Hoi mama’s, ik zit met een lastige keuze al zeg ik het zelf en ben benieuwd of er hier al moeders zijn die dit ook hebben gehad of nu voor die zelfde keuze staan als mij.
In 2020 ben ik moeder geworden van een prachtige zoon en ben ik ingeleid met 38 weken omdat hij ruim boven het gemiddelde woog. Helaas is dit uitgelopen op een spoedkeizersnede omdat ik hem tijdens de persweeen geen cm verder kreeg. Zelfs met de vacuümpomp wou hij er niet uit. Opzich was de bevalling best traumatisch omdat ik ook een aantal keer wegviel en dus de spoedkeizersnede kreeg. Nu sta ik voor de keuze, een natuurlijke bevalling of de meest makkelijke keuze (al zeg ik het zelf) en kiezen voor een geplande keizersnede. Ik ben namelijk bang dat het me nu weer niet lukt de gynaecoloog gaf aan dat dat ik hier goed over na moet denken omdat ook bij een keizersnede veel nadelen zitten. Denk aan het herstel maar ook mochten wij ooit een 3e kindje willen dat je te maken kan hebben met litteken weefsel etc. Ik heb mijn hele zwangerschap gedacht dat ik gewoon voor de keizersnede zou willen gaan. Maar nu ga ik twijfelen, ergens wil ik natuurlijk bevallen vooral omdat het herstel minder lang duurt en ik al een kindje van 4 heb rondlopen en hij moet ook naar school/zwemles etc en ik zou het fijn vinden om dat kort na de bevalling zelf zou kunnen doen. Aan de andere kant ben ik ontzettend bang dat als ik kies voor een natuurlijke bevalling het me weer niet gaat lukken en ook deze bevalling uit zou komen op een spoedkeizersnede. Online lees ik echt verschillende verhalen van vrouwen en niemand is natuurlijk hetzelfde. Daarom ben ik benieuwd of hier vrouwen zijn die voor deze keuze hebben gestaan en wat ze uiteindelijk gekozen hebben of gaan kiezen.