16 Reacties

2 maanden geleden

Hoi, Wat vervelend. Ik heb 't ook al een tijd. Vanaf 7 weken al last van mn stuitje en is daarna steeds erger geworden tot week 16. Fysio, oefeningen en niet stofzuigen/dweilen, tillen, traplopen etc etc. Na week 16 ging het bij mij gelukkig wat beter maar kan ook nog steeds veel niet. Idd heel lastig. Maar is even niet anders;)

2 maanden geleden

Oja, en ik heb een bekkenband gekocht voor als ik toch wat langer moet lopen bijv. Geeft net even wat meer stevigheid. Uiteindelijk vergeet ik em in de praktijk wel vaak, maar goed 😅. Het kan wel helpend zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Little_nov

Hoi, Wat vervelend. Ik heb 't ook al een tijd. Vanaf 7 weken al last van ...
Ah dat is al een stuk langer! Ik heb inderdaad ook fysio, en doe zo min mogelijk, al soms wel wat lastig met een peuter thuis.. Een bekkenband heb ik inderdaad ook aangeschaft. Hoe doe jij dit op werk? Ik heb een staand beroep, deels zittend maar mij is geadviseerd nu even niet te werken.. En klopt! Het is wat het is hoor, en natuurlijk voor een goed doel maar wel vervelend 😄

2 maanden geleden

Wat vervelend! Ik had het bij mijn eerste ook, maar bij de tweede begon het echt veel eerder ongeveer bij 6 weken. Ik kan ook heel weinig en mij werd geadviseerd om niet veel te doen thuis en hulp nodig heb met het huishouden :( ook al kan ik het niet vermijden met een peuter thuis..

2 maanden geleden

Reactie op xannemarie

Ah dat is al een stuk langer! Ik heb inderdaad ook fysio, en doe zo min mog ...
Kan me voorstellen dat dat lastig is met al een peuter. Ik heb momenteel geen werk, was om andere reden arbeidsongeschikt. Wel bezig met reïntegratietraject maar mocht ik ook niet mee door omdat k het rustig aan moet doen ivm de bekkenklachten en veel bloedingen. Dus ben veel thuis. En mn activiteiten probeer ik af te wisselen qua belastbaarheid en zo nu en dan even liggen. Scheelt ook een hoop. Zeker voor het goede doel. Maar je zit er wel mooi mee nog zo'n 4,5 mnd en dat is wel lang. Snap best dat je t vervelend vind!

2 maanden geleden

Ik had het ook al vrij vroeg in m’n zwangerschap helaas. Nu is er bij mij ook een bekken scheefstand geconstateerd, en sinds ik zooltjes heb van het rug expertise centrum (even googlen) gaat dat heel veel beter. En slapen met een bekkenkussen ipv zwangerschapskussen. Wellicht helpt het voor jou ook. Sterkte in ieder geval!

2 maanden geleden

Mag ik vragen hoe/wie tegen jullie zei rustig aan te doen/niet te werken/weinig mag zegmaar? Fysio gaf bij mij aan dat ik haar zegen had om mij ziek te melden (werk in de zorg) maar van de arboarts moet ik aantal keer per week helpen met koffie ed. Terwijl dat echt op de grens is wat ik aan kan.. arbo en manager pushen mij best wel terwijl ik alleen maar rust wil 🙊

2 maanden geleden

Reactie op Evievdmt

Mag ik vragen hoe/wie tegen jullie zei rustig aan te doen/niet te werken/we ...
Bij mij was het de bekkenfysio. Ze gaf ook aan dat hoe meer ik het nu overbelast door dingen te doen die meer pijn geven, hoe meer kans er is om blijvend klachten te houden en dat wil je echt niet. Heb een vriendin en schoonzus die beiden met hetzelfde probleem zaten. De ene is doorgegaan, had ook een peuter lopen. Zij is uiteindelijk laatste maanden van de zwangerschap in een rolstoel beland en heeft nu jaren na de zwangerschap nog steeds pijnklachten. Vriendin had het wel rustig aan gedaan en bij haar gaat het nu paar maanden na bevalling al zoveel beter. Niet om je bang te maken hoor;) maar meer dat je jezelf (en je klachten) echt serieus mag/moet nemen. De Arbo arts en je werk hebben er geen last van als jij over 2 jaar nog met pijn loopt maar jij zelf wel. Wees zuinig op je lijf <3

2 maanden geleden

Bij mijn eerste had ik er met 12 weken al zó erg last van, dat ik toen al volledig in de ziektewet zat. En 2x per week zat ik bij de bekkenfysio. Na ongeveer een jaar na de bevalling kon ik weer rustig aan werken, maar dan niet meer in de kinderopvang door het fysiek zware werk. Ik heb lichamelijk op dagijks leven veel meer rust nodig dan voor de eerste zwangerschap. Nu 20 weken zwanger en tot nu toe, door alle kennis vanuit de eerste zwangerschap én vanaf begin direct mijn oefeningen strak erin gegooid, begint de pijn nu pas echt te komen. Ben nu 2 dagen met pijn, maar zó blij dat het zo laat pas begint nu!

2 maanden geleden

Reactie op JS0104

Ik had het ook al vrij vroeg in m’n zwangerschap helaas. Nu is er bij mij o ...
Vraagje.. bedoel je met een bekkenkussen zo'n kussentje voor tussen je knieën? Ik heb gegoogled maar krijg allerlei verschillende opties. Kan je daar wel nog mee draaien? Ik heb nu een zwangerschapskussen maar vind dit vreselijk met draaien

2 maanden geleden

Reactie op JS0104

Ik had het ook al vrij vroeg in m’n zwangerschap helaas. Nu is er bij mij o ...
Ik ben ook benieuwd wat voor kussen je bedoelt. Kan online helaas niet veel vinden en ben momenteel desperately op zoek naar enige vorm van verlichting

2 maanden geleden

Reactie op Evievdmt

Mag ik vragen hoe/wie tegen jullie zei rustig aan te doen/niet te werken/we ...
De fysio gaf dat inderdaad hier aan.. Nu aangemeld bij het UWV en zal binnenkort een gesprek hebben met een bedrijfsarts.. Ik zou ook echt rust nemen, merk zelfs dat het hier steeds pijnlijker word, zelfs met rust 🙃

2 maanden geleden

Reactie op Ellen9023

Vraagje.. bedoel je met een bekkenkussen zo'n kussentje voor tussen je knie ...
Ja! Ik heb een soortgelijke als deze: https://shop.best-life.nl/products/orthopedisch-kniekussen-voor-in-bed-1?variant=31747602088001&currency=EUR&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic

2 maanden geleden

Reactie op Guinda

Ik ben ook benieuwd wat voor kussen je bedoelt. Kan online helaas niet veel ...
Ik heb een soortgelijke als deze: https://shop.best-life.nl/products/orthopedisch-kniekussen-voor-in-bed-1?variant=31747602088001&currency=EUR&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic Hopelijk kun je iets vinden wat een beetje verlichting biedt, sterkte!

2 maanden geleden

Reactie op Ellen9023

Vraagje.. bedoel je met een bekkenkussen zo'n kussentje voor tussen je knie ...
En ik merk dat ik hiermee juist wel kan draaien, vond een zwangerschapskussen ook te dik en te lastig om mee te draaien 😅

2 maanden geleden

Reactie op JS0104

En ik merk dat ik hiermee juist wel kan draaien, vond een zwangerschapskuss ...
Bedankt voor je berichtje. Ik heb het gelijk besteld ben benieuwd 😁