13 Reacties

één maand geleden

Ik lees mee ! Hier ook verschrikkelijke pijn met alle soorten bewegingen en ook de angst voor de bevalling kwa pijn in combi met de bekken🥲

één maand geleden

Neem aan dat je wel al naar de fysio gaat? Die kan je hier misschien ook goede tips voor geven. Ik had het vorige keer zeker niet zo extreem als jij, maar wel ook veel last van m'n bekken aan het einde. Toch een snelle (4,5 uur en eerste kindje) en ongecompliceerde bevalling gehad. Alleen herstel erna viel tegen, maar als je bij een zwangerfit groepje gaat waar je ook postpartum terecht kan, dan weet je (bijna) zeker dat ook dat goed komt.

één maand geleden

Ik lees ook mee. Heb ook last van mijn bekken. En de ene dag gaat het beter als de andere dag. Dus maak me ook best druk om de bevalling hoe het gaat lopen.

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Neem aan dat je wel al naar de fysio gaat? Die kan je hier misschien ook go ...
Heb hele tijd bij fysio gelopen maar dat leek niet echt te helpen. Vooral rust helpt goed. Het gaat veel dagen ook ontzettend goed (sinds ik dus veel rust neem) maar ik hoef maar 1 spier verkeerd aan te spannen of verkeerde beweging te maken en lig er de hele dag af. Zal je niet zien dat dat gebeurd voor de bevalling.. zal het nog wat uitgebreider met de verloskundige erover hebben ook maar ik wilde weten of hier meer vrouwen ervaring in hebben. :)

één maand geleden

Ja hier helpt rust ook her beste, maar het is voor je herstel achteraf toch ook heel belangrijk om iets van zwangerfit of zwangerschapsyoga oid te blijven doen. Een soort gecontroleerde inspanning zegmaar om de spieren wel een beetje actief te houden. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Dus daarom blijf ik ook maar braaf mijn oefeningetjes van de fysio doen. Niet omdat het er minder van wordt, maar om erger te voorkomen. En zoals gezegd: je kunt dus ondanks dat alles toch een snelle ongecompliceerde bevalling hebben. Bevalling heeft ook heeeeel veel met loslaten en ontspannen te maken. Daar helpen juiste ademhalingstechnieken trouwens ook heel goed bij, juist als het heel erg pijnlijk is ook! Vond dat toen ik daarmee begon bij de cursus zwangerschapsyoga maar zweverig, maar het helpt wel ècht 😊

één maand geleden

Zodra je weeën beginnen, is je lichaam er op gebouwd daad de focus te leggen. Bij een eerste bevalling zal de eerste fase dit nog niet direct wegnemen, maar zodra de ontsluitingsfase begint neemt je lichaam het over. De pijn van ontsluitingsweeën doen je bekken even vergeten. (Los van je keuze voor pijnstilling) met pijnstilling voel je je bekken ook niet meer. Het nadeel wel is dat een paar uur na de bevalling alle hormoonstoffen dalen en bekkenpijn direct weer terug komt. Maak dus ook voor na de bevalling afspraken met de fysio voor een goed herstelplan.

één maand geleden

Ik beval binnenkort van mijn 3e. Bij alle 3 bekkeninstabiliteit en bekkenbodeminstabiliteit. Als je kindje helemaal goed is ingedaald heb je grote kans dat je weinig tot geen last meer hebt van de bekkenpijn. Omdat het hoofd van het kindje je bekken een beetje stabiel houd. En geloof me. De pijn van de bevalling overheerst de pijn van je bekken. Je denkt niet eens meer aan je bekken. Ik zou zeggen laat alles op je afkomen. En probeer zo ontspannen mogelijk erin te gaan. Geen slechte gedachtes. Uit eindelijk komt alles goed en lig jij daar straks een super trotse mama te zijn. ♡

één maand geleden

Ik herken je verhaal helemaal. Door onze IUI pogingen en daar de hormoonspuiten bij, liep ik bij 16 weken al bij de bekkenfysio met bekkenpijn omdat het door de hormonen zo verweekt was. Ik heb ook niet meer kunnen werken. Rust en de vlinderoefening was het enige wat hielp. Twee dagen geleden ben ik bevallen, iets te vroeg, maar kan je echt vertellen dat het totaal geen invloed heeft bij de bevalling qua pijn of na de bevalling. Ik voel me stukken beter omdat er minder gewicht op hangt. Hoewel ik wel nog voorzichtig moet zijn met bewegingen en op 1 been e.d. Ik dacht zelf vantevoren, misschien is het dan wel extra soepel, maar dat weet ik achteraf ook niet hoor haha. Het is maar net hoe je het zelf 'bedenkt'. Maar het staat echt los van elkaar 🫶

één maand geleden

Ik had ook bekken klachten bij m'n eerste bevalling en nu helaas weer met een ischias erbij.... ik ben bevallen in bad! Heerlijke ontspanning gaf me dat in m'n lijf. Tijdens de bevalling kan ik me niet herinneren, deed gewoon pijn maar niet specifiek m'n bekken. Die ontspanning is heel belangrijk denk ik. Want ook voor m'n bevalling hielp warmte heel goed om te ontspannen icm bekkenfysio. Ook nu wil ik graag weer in bad. En na de bevalling heb ik helaas 1 jaar moeten herstellen, maar goed dat heb je er blijkbaar voor over want ben nu zwanger van de tweede 💖🩵🤰 Succes meid! Je kan het! Vertrouw op je instinct.

één maand geleden

Reactie op Fenna166

Ik had ook bekken klachten bij m'n eerste bevalling en nu helaas weer met e ...
Ik hoop ook in bad te kunnen bevallen. Ligt er beetje aan of er een bad vrij is in het ziekenhuis.. . Nou ik hoop dat het bij mij dan ook meevalt tijdens de bevalling’

één maand geleden

Reactie op kimvheertum

Ik herken je verhaal helemaal. Door onze IUI pogingen en daar de hormoonspu ...
Fijn om te horen!!

één maand geleden

Ik heb nu voor de derde keer fiks bekkeninstabiliteit (loop/waggel nu zelfs met een rollator) maar ik heb juist het idee doordat de hele zooi al zo verweekt is dat die kinderen en zo uitrollen😄 Dus ik zeg altijd maar die instabiliteit is tenminste érgens goed voor. Hoop dat het bij jou ook zo werkt, en dat het de derde keer weer zo goed gaat bij mij😆

één maand geleden

Eerste zwangerschap 0 klachten gehad en een zeer moeizame bevalling van 21u gehad. Tweede zwangerschap veel bekkenklachten gehad en een bevalling van 1.5u waarvan 6 minuten geperst. 2 weeen.... Nu weer veel bekkenklachten, erger helaas nog dan de tweede zwangerschap dus hoop op weer een hele soepele bevalling. Je zit zo in een andere modus tijdens de bevalling dat de bekkenpijn mogelijk helemaal in het niet valt en je je daar helemaal niet meer bewust van bent. En na de bevalling zon opluchting mijn klachten waren echt als sneeuw voor de zon verdwenen door de druk en het gewicht van baby, placenta, bloed, vruchtwater wat verdwenen was.