82 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb een zittenb beroep, ik bin verkoop binnendienst en interieurdesigner bij een bedrijf die modulaire gebouwen bouwd. Ik merk wel dat ik wat minder goed kan concentreren en de misselijkheid helpt ook niet. Daarom weten mijn collega's ook al van de zwangerschap, ook al ben ik maar net in de 9. week.

7 maanden geleden

Reactie op Sina Alea

Ik heb een zittenb beroep, ik bin verkoop binnendienst en interieurdesigner ...
Ik geloof direct dat misselijk zijn en concentreren op iets elkaar goed in de weg kunnen zitten. Gelukkig ben ik niet misselijk en kan ik in principe alles gewoon doen al moet ik wel zeggen als ik druk ben of mij druk maak soms wel even een stapje terug moet doen of 2 omdat ik dan een beetje licht in mij hoofd word

7 maanden geleden

Ik ben docent stralingsbescherming waarbij het advies van het bedrijf is om zsm na ontdekken zwangerschap het te melden, dus bij mij wisten ze het al met 4+2 🙈 ik deed wel eens practica met radioactieve stoffen en hier wordt je dan van afgehaald. Heb meestal een kantoorbaan met afwisselend hele dagen cursussen geven. In het begin gaf het wel rust om me met een goede reden gewoon openlijk beroerd te voelen, zorgde ook voor meer begrip. Ben nu 10+3 Zit nu alsnog deels in de ziektewet omdat ik weer last heb van extreme vermoeidheid en m'n moeder zal op korte termijn overlijden dus mentaal ben ik er ook niet lekker bij. Nu dan maar even minder met werk bezig zijn

7 maanden geleden

Hier ook zittend beroep. Ik ben acceptant zakelijke verzekeringen. Maar mijn concentratie is ook ver te zoeken. Vind het enorm lastig om mij ergens toe te zetten.. tegen de namiddag ook echt moe. Ben in week 7🙈

7 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995

Ik ben docent stralingsbescherming waarbij het advies van het bedrijf is om ...
Dat is wel heftig.. je hoopt natuurlijk een onbezorgde zwangerschap te hebben en nu heb je misschien ook nog wat meer zorgen wat betreft je moeder omdat je natuurlijk ergens een oma voor je kindje wil. Zorg goed voor je zelf! En veel sterkte de komende tijd met de dingen die nog komen gaan!

7 maanden geleden

Reactie op kiim92

Hier ook zittend beroep. Ik ben acceptant zakelijke verzekeringen. Maar ...
Bij mij valt de vermoeidheid nu wel weer mee ben wel een aantal weken heel moe geweest😊

7 maanden geleden

Ik ben kapster en heb een eigen salon aan huis. Zit nu in de 7e week (volgens eigen berekening). Na een dag werken ben ik echt helemaal op na het vele staan dus hoop dat dit nog beter gaat worden 😊

7 maanden geleden

Ik ben klantenbegeleider en interieurstyliste bij een projectontwikkelaar (in de bouwsector). Ik begeleid en adviseer gezinnen bij het bouwen van hun nieuwe woning/appartement/villa. Voornamelijk een zittend beroep, maar heb wel geregeld klantenafspraken en werfbezoeken. Ik merk nu al dat die klantenafspraken (welke geregeld 3u duren) zwaar doorwegen i.v.m. vermoeidheid, misselijkheid en duizeligheid.. Bij mijn eerste zwangerschap wel gewoon doorgewerkt tot de dag voor mijn bevalling. Benieuwd of dit nu ook gaat lukken.

7 maanden geleden

Reactie op Eva F

Ik ben klantenbegeleider en interieurstyliste bij een projectontwikkelaar ( ...
Ik vind het mooi dat het zo kan😄 het natuurlijk ook hoe verloopt zal gaan ik hoop voor je dat je weer lukt 😄

7 maanden geleden

Reactie op melissa199524

Ik ben kapster en heb een eigen salon aan huis. Zit nu in de 7e week (volge ...
Dat geloof ik direct maar krijg je dan geen zere voeten van het de hele dag (stil) staan? Ik heb inderdaad ook een staand beroep maar met wel veel lopen en daar ben ik soms wat moe van

7 maanden geleden

Een kantoorbaan, dus fysiek niet zwaar, maar alsnog ben ik wel wat sneller moe dan normaal. Ik merk soms dat ik een beetje mist in mijn hoofd heb waardoor ik wat minder scherp kan nadenken, en sommige dingen boeien me ook gewoon minder om me druk om te maken :P

7 maanden geleden

Ik werk bij de brandweer. Ik heb een gecombineerde functie: een piketfunctie (uitrukken bij incidenten) in combinatie met kantoorwerkzaamheden. Ben na 8 weken zwangerschap gestopt met de uitrukdienst, op het werk weten een aantal collega's het dus ook al. Het voelde niet meer goed om richting branden en ongevallen te rijden. De rest kan ik gewoon blijven doen

7 maanden geleden

Pedagogisch medewerker! ik werk op een kinderdagverblijf met baby’s van 0 tot max 1,5 jaar 🥰

7 maanden geleden

Ik ben arbeidsdeskundige, vooral een adviesrol binnen onze organisatie; een bedrijf waar mensen met een beperking werken en waar we mensen vanuit de bijstand naar werk helpen ontwikkelen. Heel breed, veel verschillende taken, veel ad hoc. Merk dat ik nu sneller het overzicht verlies en mailtjes krijg waar mijn rapporten blijven….. niks voor mij…. Fysiek gelukkig niet zwaar, kan mijn eigen agenda delen, maar mentaal valt het even niet mee…. Ze weten het nog niet, ik ben nu 8 weken

7 maanden geleden

Ik werk in de jeugdzorg met kinderen tussen de 3 en 12 jaar.

7 maanden geleden

Ik werk als GZ psycholoog. Na 2 eerdere miskramen en nu veel last van kwaaltjes merk ik dat ik cliënten niet kan bieden wat ze verdienen dus ik heb me afgelopen week ziekgemeld. Mijn verantwoordelijkheidsgevoel zegt echter dat ik gewoon weer moet gaan werken maar ik denk niet dat ik het vele mentale schakelen en de heftige verhalen aankan.

7 maanden geleden

Ik ben vestigingsmanager van een kinderopvang 👧

7 maanden geleden

Ik ben leerkracht op een basisschool, bij de kleuters dus best intensief en fysiek. Ik wil doorgaan voor de kinderen en hoop dat ik dat nog even volhoud. 💪🏼🤞🏼

7 maanden geleden

Ik werk als grafisch vormgever (fulltime) op een kantoor. Fiets 40 km per dag naar me werk. Ook heb ik me eigen bedrijf en heb ik een private gym, ik geef in de avond en de weekenden sport lessen en online coaching 🤗 Zal wel even wat moeten laten schieten aankomende tijd, maar tot nu toe hou ik alles nog vol.

7 maanden geleden

Ik ben kinderfysiotherapeute en heb een eigen praktijkje 😊 Best intensief werk met kids tussen de 0 en 18 jaar, maar omdat ik eigen baas ben kan ik gelukkig zelf m’n agenda indelen, dat scheelt wel! Anderzijds is het zo dat als ik niet werk, ik ook geen inkomsten heb..