11 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb enorm veel bekkenpijn en een zittend beroep.. eigenlijk alleen geen last als ik maar blijf wandelen. Toch werk ik gewoon volledig. Ik heb net zoveel pijn als ik werk, als wanneer ik niet werk. Bankhangen, zitten, liggen.. het maakt allemaal geen verschil. Als ik niet werk ga ik toch ook niet de hele dag rondjes lopen tegen de pijn haha. Maargoed het hangt ook van je werk af natuurlijk. Ik zou het in de zorg of als interieurverzorgster vast nog minder goed uithouden denk ik.. Ik merk wel dat sporten helpt. Ik doe zwangerfit en baantjestrekken 1x per week. Toen ik op vakantie was, heb ik dit drie weken niet gedaan en meteen had ik veel meer pijn. Daarnaast indd fysio, al lijkt dat weinig uit te maken. Ik hoor goede verhalen over medical taping bij bekkenklachten. Ik ga binnenkort naar een goede fysio die daarmee bekend is. Eens kijken wat dat doet.

2 maanden geleden

Ik werkte ook 32 uur en ben nu nog 16 uur gaan werken. 4 dagen per week van 8 tot 12 en dat is ook echt genoeg

2 maanden geleden

3x3 en als ik daar overheen ga fluit mijn lijf me meteen terug. Kantoorbaan dus anders dan een actief beroep. Als ik niet deels thuis kon werken vraag ik me af of er nog wat over zou blijven. Met minder uren heeft het voor mijn gevoel ‘geen zin’ en krijg ik juist nog extra mentale klachten. En scheelt dat ik wel echt heel veel verschil merk als ik staan-zitten-liggen-fysio oefeningen de hele dag goed af kan wisselen. Na een uurtje staan/zitten een half uur liggen halveert echt de pijn.

2 maanden geleden

Jaa idd ik ga er is over nadenken qua uren werk namelijk in de zorg als verzorgende .

2 maanden geleden

Ik heb enorme bekkenpijn, maar nu met fysio en echt heeeel weinig doen, is het momenteel houdbaar. Ik werk nog maar 16 uur van de 32, ook in de zorg. Ik werk dan alleen maar dagdiensten, max 1 achter elkaar met 2 a 3 dagen rust. In de dagdienst staan we met z'n 3'en op patiënten (ziekenhuis) en ik doe geen handelingen meer aan bed op medicijnen delen na. Ook het huishouden is nu voor zo'n 80% op mijn man aangekomen. Het is even door de zure appel heen en accepteren dat het even niet meer gaat worden dan dit. Als ik meer doe, weet ik gewoon dat ik continu pijn heb (echt uitstralende pijn tot aan de enkels).

2 maanden geleden

Reactie op Nurse541

Ik heb enorme bekkenpijn, maar nu met fysio en echt heeeel weinig doen, is ...
Ja dit heb ik ook, heb nu 2 avond diensten gedraaid. Kon net niet eens de trap af, gewoon huilen van pijn . En dan moet ik vanavond nog een avond dienst

2 maanden geleden

Sinds vorige week ben ik op de dagpraktijk (als doktersassistente) ook halve dagen gaan werken wegens bekkenklachten. Bizar genoeg, ook al heb ik zittend beroep, had ik na een hele werkdag en de dag daarop zo veel last dat ik niet in staat was om huishouden, boodschappen ed te doen. Het zijn bij mij die bewegingen zoals vanuit de stoel opstaan of tijdens spreekuur bukken ed. En we hebben een drukke praktijk, dus ik loop elke keer kleine stukjes (dan andere lijn pakken, dan een urine nakijken, dan naar de balie ed). Alles bij elkaar opgeteld is het te veel voor mijn lichaam. Rond de middag begin ik van de pijn helemaal te verstijven en doet elke stap zetten pijn. Op de huisartsenpost waar ik 2 dagen in de week werk heb ik dat daarentegen veel minder en dus ook zowat geen klachten. Dus ik werk twee hele dagen op de hap en twee halve dagen op de dagpraktijk. Dit gaat tot nu toe prima 🤞🏻

2 maanden geleden

Ik werkte 8 uur in de directe zorg (fysiek zwaar op een woongroep voor mensen met een meervoudige beperking. Dat was vanaf het begin van de zwangerschap drama, met 8 weken gestopt. Verder geef ik 14 uur trainingen, dus 2 korte dagen per week, en dat gaat tot nu toe goed. Kan zitten opstaan en beetje rondwaggelen als ik wil. Ik ben al wel nieuwe trainers aan het inwerken dus als het niet meer gaat kan ik nog wat thuiswerken. Ik heb de hoop dat ik me hiervoor niet ziek hoef te melden, maar ik heb uit eerdere zwangerschappen geleerd dat ik NIET door moet gaan als het niet meer wil 🙃

2 maanden geleden

Ik werk nog steeds mijn voltijdse job met 12h per dag. Ben zelfstandige dus minderen is niet haalbaar

2 maanden geleden

Ik ben vandaag 22 weken zwanger en werk in de ouderenzorg. Huisarts vermoed bekkeninstabiliteit en zwangerschapsischias. Fysio vermoed ook nog eens een beginnende hernia. Ik werk nu sinds 2 weken nog maar 5 uur op een dag en sta niet meer aan het bed. Ik ben er echt alleen nog voor medicatie en verpleegtechnische handelingen. Het werk heeft mij na mijn vakantie volledig ziek gemeld maar van de bedrijfsarts moet ik ondanks de vele pijn rustig (!) gaan afbouwen.