12 Reacties

6 dagen geleden

Hi wat ontzettend rot! Ik was bang voor die angst (ja ja, waarom alleen stress hebben als je ook kan stressen om de stress), daarom hebben mijn vriend en ik vorig weekend een cursus hypnobirthing gedaan. Klinkt veel zweveriger dan het is, en gaat eigenlijk vooral om het leren wat jou helpt rustig te blijven, minder angst te hebben en wat je partner kan doen om je te helpen. Echt een aanrader!

5 dagen geleden

Heb je dit aangekaart bij de verloskundige/gyn? Die kunnen jou hierin begeleiden. Bevallen is heel spannend, helemaal extra voor jou omdat je kindje zo ziek is. Probeer je in te lezen in ademhalingstechnieken, pijnverlichtende dingen die je partner kan doen bij jou. Bedenk wat je fijn vindt om in de positieve cirkel te komen en te blijven (qua verlichting, muziek, eigen kussen etc) Het is de eerste ontmoeting met je baby, wat ontzettend mooi is en waar je heel hard voor hebt gewerkt en gaat werken. De beloning is echt mega prachtig. ♡ probeer de beloning in je hoofd te houden!

5 dagen geleden

Hi, wat vervelend om te horen dat je kindje ziek is. Heeft dit gevolgen voor jouw bevalling of jouw manier van bevallen? Ik ben zelf bijna een jaar geleden bevallen van mijn eerste kindje en nu 32 weken zwanger. Ik kijk oprecht enorm uit naar de bevalling. Tuurlijk doet het mega pijn, maar het is oprecht zo bijzonder. Ik zou je zoveel mogelijk verdiepen in allerlei technieken en manieren die je kunt inzetten bij je bevalling, maar ik zou het ook goed bespreken met je verloskundige. Tuurlijk kan jij dit! Jouw lichaam is hiervoor gemaakt! De mindset dat jij en je lichaam dit samen doen werkte voor mij heel goed. Ik voelde echt aan wanneer het serieus werd of wanneer de ontsluitingsweeën veranderde in persweeën. Elke bevalling is natuurlijk anders, maar het moment dat je je baby vast hebt ben je alles alweer vergeten 🤍

5 dagen geleden

Wat vervelend (maar begrijpelijk!) dat je het zo spannend vindt. Ik herken dat wel, ik vond het spannend omdat je niet weet wat je kunt verwachten en je dus voor je gevoel niet echt kunt 'voorbereiden'. Geloof me: je lichaam weet straks precies wat het moet doen. Mij hielp het trouwens om het boek 'positief over bevallen' te lezen, van Millie Hill. Toen ik dat uit had, dacht ik: wow, ik heb er zelfs best wel zin in en ik kan dit. En om te bedenken dat het iets is wat de baby en ik 'samen' doen. Bij mij liep veel bij de eerste bevalling anders dan ik van tevoren had gedacht, maar ik vond het zó'n toffe ervaring. De kracht die je ervaart, echt geweldig wat wij vrouwen kunnen. En jij ook! Wat heftig dat je kindje erg ziek is. Veel sterkte

5 dagen geleden

Lieve sterke vrouw, ik begrijp je gevoelens maar onthoud; het vrouwenlichaam is gemaakt om te baren. Jij en jouw kindje kunnen dit!! 1000%, vertrouw daar op. Jij en jouw lichaam weten precies wat je moet doen als het moment daar is. Misschien helpt een hypnobirthing cursus, positieve affirmaties, meditaties. En blijf herhalen tegen jezelf dat jij als vrouw dit kan samen met jouw kindje zodat je hier vertrouwen in krijgt en dit ook daadwerkelijk gaat geloven: want zo is het! Ik ben niet zweverig of spiritueel of zeg maar wat, eigenlijk heel nuchter. Maar bovenstaande cursus vond ik echt heel fijn. Jij kan dit! ❤️

5 dagen geleden

Hoi! Ik ben van ons eerste kind in een bad bevallen, misschien ben je dit al van plan, maar zo niet is dit echt een aanrader! Ik zou het nooit meer anders willen. Het werkt echt ontspannend en maakt de boel daar beneden alvast wat soepeler. Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is met jullie kindje maar mocht een badbevalling mogelijk zijn zou ik dit zeker overwegen:) Heel veel sterkte met jullie kindje, en de bevalling gaat helemaal goed komen... vertrouw op je lichaam ❤️

