8 Reacties
19 dagen geleden
Bij mijn eerste zwangerschap kon ik door bekkenklachten al vanaf 20 weken niet meer lopen. Heb praktisch alleen maar gelegen. Ben met 41+5 bevallen van mijn dochter. Ik heb geen pij stillig gehad. Ja, het was heftig, maar dat was te verwachten. Verder geen complicaties gehad. Wat ik het meest belangrijke vond was vaak wisselen van positie, als het kan. Dat helpt. Je kunt het! Succes💪
19 dagen geleden
Reactie op Sina Alea
Bij mijn eerste zwangerschap kon ik door bekkenklachten al vanaf 20 weken n ...
Jeetje klinkt heftig maar wat fijn dat alles goed is gegaan!! Vrouwenpower! Bedankt voor je verhaal!
19 dagen geleden
Ik had bij de jongste ook enorme bekkenpijn. Kon amper lopen nog de laatste weken. Sliep enorm slecht en was echt heel moe.
Ik heb er tijdens de bevalling eigenlijk geen hinder aan ondervonden. Ik heb staand de weeën opgevangen en heb haar er op handen en knieën uitgeperst zelfs. Geen pijnstilling gehad ook.
Daarna ook geen blijvende klachten overgehouden. Ik was 2 dagen na de bevalling ook alweer prima op de been.
19 dagen geleden
Ik had vorige zwangerschap ook heel veel bekkenpijn. Ik heb daar tijdens de bevalling eigenlijk geen last van gehad, behalve het feit dat ik niet heel lang op mijn benen kon stond. Genezing van mijn bekken na de bevalling duurde wel lang, mijn bekken hadden echt rust nodig. Maar door langzaam opbouwen etc ging het echt prima. Nu, tweede zwangerschap, zelfs helemaal geen bekkenpijn! Luister naar je lijf, dan komt het goed 🙂
19 dagen geleden
Wat geruststellend om dit te lezen. Ik heb ook erg veel last.
Bedankt voor het openen van dit topic!
19 dagen geleden
Ik liep als een sumoworstelaar door de bekkeninstabiliteit. Kan niet zeggen dat ik zo erg veel pijn leed, zittend had ik geen last, maar ik kon nog maar 200m lopen ofzo anders ging het wel meer pijn doen van de overbelasting. Ik ben inmiddels bevallen en ik heb de weeën dus ook steeds zittend opgevangen en dat ging super! Hele vlotte bevalling gehad. Alleen als ik moest gaan staan was wat gehannes want ik was niet mobiel en kreeg dan sneller pijnlijkere weeën dus dat deed ik dan in een tijdsbestek van een kwartier ofzo haha. Nu merk ik wel dat die spieren om normaal te lopen super zwak zijn, maar dat kan ik wel opbouwen weer rustig aan.
19 dagen geleden
Ik heb nu voor de derde keer BI, lopen is echt bijna niks meer 🦆 maar fietsen gaat nog wel goed (al krijg ik daar nu met 37 weken wel echt buikpijn van lijkt het).
Mijn eerste 2 bevallingen gingen echt supersoepel. D eerste ingeleid in het ziekenhuis, ik geloof iets van 4/5 uur, op m’n rug bevallen (vond ik achter af helemaal niet fijn maar ik wist niet beter). De tweede op de baarkruk, was er vanaf regelmatige weeen tot kind in m’n armen in 1,5 uur.
Ik zeg altijd dat bekken van mij hangt zo los dat dat kind er zo uitrolt.😄
Ik hoop dat dit bij jou ook zo gaat (en bij mij derde straks ook weer 😜)
19 dagen geleden
Bij mijn eerste ook veel bekkenpijn gehad. Tijdens de bevalling bij de gewone weeën niks van gemerkt. De persweeën waren echter een hel (alsof m'n bekken en schaambot door middel brak)maar dat waren "maar" 2 uurtjes. Toen ze er eenmaal was ook wel een paar dagen goed last gehad maar daarna vrij snel helemaal goed hersteld, en bij de 2e zwangerschap zelfs een stuk minder bekkenpijn gehad!