7 Reacties
één maand geleden
Hoi! Wij hebben bij de eerste wetbags alleen onderweg gebruikt, of bij opvang/gastouder bv. Wij hadden een dichte luieremmer met wasnet van totsbots. Deze zit bv ook bij een luierpakket van de billenboetiek. Deze deden we alleen niet helemaal dicht, zodat er wel lucht bij kwam. Helemaal open vonden wij niet fris ruiken zodra de baby wat ouder was en andere poep kreeg. Wel hadden wij ongeveer om de dag een luierwas.
Wij gaan het bij de tweede nu weer op dezelfde manier doen.
één maand geleden
Wij hebben hier ook een luieremmer van totsbots en wasnet. Ik doe de emmer wel dicht, aangezien ze hier een nacht slaap doet van 12uur.. dus als ze dan avond bloemkool heeft gehad en dan de volgende ochtend plasluier vind ik het echt niet prettig die lucht in slaapkamer te willen. Heb ze bij eerste dochter gebruikt (nu al dik jaar zindelijk) en nu tweede dochter ook dus ze zijn al 3.5jaar in gebruik en straks voor de derde spruit.
Was nu 2x in de week maandag of dinsdag en vrijdag.
Heb na wassen nog nooit gehad dat de vuil en stank er nog in zit was ze wel voorwas/hoofdwas 95graden extra spoelen erbij. Dus de machine draait wel bijna 3.5 tot 4uur.
één maand geleden
Wij hadden een grote Brabantia pedaalemmer en daar dan een groot wasnet van babybum in. Werkte perfect. Geur kwam natuurlijk wel een beetje vrij als de deksel open ging, maar verder hielt hij de geurtjes goed binnen.
Hadden in het begin overigens helemaal geen emmer of wetbag (wetbag alleen voor onderweg), maar het wassen gewoon aan een haakje vrij hangen. Ging met pure borstvoedingpoep en in de winter prima, maar toen ze wat groter werd en ook de zomer begon, begon het toch te stinken na een dag. Dus toen die pedaalemmer gebruikt.
één maand geleden
Dank jullie wel voor alle reacties! Ik had inmiddels ook al twee luieremmers gekregen (tweedehands) en denk met jullie info dat ik ze gewoon beiden ga gebruiken. Eentje met wasnetje voor de wasbare delen; en eentje voor afval/wegwerp zoals de inlegvelletjes t.z.t. Heb nu ook een wetbag voor onderweg.
Dank voor alle reacties!