28 Reacties

één maand geleden

Bij mij gaan ze zaterdag ballonnetje plaatsen. Mocht dat niet voldoende zijn geweest volgende dag is de volgende stap medicatie. Als dat nog niet voldoende is, plannen ze eerst een rustdag in en vanaf daar weer verder. Reden bij mij is wisselende bloeddruk, slaaptekort en zit er mentaal behoorlijk doorheen. Hopelijk heb ik de medicatie niet nodig. Ballonnetje vond ik zelf nog oke maar medicatie twijfel bij. Dat heeft meer te maken met bijwerkingen zoals misselijkheid etc. Heb namelijk emetofobie. Pas als ballonnetje of medicatie heeft geleid tot 3 cm ontsluiting gaan ze vliezen breken. Als dit nog niet vanzelf is gebeurd.

één maand geleden

Voor zover ik begrijp. - strippen werkt bij 1opde 6 vrouwen. Maar (zeker bij een eerste kindje) werkt dat eigenlijk alleen na zeker 40 weken. Minst invasief, kan je meerdere keren doen. - tabletten zijn er om de baarmoedermond te verweken enzo als die nog potdicht zit (want dan kan je ook niet strippen of een ballonnetje doen). - ballonnetje werkt om wat ontsluiting te maken, zodat je evt vliezen door kunt breken of met inleiding kan beginnen. Voor zover ik weet is er weinig bewijs dat het een bevalling opwekt, maar vooral ter voorbereiding inleiding (maar misschien heb ik dit mis). - breken vliezen is een wild card, kan iets opwekken (zoals een bevalling) kan voor voorweeën of voor heftigere weeën zorgen zonder dat het iets doet. Als het niets doet heb je langdurig gebroken vliezen, wat na max 24- 72uur eindigt in een inleiding met oxytocine. Wat een dilemma he! Ik wil ook geen inleiding! Zeker niet voorde 42 weken (tenzij zwangerschapsvergiftiging), maar die laatste loodjes pfff. Het klinkt heel zwaar met slaap tekort. Mij helpt: -Nog max 3.5 weken. Ik bekijk per week. Een week is te overzien. Mensen die met 42 weken bekijken is echt 5%, kans is groot dat het niet zolang duurt. - Het leven is niet altijd comfortabel, op dit moment voor mij niet. Dat is ok, ik kom hier doorheen. Ook dit is eindig. - alles is een fase, en eindigt. - mijn kindje komt wanneer ze er klaar voor is. Nog eventjes geduld. Misschien heb er je wat aan, maar misschien ook helemaal niets (negeer het dan vooral, want beetje ongevraagd). Ow en je moet niets. Dus als je een ballonnetje doet en er gebeurd verder niets, mag je het altijd er zeker bij laten!!! Je best absoluut niet verplicht om iets invasievers te doen :) Sterkte. Hoop dat je het nog wat kunt volhouden.

één maand geleden

Ik weet niet hoe je over zwangerschapsvoetreflex denkt of er iets over weet, dit kan er namelijk voor zorgen dat de bevalling op gang geholpen wordt door je voeten op bepaalde manieren en plekken te masseren en te stimuleren. Zonder nadelen voor jou en de baby, alleen geen garantie dat het ook echt gebeurt. Ik heb dit bij ons 1e kindje gedaan omdat ik echt veel last had van de zwangerschap. Of dit er echt voor heeft gezorgd dat ik ben bevallen zal je nooit weten, maar heb vrijdagavond de massage gehad, zaterdag is de bevalling begonnen. In mijn ogen; baadt het niet dan schaadt het niet. Wellicht een optie om overna te denken?

één maand geleden

Hee! Ik ben de vorige zwangerschap ingeleid, en dan plaatsen ze ook een ballon en/of krijg je tabletten. Daarnaast wordt je dan elke keer via een ctg in de gaten gehouden. Volgens mij valt ballon/tabletjes dus echt onder de bevalling inleiden/op gang brengen, en wordt er wel vanuit gegaan dat je daarna ook 'doorzet' door bijvoorbeeld weeopwekkers te gebruiken. Ik denk niet dat ze je na een ballon of tabletje gewoon weer naar huis (mogen) laten gaan of een afwachtend beleid uitvoeren. Ik weet dit niet zeker hoor, check het voor de zekerheid even bij je verloskundige, maar ik denk dat deze dingen meer zijn dan 'een zetje geven'. Ik kijk zelf trouwens heel positief terug op de inleiding, dus wat dat betreft raad ik het niet af ;) Had wel echt een medische reden en hoop deze keer wel natuurlijk te kunnen bevallen.

één maand geleden

Reactie op Mama2324

Hee! Ik ben de vorige zwangerschap ingeleid, en dan plaatsen ze ook een bal ...
Dat ligt een beetje aan de reden van inleiding. In principe mag je als je wilt gewoon weer naar huis, je moet niets en kan niet gedwongen worden door te zetten. Maar heb je bijv zwangerschapsvergiftiging is het ander verhaal, en wil je natuurlijk ook doorzetten! Of andere dringende medische reden. En veel mensen gaan ook naar huis na innemen tabletten of een ballonnetje en dan later weer teruggaan naar ziekenhuis om de inleiding verder voort te zetten. Dit had een vriendin bij inleiding met 42 weken.

één maand geleden

Volgens mira (bevallen als een baas) is het een goed idee om je satisfyer aan te slingeren en een keer of vier achter elkaar klaar te komen . Afwisselen met powerkolven schijnt al helemaal een goede combi te zijn.