5 dagen geleden

Wat vervelend dat je dit zo ervaart, is zeker niet raar! Bedenk je dat het vrouwenlichaam hiervoor gemaakt is. Dat er al heel erg veel vrouwen je voor zijn gegaan, en ook dat er genoeg vrouwen meerdere kinderen hebben. Tegen mij werd de 1e keer wel eens gezegd: als het écht zo erg was geweest, had er niemand een 2e ;-) Probeer tijdens de weeën veel verschillende houdingen aan te nemen. En focus je op het feit dat de bevalling ook het moment is waarop je kindje gaat ontmoeten en in je armen mag nemen! Het gaat pijn doen, maar dat moment dat je kindje er is is onbeschrijflijk en zorgt er écht voor dat je de pijn weer "vergeet". 😘

5 dagen geleden

Ik was héél bang van te voren. Maar echt heel bang. En achteraf had dat helemaal niet nodig geweest. Je raakt zo in een roes, je lichaam neemt het compleet over en je gaat er gewoon in mee. En dan uiteindelijk heb je het kleinste mensje je armen en denk je: 'Dus jij zat al die tijd in mijn buik?' Het is echt bizar wonderlijk en als ik terugdenk dat ik er nog om huilen (hahaha extra nu met hormonen🫠).

5 dagen geleden

Ik was bij mijn eerste erg bang voor de bevalling, ik was ook nog eens erg jong (17 jaar) en wist totaal niet wat mij te wachten stond. Vrouwen die om mij heen ook bang maakte met hun bevallings verhalen, dus dat werkte ook niet mee. Uiteindelijk heb ik 3 dagen weeën gehad en 15 minuten persweeën. Ze hebben bij mij elke keer tussen een perswee door een warme washandje beneden neer gelegd en ik vond dat zo ontspannend dat ik het bij de tweede weer zo had gedaan. Toen ik mijn baby vast had, was ik alle pijn alweer vergeten (mijn vriend daarentegen niet zijn hand was aardig rood door het hard knijpen van mij 😬)

5 dagen geleden

Hoi! Ik keek van te voren erg uit naar mijn bevalling, alhoewel ik echt overal horror verhalen hoorde over bevallingen, maar laat me jou 1 ding vertellen: ik vond het ECHT fantastisch, en nee, ik had zeeeeeker geen droombevalling. Integendeel zelfs! Het doet pijn ja, maar de ervaring is zo uniek, en met pijnstilling wordt het je sowieso ook erg makkelijk gemaakt! Wij vrouwen zijn bijzonder sterk.

5 dagen geleden

Ik snap je angst volledig, toen ik het er laatst bij de verloskundige over had moest ik heel hard huilen van de angst. Ik volg nu een Hypnobirthing cursus, heb het boek Positief over bevallen en Mijn reis naar binnen gekocht. Ben alleen nog maar aan het lezen in Positief over bevallen, maar ik vind dat al echt een aanrader. Bij de Hypnobirthing cursus leer je naast allerlei ontspanningsoefeningen ook affirmaties die je tegen jezelf kunt zeggen zodat je je hopelijk wat sterker gaat voelen ipv angstig. Ik heb het idee dat dit ook langzaamaan begint te helpen, ik hoef in ieder geval niet meer standaard te huilen als ik aan bevallen denk of erover praat 😏

5 dagen geleden

Ik was bij de 1ste bevalling ook heel bang, maar ook vooral heel zenuwachtig en benieuwd. Nu bij de 2de ook bang, omdat ik weet wat komen gaat. Het zal pijn doen, hoe dan ook. Maar probeer er rust in te vinden dat stel je hebt pijn, je iets kan krijgen tegen de pijn! En dat het pijn is voor korte duur en wat ook weer over gaat, en je je kleine er door kan gaan ontmoeten 🥰 Het is vooral spannend omdat je niet weet wat je kan verwachten.. maar het komt hoe dan ook goed! ❤️