11 Reacties
één maand geleden
Hi! Ik ben 36+4 en gisteren begonnen. Zou me er niet te druk om maken, je hebt maar weinig écht nodig. Vluchttas tegen 36 weken is wel handig, ga ik vandaag eens pakken. En schone kleertjes, doeken en beddengoed. Verder komt het wel goed hoor! Ik had bij de eerste een lijstje gemaakt met wat echt nog ‘moest’ (ook qua bestellen van spullen) en wat leuk zou zijn als het nog lukt (bijvoorbeeld eten koken voor in de vriezer). Misschien brengt zoiets je wat overzicht en rust.
één maand geleden
Hi! Ik snap je onzekerheid met een eerste. Maar ik was bij mijn zoon ook minder goed voorbereid als nu omdat ik gewoon dacht als ik nog iets nodig heb is het zo gekocht.
Probeer vooral te genieten van je laatste weken zwangerschap en lekker de nesteldrang (als je die hebt) z’n gang te laten gaan haha.
Ik kan je nog wel wat dingen meegegeven die wij hebben gekocht toen onze 1e geboren werd maar dit zijn dingen die ik heel handig vond maar wel per baby verschillen of ze nodig zijn.
-puckababy slaapzak, veel baby’s (sommige niet) slaan zichzelf wakker omdat ze gewend zijn in de buik met armpjes vast te liggen. Deze slaapzak heeft ons heel erg geholpen.
- white noise apparaatje
- voor jezelf als je borstvoeding gaat geven: rite aid hydro gel pads. Deze kreeg ik van m’n kraamzorg toen mn tepels waren overleden en eerlijk waar binnen 24 uur had ik weer goede moed en voelde ze beter aan. Je hebt ze ook van Medela maar met die heb ik geen ervaring.
Bijv flesje uitkoken doe ik nu pas als ik ze nodig heb. Zelfde met spenen. Ik wil borstvoeding geven en ga er vanuit dat dit gaat lukken. Meestal is het handig als je borstvoeding geeft om niet ook gelijk met een speen te beginnen zodat je kindje goed kan wennen aan de borst.
Ennn wat ik heel handig en chill vind wat ik nu weer heb gedaan: kook vast wat dingen voor in de vriezer. Je hebt geen zin om in die eerste week met koken bezig te zijn. Lekker soepje of spaghetti saus kan je prima invriezen en dan heb je toch gezond gegeten,
Succes met de laatste loodjes
één maand geleden
Relax, het komt allemaal wel goed. Mijn tip is om vooral de verwachtingen van jezelf en je partner niet te hoog te leggen. Het huis moet toch iedere week gepoetst worden en het gras ieder twee weken gemaaid, klaar is het nooit, laat het los.
In de laatste week/weken nog wel date nights, uit eten, bioscoop.
En voor mijzelf naar de kapper, nagelstudio en wenkbrauwen laten doen.
Als extra hebben wij wel begin november een schoonmaakbedrijf ingehuurd voor een goede schoonmaak (vooral de badkamers) en het reinigen van de bank.
(Dit is wel vanuit luxe).
(Wij verwachten onze derde baby)
één maand geleden
Ik moest mezelf er echt aan helpen herinneren dat de winkel straks niet ineens gesloten zijn ofzo. Alles wat we niet hebben, kunnen we altijd nog lenen/kopen/bestellen en met een beetje geluk is alles uiterlijk de volgende dag in huis. Die gedachte helpt al ontzettend.
Verder zet ik in de ruimtes waar de baby zo komt alvast de nodige dingen klaar. In onze kamer hebben we een karretje met luiers enzo en in de woonkamer hebben we ook een mandje met babydingen.
Ik zou graag nog een lading eten maken, maar helaas hebben we een kleine inbouwvriezer, dus ik denk dat ik maar een vriezer bij bestel die we in de schuur houden. Ik wil wat soepjes, gezonde snacks en ook ontbijt maken. Mocht dat niet lukken, dan haal ik een flinke voorraad eten in huis.