één maand geleden

Ow ja! Wat goed van je dat je dat zegt. Dat heb ik ook van gehoord. In podcast Nira&Uwe. Ik ga dit zo doen als ik voorbij de 40.5/41weken kom! Daarnaast voetreflexmassage, frambozenbladthee... misschien nog. Sex (waarbij man klaarkomt).

één maand geleden

Misschien werkt wel een van de stimulatiemanieren... Zoals: kolven (elektrisch bij voorkeur), klaarkomen (bij voorkeur seks met man, in sperma zit in kleine mate een stofje wat de baarmoedermond verzacht), scheef lopen (dus half op de stoep oid), pittig eten, frambozenbladthee drinken, kurkuma nuttigen, oxytocine neusspray, oefenen met de aniball/epi-no...

één maand geleden

Ik zou op het strippen na medisch gezien even afwachten als je het volhoudt. Ik vond het inleiden best heftig bij m’n eerste zwangerschap. Ik heb hierom gekozen om alles voor lief te nemen en het te accepteren en proberen uit te zitten. Strippen kan verder niet zoveel kwaad.

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Voor zover ik begrijp. - strippen werkt bij 1opde 6 vrouwen. Maar (zeker bi ...
Wat een lieve en uitgebreide reactie 🫶🏻 dank je wel, dit helpt bij de overwegingen en ook bij een beetje een hart onder de riem!

één maand geleden

Reactie op Annesoof83

Volgens mira (bevallen als een baas) is het een goed idee om je satisfyer a ...
😂 Vier keer?! 🙃🫠 dat kan een mens toch niet aan? Maar, ik kan (zodra mn vriend zich over je reactie heen heeft gezet) een poging wagen 😂

één maand geleden

Reactie op Valerryyx

Ik zou op het strippen na medisch gezien even afwachten als je het volhoudt ...
Ja, ik lees dus inderdaad ook veel minder positieve verhalen over inleiden en aangezien het medisch niet noodzakelijk is, heeft het absoluut mn voorkeur niet.

één maand geleden

De opties die je noemt zijn inderdaad de ziekenhuis opties, maar zoals een aantal anderen aangeven zijn er nog meer natuurlijke opties. Zelf ben ik nu (week 36) begonnen met acupunctuur wekelijks om mijn lichaam 'klaar te stomen' voor de bevalling = stimulatie bij indaling, bekken openen, banden verzachten en baarmoedermond verweken. Als de kleine er met 41 weken nog niet is hebben ze een behandeling waarbij je de bevalling echt aan kunt zwengelen (meestal beval je dan binnen 24-72 uur, vorig jaar heb ik zo een miskraam van een lege vruchtzak die niet los wilde komen op laten wekken en 18u later was alles eruit). Voetreflextherapie is ook een hele goede, vriendin van ons had behandeling gehad bij 41 weken en weeën startten diezelfde nacht nog.

één maand geleden

Reactie op Viveanne91

De opties die je noemt zijn inderdaad de ziekenhuis opties, maar zoals een ...
Groot fan van acupunctuur! Ik ben afgelopen maandag inderdaad voor een "voorbereidende" sessie geweest, aankomende maandag weer. Bij haar hetzelfde verhaal vanaf week 41. Dus absoluut geef ik hier de voorkeur aan - fijn dat het voor jou en die vriendin ook zo goed heeft geholpen tot dusver!

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Dat ligt een beetje aan de reden van inleiding. In principe mag je als je w ...
A oke, ik wist idd niet dat dat wel kon als je verder geen medische reden voor je inleiding hebt! Goed om te weten :)

één maand geleden

Ik ben er ook helemaal klaar mee met het zwanger zijn, nu 38+2 weken. De bekkenpijn en het slecht slapen zorgen er soms voor dat ik er best wel doorheen kan zitten. Mijn verloskundige raadde een inleiding juist af, omdat de weeën opwekkers dan vrij snel op het maximale gezet moeten worden en als de bevalling stagneert, kan er niet meer opgehoogd worden. Hierdoor eindigen inleidingen vaak in medisch handelen (knip, vacuümpomp etc) of zelfs in een keizersnede. Mijn vorige bevalling was vlot en zonder medisch ingrijpen, zo beval ik het liefste weer. Ze gaan mij wel strippen bij 40 weken ipv bij 41 weken. Hopelijk komt ze dan vrij snel of net ervoor 🤞🏻

één maand geleden

Reactie op Fleurmii

Ik weet niet hoe je over zwangerschapsvoetreflex denkt of er iets over weet ...
Ik heb de mijne vorige week dinsdag gehad. Bij mij heeft het helaas geen effect gehad en ben ik nog niet bevallen. Het was in ieder geval proberen waard.

één maand geleden

Persoonlijk zou ik iets in de trent van inleiding afraden hoe zwaar het ook is nu. Bekijk hoe lang je nog moet tot 42 weken. Dat is de max en je bent al zover gekomen dat je dit echt wel kan!! Neem rust waar je kan, bespreek je mentale gesteldheid met wie je daarvoor vertrouwt en wie jou positieve energie kan geven zodat je kan ontladen en opladen. Veel sterkte en ik duim voor je dat je snel spontaan mag bevallen 😘

één maand geleden

Meid probeer idd die mindset om te gooien. Niet te ver vooruit kijken. Per dag of paar dagen. Ga wat leuke dingen doen. ( I know pittig, 39 wk van de vierde hier). Maar je wilt het zo natuurlijk mogelijk houden , dan zou ik zeker niet aan “zetjes” beginnen. Als enige strippen dan. Voor je het weet heb je je kindje in je armen🤎

één maand geleden

Reactie op LittleStar16

Ik ben er ook helemaal klaar mee met het zwanger zijn, nu 38+2 weken. De be ...
Ja hier precies zelfde….zo gaan wij t nu ook doen!