12 Reacties
één maand geleden
Hier precies hetzelfde... heb toen met 34w twee dagen rondgelopen met zorgen omdat ie dus niet meer bewoog zoals ik gewend was en dus "minder" voelde.
Gebeld naar het zh, waar ze me aan hebben gesloten aan de ctg, en poef, meneer had meteen fiesta 😑😑
Dus die moet ik straks afslaan als ie er uit is 😒
Ben nu 36w en heb mijzelf er bij neergelegd dat zolang ik 'm nog voel dat het goed is. Al zijn het geen schopjes meer, maar meer dat ie z'n eigen door m'n buikwand naar buiten probeert te duwen 🤦♀️
één maand geleden
Ik ben ook 35 weken zwanger en ik heb dit ook sinds een week of 2. De bewegingen zijn rustiger geworden en meer schuiven. De verloskundige zei dat dit normaal is zolang je nog maar wel bewegingen voelt.
één maand geleden
Hier hetzelfde gehad, bij 33 weken ongeveer, drukke dagen gehad toen.
Toch gebeld en naar ziekenhuis geweest voor hartfilmpje. De baby begon toen zelfs wat overdreven te bewegen, alles was goed.
Op den duur krijgt je baby minder ruimte en wordt het eerder schuiven dan trappen en draaien.
Het klinkt logisch, maar zulke dingen zou je toch liever wat eerder willen weten, zodat je erop voorbereidt bent.(1ste kindje).
één maand geleden
Had ik ook! Met 34 weken
Voelde hem gewoon anders, niet per se minder maar onbekende bewegingen en moest me goed focussen om het op te merken
Heb gebeld, en ben gaan liggen. Voelde hem 10+ keer in zo’n 1,5uur dus niets aan de hand :)
Ik was opgelucht dat de VK zei dat ze direct zou langskomen als ik me toch zorgen zou maken. Binnen een half uurtje zou ze er dan zijn
Maar was dus niets loos 😊
één maand geleden
De bewegingen kunnen nu vooral anders gaan voelen is mij van de week verteld. Wel zou het nog in dezelfde hoeveelheid moeten zijn maar dan meer als verschuivingen/druk ipv echt schoppen.
Ik voel hem ook steeds vaker anders als voorheen. Eerst was het vooral een korte, snelle beweging. Nu zijn het wat langzamere bewegingen die soms een heel vol of strak gevoel geven. Dan duwt hij bijvoorbeeld zijn billen in de lucht of zet hij even zijn voet in m'n zij of rib. Als je het niet vertrouwd of verdere uitleg wilt, bel dan gewoon je verloskundige!
één maand geleden
Bedankt voor jullie reacties!! 🙏 Ik ben niet bang om te bellen als ik me echt zorgen maak, dus zou dat zeker doen ☺️. Het is meer een onzekerheid of zo, waarmee je jezelf een beetje gek kan maken. Dit is ons eerste kindje, dus ook deze fase is weer nieuw. Fijn dus om te horen dat jullie het herkennen en dat het erbij hoort!!
Als ik op mijn rug ga liggen dan zie ik mijn buik gewoon bewegen en ik voel het kindje ook drukken tegen mijn buikwand en schuiven in mijn buik. Dit is gewoon een ander gevoel vergeleken met de harde schopjes, voetjes, knietjes en handjes etc die ik anders de hele dag door voelde. Dus moet denk ik even wennen.
Maar dank nogmaals 🤎
één maand geleden
Heel herkenbaar! Precies wat je zegt, was bij mij het geval. "Hele tijd een gespannen buik, alsof ie is gedraaid." Toen ik had wat jij omschrijft lag mijn baby ineens in stuit (bleek uit de echo, na de ctg). Dus misschien draait je baby nog veel om! Maak echt een verschil qua beweging!😊 Sinds ik dat weet, was ik ook geruster.
één maand geleden
Bij mij is het omdat ze minder ruimte heeft dat ze daardoor iets minder pijnlijke bewegingen maakt, al heb ik soms wel pech dat haar kontje echt naar 1 gedeelte van mijn buik gaat en dat voelt zo naar 😂 ook als ze de hik heeft heb je maar lang dat rare tikkende gevoel in je buik 🤭
Maar ik ben wel blij dat ze met haar hoofd in mijn bekken ligt nu, want toen ze daar nog actief met haar voeten trapte... 🫣