24 Reacties

5 dagen geleden

Als je ze al hebt, lekker biooil op smeren, is bij mij het enigste wat tegen littekens werkt, en dat zijn het

5 dagen geleden

Verder kan je ze niet echt voorkomen hoor! De enige heft een wat soepelere huid dan de ander. Ik heb ze van m’n vorige zwangerschap ook, 2 kleintjes op m’n buik, maar m’n borsten zitten vol.. moet zeggen dat ze minder werden, maar nu ik weer zwanger ben zijn ze echt dubbel zo erg.. ga er na de zwangerschap wel weer bio oil op smeren , en als het niet meer weg trekt dan jammer maar helaas.. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan

5 dagen geleden

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap flink met deze gesmeerd en ook deze zwangerschap weer. Heb geen enkele striae, al weet ik natuurlijk niet of dat door de olie of mijn huidtype komt

5 dagen geleden

Ik gebruik de body butter van Weleda maar of het echt helpt vind ik lastig te zeggen! Tot nu toe met 31 weken nog niet mega veel striae

4 dagen geleden

Cacaoboter zou ook kunnen werken voor bestaande striae. Om te voorkomen geloof ik zelf vooral in dagelijks insmeren/inmasseren met iets van creme/olie. Ik gebruik zelf de almond & jojoba huidolie gewoon van het Etos huismerk. Bij de vorige zwangerschap alleen aan het eind 1 kleine streep (zag ik pas na de bevalling), nu zitten er wel een paar naast dus ik ga weer meer gedisciplineerd smeren 😅

4 dagen geleden

Collageen slikken? Helpt de huid van binnenuit om elastisch te blijven.. wel een goeie met vis collageen. Die komt het meest overeen met die van de mens. Slik het zelf ook en nergens last van. Kan natuurlijk ook m’n huid type zijn☺️.

4 dagen geleden

Reactie op Lis2

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap flink met deze gesmeerd en ook deze ...
Ik smeer ook vanaf het begin hiermee, tot op heden geen striae. Toeval of succes 😁

4 dagen geleden

Reactie op Lis2

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap flink met deze gesmeerd en ook deze ...
Ik ook vanaf het begin gesmeerd eerst met olie en butter van Naïf, daarna de butter van Weleda. Nu 30 weken en 0 striae. Heb wel veel (kleine) striae op mijn dijen en borsten van vroeger toen ik met de pil begon. Toen ben ik op korte termijn ook erg aangekomen. Ik was hierdoor echt heel nerveus voor m’n buik. Dus ik denk dat op tijd beginnen smeren echt wel effect heeft.

4 dagen geleden

Bio oil kan de strepen minder maken straks. Helaas is er bewezen dat smeren geen zin heeft. Striae zit namelijk niet in de bovenste huidlaag dus cremetjes hebben geen effect. Het is meer een erfelijk dingetje. Na je bevalling kun je wel bio oil smeren om het zichtbaar te verminderen! (Er zijn ook nog cosmetische ingrepen mogenlijk) Overigens is smeren tegen jeuk (van de striae) wel aan te raden! Zo krabbel je de huis niet verder open/geïrriteerd

4 dagen geleden

Ik had deze gekregen en vind hem erg prettig, ruikt ook lekker. Ik had al striae van voor mijn zwangerschap op m'n buik en dit zet nu door, denk ook niet dat het perse helpt. Wel had ik door de toenemende rek, steeds meer jeuk op mijn buik. Door het vettig in te smeren werd dat wel minder! Ik had eerst een goedkopere olie maar die trok voor geen meter in, deze van Naif wel! Verder hoor ik heel veel goede verhalen over Wedela buikolie

4 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Ik had deze gekregen en vind hem erg prettig, ruikt ook lekker. Ik had al s ...
Weleda* 😅

4 dagen geleden

Striae komt van binnenuit. Een diepere huidlaag. Smeren is fijn, maar heeft geen enkele zin om het te voorkomen.

4 dagen geleden

Reactie op kiim92

Ik ook vanaf het begin gesmeerd eerst met olie en butter van Naïf, daarna d ...
N=1 Ik smeer huismer kruidvat. En dan bijna elke dag, niet eens elke dag. En ook 0 striae en de vorige zwangerschap ook niet. Je krijgt het of je krijgt het niet 🤷‍♀️

4 dagen geleden

Reactie op Zonnebloempje321

N=1 Ik smeer huismer kruidvat. En dan bijna elke dag, niet eens elke dag. ...
Ik twijfel hieraan of dat wel zo is. Het zal het misschien niet 100% kunnen voorkomen, en een deel genetisch zijn, maar het zal echt wel een helpende hand zijn om het in te perken. Want mijn benen en borsten zeggen duidelijk een ander verhaal en dat ik echt wel gevoelig ben voor striae. Vroeger natuurlijk niks aan gedaan

4 dagen geleden

https://sproetonline.nl/beste-striae-creme-zwangerschap/

4 dagen geleden

Reactie op kiim92

Ik ook vanaf het begin gesmeerd eerst met olie en butter van Naïf, daarna d ...
Ik smeer naïf ook. Heb een setje. Zwangerschapsolie en zwangerschapsbalm. Zover heb ik geen nieuwe striae, dus aanrader denk ik? 😂

4 dagen geleden

Reactie op kiim92

Ik twijfel hieraan of dat wel zo is. Het zal het misschien niet 100% kunnen ...
Dit vraag ik me indd ook af, want als tiener wel striae gekregen rondom mijn dijen en borsten, maar op het moment is er gewoon (nog?) niks. Smeer wel regelmatig de zwangerschapsolie, maar geen idee of dat de voorkomer is 🤭

4 dagen geleden

Reactie op FräuleinV

https://sproetonline.nl/beste-striae-creme-zwangerschap/
Dit is inderdaad een hele goede website voor huidproducten! Een vriendin van me gaf die laatst ook als tip. Ik heb er nog geen producten van besteld, maar heb voor mijn buik zelf een crème gemaakt met castorolie, bijenwas, sheabutter, avocado-olie, jojoba-olie en een beetje lavendel olie en vanille(voor de gezellige geur haha)- vooralsnog 0 striae!

4 dagen geleden

Ik heb die crème van Purito aangeraden door Sproet. Is wel vettig op je huid. Maar ivm de onderbouwing waarom deze crème goed is, smeer ik hem toch.

4 dagen geleden

Ik heb er nogal wat onderzoek naar gedaan. ik heb gelezen dat het helaas genetisch bepaald is of je er last van krijgt of niet. Verder is er bewijs dat hyaluron zuur en cantella asiatica zou kunnen helpen om te voorkomen. Maar de bewijskracht is niet heel erg betrouwbaar. Cantella zit in weleda producten en ik gebruik er maar een serum met HA onder. Zorgen dat je gewichtstoename geleidelijk is kan helpen. En na de zwangerschap een bodycreme met retinol er in om de strepen te doen vervagen (na het borstvoeden). Ik heb nogal wat geprobeerd maar heb het zelf ook al op mn borsten. Ik smeer maar vooral tegen de jeuk.