10 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees ff mee , loop met het zelfde probleem. Met uitstraling naar mn been en dus amper kan lopen

2 maanden geleden

Welkom bij de club! Ik heb allebei, en met allebei kan je bij de bekkenfysio terecht, en dat kan zeker iets verlichten! Hoewel voor iedereen natuurlijk persoonlijk is welke oefening of type stretch of massage helpt, kan ik wel delen wat bij mij in de verschillende situaties iets verlichting brengt: 1. Bij de bilspier pijn (ischias), helpen bij mij ontspanningsoefeningen, vooral de figure 4 stretch (liggend op je rug of zittend op een stoel, je kan veel voorbeeldfilmpjes googlen hoe je de stretch opzoekt), en de butterfly stretch. 2. Bij mijn bekkenpijn, die ik voel als vastzittend SI gewricht, of pijn in stuitje/staartbeen, of als een strakke band om heel mijn bekkengebied en billen heen, helpen 2 oefeningen: Plat op je rug op een stevige ondergrond (yogamatje ofzo) liggen, en je benen uitstrekken. En dan om en om nog “langer maken”, dus je ene voet nog verder van je lichaam afduwen terwijl je andere been ontspant, en dan andersom. En de tweede is dat je op je rug ligt met gebogen knieën en je voeten plat op de grond. En dan weer 1 voor 1 je voet wegduwen, alsof je een gat in je matje probeert te duwen. Totdat je bekken bijna van de grond los komt, daar even vasthouden. En dan je andere been. Dat 10-20 keer herhalen zou al meteen iets van ruimte in je SI gewricht moeten geven. En tot slot het allerbelangrijkste wat bij allebei de pijnsoorten verlichting geeft: heel veel rusten. Meerdere keren per dag minstens een half uur op je zij liggen met een zwangerschapskussen of desnoods 2 hoofdkussens, in ieder geval 1 tussen mijn knieën en bovenbenen en iets tussen mijn enkels. En dan iets voor tegen mijn buik als ondersteuning daar. Hopelijk kan je hier iets mee. Een sessie bij de bekkenfysio kan je nog beter helpen wat jou helpt, qua deep tissue massage (met een tennisbal ofzo bijvoorbeeld), dry needling of dergelijke. Daar hebben anderen hier vast betere ervaringen mee! Succes 🍀

2 maanden geleden

Ik heb last gehad van mijn onderrug, bilspier met uitstraling naar mijn bovenbeen. Kon niet lopen van de pijn. Mijn vriend heeft veel druk uitgeoefend op de spier door te drukken en even vast te houden, maar ook masseren met een tennisbal. Heb er zelf een topic voor geopend, daar staan ook veel verschillende tips. Wellicht niet helemaal aansluiten op je vraag, maar misschien heb je er wat aan. Ook naar de fysio geweest voor massage en oefeningen. Ik heb nergens meer last van!

2 maanden geleden

Topic heet: pijn aan spier in bil/rug/bovenbeen. Zie nu dat er al meerdere topics zijn op dit gebied. Sterkte!

2 maanden geleden

Hier ook de vlinderpose die genoemd wordt. Hollen en bollen op handen en knieeen. Brug maken en je heupen omhoog tillen om te stabiliseren. Voor de pijn in mijn bilspieren heb ik meerdere keren dryneedling gehad. Werkt als een tierelier, maar voelt als een ijsbeentje. Ze steken dan een accupunctuur naaldje in de gespannen spier, waardoor deze ontspant. Prik voel je niks van, alleen als ze de spier aantikken, paar seconde en dan is het weg. En op de zwangerschapsbal bouncen, rustig draaien ter ontspanning helpt. En als dit allemaal niet meer helpt, is bij mij het enige wat helpt op de linkerzij, met een kussentje tussen de benen echt rust nemen.

2 maanden geleden

Reactie op 71124

Ik lees ff mee , loop met het zelfde probleem. Met uitstraling naar mn been ...
Ga naar de osteopaat! Die heeft mijn ischias en bekkenpijn voor een groot deel verholpen

2 maanden geleden

Reactie op desmaxpom

Ga naar de osteopaat! Die heeft mijn ischias en bekkenpijn voor een groot d ...
Ga meteen ff googlen thnx!!

2 maanden geleden

Hier ook tweede x erg bekkenpijn en onderrug pijn... uitstraling naar de bil. Bekkenfysio helpt! Ga ik om de week heen,, verder op een gymbal oefeningen doen. Veel warmte en veel rust! Succes! 🍀🌷

2 maanden geleden

helaas heb ik hier ook mee te maken, ik loop aan een bekkenfisio en dit doet me gelukkig goed. Alhoewel ik nu weer niet kan lopen van de pijn m'n been helaas ik heb ook oefeningen gekregen en lees hierboven ook iemand die met een naald geprikt is op de spier dit krijg ik ook zei is ook manuel therapeut

2 maanden geleden

Reactie op 71124

Ga meteen ff googlen thnx!!
Zeker doen! En omgeving Zwolle heb ik dus een gouden persoon voor je, ik ben haar zo ontzettend dankbaar. ♡