan het ook aan niemand vertellen. Ik weet dat mijn (schoon)ouders het heel spannend vinden en ik weet dat ze zich alleen maar druk gaan maken als ik ze vertel als het begonnen is.
Mijn eigen ouders zijn nog wel nuchter en kunnen goed loslaten, al denk ik dat mijn moeder ook wel regelmatig in zou checken. Mijn schoonmoeder heeft daar wat meer moeite mee, die zie ik nog wel naar het ziekenhuis toe gaan wanneer ze weet dat ik aan het bevallen ben en ze even niks van ons heeft gehoord 😅
10 dagen geleden
Reactie op laupstra
Absoluut, wij zijn ook niet van plan het mensen te vertellen en dat weten ze namelijk ook. Echter kreeg ik vlak hierna een appje met "alles nog rustig?" En dat vind ik dan echt heeeeeel irritant. Ik weet dat mijn schoonmoeder van de zenuwen niet zou kunnen slapen, was geneigd om te zeggen "nee, ik heb al regelmatige weeën" en daarna naar bed te gaan en niks te laten horen maar heb het niet gedaan. Alleen gezegd dat alles rustig is maar we het ook niet gaan vertellen. Beetje jammer weer
10 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Absoluut, wij zijn ook niet van plan het mensen te vertellen en dat weten z ...
Ik leg ook steeds uit waarom ik niets wil zeggen. Dan probeert familie nog gerust te stellen/over te halen met “maar we gaan echt niet ongerust zitten zijn dan hoor!” Maar ik weet zéker dat ze door de kamer gaan ijsberen 😂 Dus nee
10 dagen geleden
Reactie op laupstra
Ik leg ook steeds uit waarom ik niets wil zeggen. Dan probeert familie nog ...
Precies dat ook 😂 ik heb het gezien bij mijn ouders toen mijn schoonzus beviel. Echt vreselijk.
Daarbij wil ik me ook niet verplicht voelen om mensen op de hoogte te houden, want anders gaan ze zich zorgen maken. We hebben denk ik al genoeg aan onszelf
10 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Precies dat ook 😂 ik heb het gezien bij mijn ouders toen mijn schoonzus be ...
Hahahaha mijn moeder is nog steeds gepikeerd dat mijn zus bij haar 2 bevallingen pas belde toen haar baby er al was. Dat vond ze toch zo vervelend. Maarja hoe bemoeierig en nerveus ze anders gaat doen dat is pas vervelend, dus ze kijkt maar ff 😅
10 dagen geleden
Reactie op nicolehzz
Hahahaha mijn moeder is nog steeds gepikeerd dat mijn zus bij haar 2 bevall ...
Ik denk dat het ook een generatie dingetje is. Mijn moeder was namelijk ook verbaasd toen ik zei dat ze niet elke dag hoeft te komen en al helemaal niet onaangekondigd de eerste tijd. Dat vond ze namelijk ook een dingetje..
Vroeger was dat veel gebruikelijker, net als dat bij mijn schoonouders de beide opa's en oma's, een stel vrienden en kraamzorg aanwezig was toen ze thuis kwamen uit het ziekenhuis na de geboorte.. eeeeh, nee dankje. Wij komen liever rustig samen thuis 😉
10 dagen geleden
Wij gaan ook zeker niks zeggen, alleen mijn ouders moeten we wel bellen omdat die onze oudste zullen opvangen.
Ik vind het daarom ook zo bijzonder als mensen appen met de vraag: en gebeurt er al iets? Alsof je dan echt zou gaan antwoorden met ja ben nu weeën aan het wegpuffen... 🤣
10 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Ik denk dat het ook een generatie dingetje is. Mijn moeder was namelijk ook ...
Ja net als dat er vroeger in het ziekenhuis al allemaal bezoek kwam! Toen werd je ook niet zó snel naar huis gestuurd als nu, maar dan nog zou ik daar echt niet op zitten te wachten..
10 dagen geleden
Ik wil inderdaad ook graag of samen met man en zoontje zijn of gewoon alleen.
Word echt tureluurs van mn moeder die nu iedere dag belt of probeert te bellen en dan vraagt gaat alles goed? Of als ik bel omdat ik een vraag heb over iets bijv verjaardagskado (zijn binnenkort jarigen) dan is het Ow en wat is het is alles goed met je 🤨😑
Dan denk ik joh doe rustig aan als er iets is of gebeurt dan bellen we zelf wel en hoor je het als een van de eerste 🤗