18 Reacties

één maand geleden

Wat een mooi idee! 💫 Ga ik ook over nadenken 💭

één maand geleden

Ik twijfel nog of ik dit ga doen. Lijkt me ergens wel ontspannend, maar stel dat er iets misgaat dan lijkt het me vervelend als er muziek aanstaat 😂 Sowieso is november rain van guns n roses een aanrader voor onze hele geboorte groep 🤭

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik twijfel nog of ik dit ga doen. Lijkt me ergens wel ontspannend, maar ste ...
Ja ik snap je maar ik denk dat als je daar 5 of 10 uren met weeën ligt dat wat muziek wel zalig is. En als je het even beu bent gewoon uit zetten misschien dat je ook aan Eén vroedvrouw kan vragen dat als er wat verkeerd gaat dat zij dan onmiddellijk de muziek wat zachter zet of uit zet?

één maand geleden

Dit was ik ook van plan voor bij m’n eerste bevalling. Ik kan je mijn ervaring delen: ik wilde niks, maar dan ook helemaal niks, behalve dat de weeën zsm tot volledige ontsluiting zouden leiden. Geen enkel geluidje wat niet essentieel was kon ik verdragen 🙈. Ik was alleen op ademhaling gericht om de pijn op te vangen. Oja, de verloskundige en/ of de verpleegkundige - zeker in het ziekenhuis - gaan zich daar niet mee bezig houden; in het ziekenhuis lopen ze in en uit is geen tijd voor het bijhouden van muziek. Dat moet je zelf doen of je partner, of een doula. Maar een mooi idee om te doen, alleen wees niet teleurgesteld als het niet lukt, want een bevalling valt eigenlijk niet te voorspellen/ regisseren.

één maand geleden

Hahaha ik wilde niet eens dat iemand tegen mij sprak! Leuk voornemen, creatief en je bent goed bezig met de voorbereiding, maar pin jezelf er niet op vast dat het ook zo moet gaan🙂

één maand geleden

Ik heb bij eerste bevalling wel een tijdje muziek gehad, weet alleen niet meer wat. Maar toen weeën heftiger werden wilde ik niet meer. Maar goed, dat is off topic wel/niet muziek. Het gaat hier om welke muziek is aangenaam kan zijn tijdens bevalling. Ik denk mee.

één maand geleden

Ik vond het top! Heb daar echt van genoten tijdens de bevalling. (Aan het eind wilde ik het uit tijdens de persfase) Ik vind muziek van norah jones en die stijl heel lekker. Rustige soort meditatieve muziek vond ik fijn. Wel liedjes die soort van in mijn systeem zitten. Zodat ik soort meegolf op de herkenning van de muziek.

één maand geleden

Reactie op Winterbaby22

Dit was ik ook van plan voor bij m’n eerste bevalling. Ik kan je mijn ervar ...
Dat weet ik heel goed dat het niet gaat zoals je wil maar een knopje uit induwen duurt gemiddeld mss 3 seconden 😉 ik wil gewoon de mogelijkheid hebben tot muziek die ik zelf leuk vind. Voor als ik het wel kan verdragen.

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Ik heb bij eerste bevalling wel een tijdje muziek gehad, weet alleen niet m ...
De reacties gaan inderdaad een beetje off topic wat ik helaas jammer vind. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik wil ook alle mogelijkheden hebben ook tot een leuke muziek lijst als ik dit graag wil. Als ik op dat moment geen muziek wil dan is het ook zo uitgezet. + na de geboorte is het ook wel fijn om wat eigen muziek op je kamer te hebben dus ik zie hier niets raars aan. Lijkt me alleen maar heel leuk om zo een lijstje te hebben.

één maand geleden

ik heb zelf best wel wat Ben Howard in mijn lijstje staan, heerlijk relaxed 🌞 is allemaal wel een beetje indie/folk dus daar moet je wel van houden 🤗 heel leuk idee, ik wilde zelf ook proberen om wat muziek aan te hebben staan tijdens de bevalling! is tevens ook mijn eerste bevalling, dus met goede moed erin 😁

één maand geleden

Reactie op amanda0111

ik heb zelf best wel wat Ben Howard in mijn lijstje staan, heerlijk relaxed ...
Ben Howard ken ik niet zal ik eens moet opzoeken. Maar is inderdaad leuk om zo een lijstje te maken met je eigen smaak en wie weet ideeën van anderen. En proficiat met je 1ste zwangerschap 🤰🏼 laat het ons inderdaad maar zelf ontdekken wat we graag willen tijdens de bevalling als die mogelijkheid er is ❤️

één maand geleden

Ik had ook muziek aan tijdens mijn eerste bevalling en dat was top! Tijdens het opvangen van mijn weeën vond ik het juist fijn om op de muziek te focussen. De JBL-speaker krijgt zeker weer een plekje in de vluchttas. Wel ben ik een metalhead en rockfan, dus of mijn muziek gepast is voor anderen is de vraag ;) het medisch personeel in het ziekenhuis vond het vooral heel bijzonder haha. Uiteindelijk is mijn dochter geboren op 'all day and all of the night' van The Kinks

één maand geleden

Reactie op Gaby1

Ik had ook muziek aan tijdens mijn eerste bevalling en dat was top! Tijdens ...
Haha elk zijn smaak uiteraard zelf ga ik voor de zachtere rock muziek vind ik ook wel fijn 😄

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Ben Howard ken ik niet zal ik eens moet opzoeken. Maar is inderdaad leuk om ...
jij ook van harte! en helemaal gelijk heb je, als de opties er maar zijn! ik hoop dat je een fijne bevalling tegemoet gaat waar je later met een goed gevoel op terug kan kijken!❤️

één maand geleden

Ik denk heel persoonlijk, maar onze lijst hebben we ook veel aangehad in de eerste week, daar was rustige muziek heel erg fijn voor! Hier een paar voorbeelden. Ik vond “daughter” van Loudon wainwright III en “father and daughter” van Paul Simon mooi erbij omdat we een dochtertje kregen. Verder voor ons James Taylor, Beatles, Van Morrison, Frank Sinatra, Dite Straits, the Doors, Cat Stevens.. heel wat! We hebben samen de nummers toegevoegd

één maand geleden

Reactie op Clover21

Ik denk heel persoonlijk, maar onze lijst hebben we ook veel aangehad in de ...
Heel leuk ja ik en mijn vriend hebben samen een spotify lijst waar we af en toe een nieuw nummer op zetten is wel fijn om zo iets samen te delen. Maar laat me ook graag soms inspireren door nieuwe muziek 😀

één maand geleden

Ik gebruik nu bij meditatie en ademhalingsoefeningen vaak lofi playlists van spotify. Als ik zin heb om er echt over na te denken lofi kerst, of lofi Disney, of iets anders specifiek. En anders de classic Lofi Girl playlist https://open.spotify.com/playlist/0vvXsWCC9xrXsKd4FyS8kM?si=7WhoPUquRBm5Zl0Hz2rl5Q&pi=e-2fL4XjI2Q62F