Zoontje van 5,5 week wil z'n nagels niet laten vijlen. Ik wacht tot hij een poosje slaapt maar dan wordt hij er alsnog wakker van. Ook als hij wakker is, begint hij hard te huilen en z'n hand weg te trekken. Ook knippen geprobeert, maar ook diy laat hij niet toe. Hij wordt erg verdrietig als ik zijn handje pak en zijn vingers strek om bij zijn nagels te kunnen. Daardoor heb ik het in die 5,5 week pas een paar keer gedaan (en dan maar heel kort). Want ik vind het gewoon zielig maar zijn nagels zijn best scherp.
Is dit herkenbaar voor sommige? Wat doen jullie?
Ik heb t een paar keer geprobeerd want ze was geboren met lange scherpe nagels.. maar tis gewoon niet te doen.. zij blijft wel rustig, maar ik krijg er niks vanaf met die kartonnen vijl...
Ja hier ook, maar dat is met een driejarige peuter ook nog steeds 🤣
Blijven doen, je wordt er vanzelf handiger in. Soms doe ik ook maar 1 handje per keer, omdat ik dan het geworstel zat ben.
Onze Kraamzorg had een elektrische babynagelvijl aangeraden!
Ik heb hem zelf nog niet gekocht omdat ze tot nu toe de papieren vijltjes wel toelaat, maar heb hem wel op ons kraamcadeau lijstje gezet. Misschien zou je zoiets kunnen proberen?
Hier ook een mannetje met hele scherpe nageltjes maar een papieren vijl laat hij ook niet toe. Heb een elektrische liggen maar niet de juiste batterijen in huis😅 Kraamzorg raadde ook de elektrische aan.
Een vriendin van me zweert bij deze elektrische vijl van Ali, slechts 7 euro en werkt echt top zegt ze. Ik heb hem zelf ook aangeschaft, maar nog niet nodig gehad. (zoek op nagelvijl baby. Je hebt m in t roze en blauw)
€7,27 | 6-in-1 elektrische baby-nageltrimmer en verzorgingsset, multifunctionele nagelvijl en tondeuse voor pasgeborenen en kinderen, gemakkelijk te gebruiken
https://a.aliexpress.com/_ExH3Y5A