Heb jullie hulp nodig...
Vandaag ben ik 38+3. Mijn verloskundige bij het zkh heeft, vanwege continue harde buiken en een (mede daardoor) wanhopig slaaptekort, aangeboden om de bevalling "een zetje te geven". Ik heb dus geen medische reden hiervoor. Het liefst wil ik het op z'n beloop laten, maar wel serieus de voor- en nadelen afwegen en vooral een goede afweging kunnen maken, mocht er bijvoorbeeld op week 41 nog steeds niks gebeurd zijn.
Er zijn natuurlijk meerdere manieren van een zetje geven. Volgens mij zijn dit ze, van minst naar meest invasief: strippen, ballon, tabletten (vaginaal of oraal), vliezen breken. (Maar corrigeer me als ik het verkeerd heb of iets mis)
Ik vraag me af wat jullie afwegingen zouden zijn hierin? Ik weet niet of ik op dit moment al ontsluiting heb, wel is hij helemaal ingedaald. Kan je er bijvoorbeeld ook voor kiezen om na een "mislukte ballon", waarbij wel ontsluiting is ontstaan maar verder niks, het daar bij te laten om bijvoorbeeld medicatie te voorkomen? Ik wil het liefst zo non-invasief mogelijk bevallen. Ik zie, mede door de vermoeidheid, echt door de bomen het bos niet meer.
Alle ideeën en tips en ervaringen zijn welkom 🌸