17 Reacties
één maand geleden
Herkenbaar hier een zoontje van 3,5. Slapen gaat gelukkig nog wel goed. Maar ik merk wel dat hij overdag onrustiger is en steeds vaker naar mij toekomt en mijn buik wil knuffelen. Overdag zien we ook ander gedrag, soms lijkt het wel of hij ook niet goed weet wat hij er mee moet en dan wordt hij echt vervelend.
Ik ben ookn36+6 vandaag. Stiekum hoop ik dag het vandaag begint want met een peuter van3,5 is dit toch wen stuk zwaarder 😂😂
één maand geleden
Ik ben pas 33 weken nu, maar ons dochtertje van 2,5 gedraagt zich ook al een weekje ongeveer echt anders. Nachten valken gelukkig (nog) mee, maar overdag is ze wel anders. Maar van de andere kant ontwikkelen ze ook nog zo snel op die leeftijd dat ik me soms afvraag wat nu een ontwikkeling is en wat gedrag door de zwangerschap/baby op komst 😅
één maand geleden
Ik herken wel dat onze zoon van net 3 ineens veel meer naar papa toe trekt. Normaal is hij niet per se een mama's of papa's kindje maar echt allebei. Maar de afgelopen 2 weken is papa ineens heeel belangrijk 😄 als hij naar de opvang gaat zegt hij steeds "papa moet mij ophalen", als ik met hem thuis ben telt hij de uren af tot papa weer thuis komt, en vanochtend toen ik hem uit bed haalde was het ook huilen om papa, die was al naar z'n werk gegaan voordat de kleine wakker werd.. Dit eigenlijk nog nooit zo gehad.
Slapen gaat hier daarentegen juist veel beter sinds de afgelopen weken, na een periode van veel bij ons willen slapen, slaapt hij nu al bijna een week heel goed door in zn eigen bed.
één maand geleden
Hier hetzelfde gedrag zoontje wordt in december 4 en ik ben 36+5. Hij heeft een soort FOMO ontwikkeld en wilt iedere nacht dicht bij mij liggen, armen en benen om mijn buik. Iedere ochtend begint hij de dag met: is mijn broertje dan nu klaar?
Heel verdrietig bij de opvang en hij wilt niet van mijn zijde. Vanmorgen echt huilen bij de opvang (1x p.w.). Tegelijkertijd ook erg op papa gericht. Is het er ook niet mee eens dat hij niet mee mag om de baby te halen straks 😂 hij kan mijn navel namelijk wel openhouden zodat de dokter zijn broertje eruit kan halen zegt hij hahaha.
Maar dat slapen pfff....
één maand geleden
Kinderen voelen dit echt aan. Mijn zoon wil ook alleen maar mij met aankleden s ochtends en naar bed brengen ‘s avonds. Nu ben ik s nachts wel streng en laat ik hem niet bij ons in bed. Hij vind z’n kamertje heel fijn en gezien de leeftijd is het vaak ook dat het donkere nu ineens eng is. Ik heb het dus geprobeerd leuker te maken met een mooi nieuw lampje enzo.
Wij willlen straks met de nachtvoedingen niet dat onze zoon ook hier in bed ligt, dat is voor niemand fijn en vooral niet voor z’n eigen rust.
Ik probeer wel een beetje uit te leggen wat er gaat gebeuren en had een boekje gekocht over grote broer worden. Ook mag hij met het babyspeelgoed spelen omdat ik heb aangegeven dat dit van alle kindjes is en niet alleen van hem of de baby.
Ik heb ook een cadeautje gekocht voor hem voor als de baby is geboren zodat de baby dat zogenaamd aan hem kan geven. Het zal namelijk best even wennen zijn in het begin om de aandacht te verdelen
één maand geleden
Ik word echt zwaar platgeknuffeld de hele tijd. Heerlijk hoor!🥰
Kinderen staan nog zo dicht bij hun natuur, ik ben ervan overtuigd dat zij feilloos aanvoelen.
één maand geleden
Ja herkenbaar! (Zoontje van 3 jaar)
Slapen is een ramp, wordt bijna elke nacht wakker, ik heb de energie niet om het ‘op te lossen’, dus hij komt bij mij liggen.
Hij is heel hangerig, mama moet alles doen, papa kan niks goed doen, ‘papa ik vind jou niet zo aardig’ zegt hij dan ook gewoon….
En afscheid nemen bij peuterspeelzaal is ook ineens weer heel moeilijk.
Wij gaan idd ook een kadootje kopen van de baby voor hem. Ik denk iets van een auto, zijn lievelingsspeelgoed.
En ik heb ook al samen met hem iets voor de baby gekocht; hij mocht zelf kiezen en koos een grote knuffel. Hij speelt daar nu ook regelmatig zelf mee, het kado is al 20x uitgepakt en opnieuw ingepakt.
één maand geleden
Fijn om te lezen dat meerderen dit ervaren. Wij hebben inderdaad ook onze dochter een cadeautje laten uitkiezen en gevraagd wat ze van haar broertje zou willen krijgen.
Onze dochter zal ook uit logeren gaan als de bevalling begint (tenzij het s nachts ineens heel vlot gaat), vertellen jullie dit ook al ter voorbereiding?
Vanavond hoop ik in ieder geval weer op een goede nacht 🤞🏼
één maand geleden
Hier trouwens ook al een aantal weken moeite met naar de opvang of oppas brengen. Opvang al een paar keer tot huilen toe, bij oppas zegt hij alleen "ik wil niet naar.." of "ik wil bij papa/mama blijven".
Zelfs toen ik hem vanochtend bij mn moeder bracht zei hij dat ik niet weg mocht gaan, terwijl hij altijd de hele week uitkijkt naar zijn oma-dag en normaal juist wel eens ging huilen als ze hem thuis bracht of ik hem kwam ophalen, omdat hij bij oma wilde blijven 😅
Maar ik had zelf het idee dat dit gewoon een fase is die bij de leeftijd hoort, en niet per se door de naderende bevalling..
één maand geleden
Me dochter van 9 heb last van dat ze wat sneller boos en zo word ze slaap slecht en is erg nerveus
Afgelopen woensdag trok ze ook wit weg toen me moeder haar uitschool kwam halen omdat ik op dat moment in het ziekenhuis lag omdat ik al 3 cm ontsluiting heb en weeën maar helaas was vals alarm dus ik loop nog even door maar aan haar merk ik ook heel erg haar spanning maar is ook niet gek omdat het elk moment kan gebeuren omdat ik al over de 37 weken ben
één maand geleden
Mijn dochter (juni 2022) is sinds een paar weken nog meer knuffelig naar mij toe. Was al wel meer mama’s kindje maar nu wel heel erg, ze wil heel veel bij mij op schoot zitten, dat ik haar moet helpen, veel knuffelen, handje geven, soms echt zwaan-kleef-aan. De nachten zijn sinds een weekje weer onrustiger, dat ze 1 a 2x wakker wordt. Benieuwd hoe dit zich de komende weken gaat ontwikkelen, nu net 35 weken.