Ik weet dat ik altijd moet bellen met de verloskundige en zou dit ook zeker doen als ik geen of minder beweging zou voelen. De baby beweegt wel - ik moet me er alleen erg op focussen of het is zo’n drukkend gevoel doordat de baby het kontje/ruggetje tegen mijn buikwand aan drukt. Ik ben nu 35 weken zwanger en 1,5 week met verlof, dus genoeg tijd om met de baby bezig te zijn. Tot eergisteren was de baby super druk en voelde ik de hele dag door voetjes en knietjes heen en weer schuiven.
Gisteren stond mijn buik ineens de hele dag strak en leek de baby te zijn gedraaid, dus voelde ik die schoppen niet meer of heel zelden. Pas in de avond weer duidelijk voetjes in mijn ribben. En vandaag weer zo’n anders gevoel dan de voetjes/knietjes. Als ik op mijn linkerzij ga liggen dan voel ik wel leven in mijn buik, maar gewoon anders en vooral pas als ik mijn handen op mijn buik leg.
Hebben meer van jullie dit in deze periode? De laatste keer dat ik met de verloskundige belde, twee weken geleden, gaf ze aan dat het gaat om de hoeveelheid bewegingen die ik voel en niet om de intensiteit van de bewegingen. Maar het voelt gewoon zoveel fijner als het echt duidelijk lichaamsdelen zijn 😅 en ik wil niet bellen omdat ik eigenlijk behoefte heb aan die bevestigende bewegingen haha. Vandaar even dit topic, om toch even van anderen te horen dat het normaal is 😬