15 Reacties

2 maanden geleden

Wat vervelend dat je werk niet meelevend is en dat zelfs je contract niet verlengt woord omdat je zwanger bent vind ik wel erg

2 maanden geleden

Luister naar je lichaam en ga de ziektewet in. Ik ken vrouwen die doorzijn gegaan en uit eindelijk helemaal niks meer konden en in een rolstoel zaten. Ook na de zwangerschap kan je blijvende klachten houden. Ik zou ook een bekken fysio inschakelen. En als ze blijven drammen vraag naar de bedrijfsarts

2 maanden geleden

Zwangerschap mag nooit een reden zijn voor ontslag of niet verlengen van de en contract. Heb je rechtsbijstand? Ik zou deze inschakelen!

2 maanden geleden

Hi, Wat ontzettend vervelend! Allereerst: ik heb ook gigantische bekkenpijn. Dit is goed onder controle te houden met zwangerschapsyoga en fysio. Voor thuis heb ik dan oefeningen van de fysio en gebruik ik zo'n bal, echt een aanrader! Als ze hebben aangegeven dat je contract niet wordt verlengd omdat je door je zwangerschap & kindjes niet flexibel genoeg bent, is dit zwangerschapsdiscriminatie en kan je hier werk van maken. Veel succes en sterkte en verder wens ik je een mooie zwangerschap toe!

2 maanden geleden

Wat pittig zeg. Kun je op werk een zitbal meenemen? Ik heb nu een Backerz zitbal waar ik tussendoor graag op zit, dat ontlast enorm. Natuurlijk kan je baas ervoor kiezen om je contract niet te verlengen, maar dan mag je zwangerschap zeker niet de reden zijn. Maar anders zou ik gewoon voor mijn gezondheid kiezen en wel ziek melden. De stres is ook niet goed voor jou en de kleine. En als je daar toch stopt met werken... Succes met alles!

2 maanden geleden

Vergeet bij niet verlengen van je contract ook niet dat je recht hebt op een transitievergoeding. Al zou ik daar in deze situatie en met deze motivering van jouw werkgever nooit mee instemmen.

2 maanden geleden

Reactie op jwlt93

Zwangerschap mag nooit een reden zijn voor ontslag of niet verlengen van de ...
Heb geïnformeerd ontslag mag niet maar contract niet verlengen mag wel. Helaas loopt mn contract af rond m’n verlof en denk dat ze daarom zoiets hebben ze kan er beter uit. Het systeem is zo scheef! Helaas. Ik ga denk ik gewoon deels ziektewet in en dan gewoon minder werken. Financieel gezien hoef ik straks ook niet meer aan het werk na m’n verlof. M’n vriend werkt 40 uur en krijg nog een uitkering dus doe eerst rustig aan daarna zoek ik wel weer naar werk !

2 maanden geleden

Wat vervelend zeg! Zet jezelf en de baby op nr1. Ziek is ziek idd. Ontslag of contract niet verlengen vanwege zwangerschap is zwangerschapsdiscriminatie en zal daar zeker werk van maken. Het is wel altijd lastig te bewijzen dus als jullie weer in gesprek gaan persoonlijk of telefonisch neem het dan op zodat als ze dat weer als reden benoemd je echt bewijs heb! Dan kan je ook schadevergoeding krijgen ervoor.

2 maanden geleden

Reactie op Sueraya Drenth

Heb geïnformeerd ontslag mag niet maar contract niet verlengen mag wel. Hel ...
Dat klopt niet. Ook bij niet verlengen van het contract mag zwangerschap niet te reden zijn, zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gelijke-behandeling-op-het-werk/vraag-en-antwoord/mag-ik-worden-ontslagen-als-ik-zwanger-ben#:~:text=Heeft%20u%20een%20tijdelijk%20contract,onderscheid%20tussen%20mannen%20en%20vrouwen. In de praktijk is het zo dat een werkgever wel een andere reden vindt om het contract niet te verlengen, maar nu jouw werkgever die zo expliciet aangeeft (wellicht ook schriftelijk) lijkt dit duidelijk en aantoonbaar de motivering te zijn voor het niet verlengen van het contract.

2 maanden geleden

Hi, wat ontzettend vervelend voor je! Eens met wat hieronder door andere dames geschreven wordt, en wat betreft juridisch voor jezelf opkomen, kun je overwegen naar een juridisch loket te gaan, mocht je geen rechtsbijstandverzekering hebben. Dat is gratis en zij kunnen je goed informeren over je rechten en opties die je hebt, en misschien zelfs wel wat werk uit handen nemen hierin (denk aan brief schrijven etc.). Let er wel even op dat het juridisch loket waar je heen gaat arbeidsrecht doet. Liefs!

2 maanden geleden

Reactie op jwlt93

Zwangerschap mag nooit een reden zijn voor ontslag of niet verlengen van de ...
Dit wilde ik ook zeggen inderdaad .

2 maanden geleden

Belangrijkste is echt naar je lichaam luisteren. Ik hebbdat zelf jarenlang niet gedaan en ben daardoor al meerdere keren langdurig uitgevallen. Dat kan ik niemand aanraden. Als ze moeilijk doen zou ik zoals iemand anders ook al zei vragen om bedrijfsarts. Ziek is ziek. En in jouw geval kunnen ze waarschijnlijk gewoon je salaris door UWV vergoed krijgen omdat je ziek bent door de zwangerschap.

2 maanden geleden

Lekker de ziektewet in. Dikke doei met hun. Je gezondheid gaat altijd voorop.

2 maanden geleden

Zoals het bericht hieronder zegt zou ik de ziektewet aanvragen en eens je daarin zit krijg je ook nog zwangerschaps en bevallingsverlof (moet je dan weer aanvragen op de uwv website)

2 maanden geleden

Ik heb het al eerder geschreven maar werk niet door met bekkenklachten… Ik ben uiteindelijk ná de bevalling bijna helemaal in bed terecht gekomen bij de eerste, en ik denk niet dat je daar zin in hebt als je al kinderen rond hebt lopen 🫣 Ziekmelden en naar de bedrijfsarts zou mijn eerste stap zijn…En dan thuis rustig gaan kijken wat er wel lukt, balans gaan vinden. Heel veel succes!