De vluchttas is nu ingepakt. Het liefst laat ik die alvast achter in de auto, zodat we echt klaar zijn om te gaan als het moment daar is.
Bedacht me zojuist nog even dat ik nog een voorraadje verzorgingsspullen in huis wil halen. Zoals shampoo en zeep enzo. En het liefst ook nog wat comfortabele kleding voor na de zwangerschap. Heb het voor ik zwanger werd al 4 nieuwe pyjama’s gekocht per toeval en dat was echt heerlijk voor mijn 1e trimester
Voor de rest vooral poetsen, poetsen en poetsen
één maand geleden
We hebben dit weekend de maximale cosy in de auto gezet, vitamine k druppeltjes gehaald, geboortekaartjes 'klaargezet' en dekentjes gewassen.
Wil eigenlijk nog een paar nieuwe joggingsbroeken halen omdat ik mijzelf echt niet ga vertonen in mijn oude😂
één maand geleden
Dingen die ik klaar heb; (38+1) 🤰🩵
Kinderwagen
Wiegje (opnieuw bekleed en opgemaakt)
Commode ingericht
Smeersels en zalfjes klaar staan
Luiers
Flesjes + voeding
Vluchtkoffer + bevallings pakket voor thuis
Bevalbad + disposables voor thuis
Kleertjes gewassen en setjes gemaakt
Maxi cosi in de auto + voetenzak + jasje
Box
Pasta saus + paar maaltijden in de vriezer
Nog doen:
Tweede tripp trapp schilderen
Baby huisje schoonmaken en inrichten
Ook nog niet "helemaal" klaar dus! Maar de dingen die ik nog wil doen ga ik ook niet direct gebruiken, dus kan prima nog even wachten. 😇
Lichamelijk kan ik nu echt nog heel weinig, dus ik verveel me soms rot maar bepaalde klussen lukt me nu echt niet om te doen. Een klein ommetje wandelen of met m'n dochter spelen vullen nu m'n dagen..... #aftellen! 🩵
één maand geleden
In dit topic staan ook veel tips;
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-november-2024/postpartum-essentials-DJY1QMg
één maand geleden
En deze sluit er ook op aan;
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-november-2024/deel-de-inhoud-van-je-vluchttas-Nr3kkVp
één maand geleden
Komt wel goed allemaal! Ik was bij de eerste ook veel meer gefocust op wat af moet zijn voor de baby er is. En alsnog mocht ik mensen de hort op sturen omdat in de praktijk ik/de baby toch andere dingen fijner vond dan wat ik had😂
Nu ben ik 37 weken :
Hier staat de co sleeper en box klaar. Ledikantje moet wel nog omhoog maar hé kan ook als de baby er is, aangezien ie toch eerst bij ons slaapt.
Beddengoed (+ de kruiken) ligt in de cosleeper, nog niet opgemaakt want mijn ervaring en bij mijn familie/vrienden is dat de kraamhulp het er toch weer aftrekt, zodat zij zeker weten dat het goed veilig zit😂
Verder:
Flesvoeding + flesjes
2 pakken luiers + sudocreme e.d.
Maxi cosi + voetenzak in de auto.
Commode zo goed als ingericht. Al weet ik dat ik dat toch wel weer ga veranderen als de baby er is. Dan merk je pas wat prettig werkt😂
En ik denk dat ik morgen maar eens de vluchtkoffer voor mij/baby en logeertasje voor oudste klaar ga maken.
één maand geleden
Oh en ik heb nog wat grotere onderbroeken gekocht voor na de bevalling. En wat nieuwe huispakken/pyjama's. Wil er wel een beetje oké bij zitten😂
En totaal overbodig maar ik heb qua shampoo's en douchegels , tandpasta enzo ook ingeslagen zodat ik mijn man de eerste maand dat niet hoef te laten kopen. Die komt met de verkeerde geuren/merken aan😂