4 Reacties

één maand geleden

Bij de 2e een uur lang in ons eigen bad gezeten om weeën op te vangen. Toen de verloskundige kwam, had ik al 7cm en heb ik het laatste kwartier de rest vd weeën leunend op bed opgevangen. Ik vond dit goed te doen en best relaxed. Scheelt wel dat we een groot bad hadden. Als het weer zo uitkomt ga ik het weer zo proberen te doen

één maand geleden

De eerste keer ben ik in ons eigen bad bevallen, dat was niet het plan maar ik hoorde de kraamhulp aan de verloskundige vragen of ze zich moest voorbereiden op een evt badbevalling dus ik dacht mooi, ik ga er niet meer uit 🤭 ik vond het prima qua ruimte- je hebt een fijne steun in de rug met de badrand en m’n man kon er goed naast zitten. Ik heb wel een stopje ergens kapotgeschopt 😅 Nu ga ik voor een Bevalbad. Was het eigenlijk niet van plan want klinkt als veel meer gedoe (eigen bad is gewoon leeg laten lopen en schoonmaken natuurlijk) maar de verloskundigen doen dat liever qua ruimte. Omdat het bij ons op de slaapkamer past gaan we het nu zo doen, maar als het kon gebruikte ik weer gewoon het eigen bad

één maand geleden

Geen ervaring, maar mijn plan is ook om in ons (grote) bad de weeën op te vangen. Het echte eruit persen kan niet in eigen bad omdat ze er omheen willen lopen, maar de verloskundige zei ook dat je vaak moet kiezen; als je al een heel groot deel van de ontsluitingsfase in het bevalbad zit moet je er ook vaak uit voor de persfase vanwege de temperatuur. Of je moet juist wachten met in het bad gaan tot de persfase. Eigen bad lijkt mij relaxter omdat je de temperatuur kunt blijven aanpassen, en er ligt dan minder druk op dan wanneer ik een heel bad gehuurd zou hebben en een bed in mijn woonkamer gezet.. (boven lijkt me niet genoeg ruimte voor een bevalbad).. terwijl je voor het zelfde geld alsnog naar het ziekenhuis moet.

één maand geleden

Dit hadden wij ook met de vk besproken, alleen ben ik bang dat ons bad te klein is om in te bevallen en te weinig ruimte heeft. nu hebben we er 1 gehuurd gelukkig en hoef ik me daar geen zorgen over te maken qua ruimte🙏