85 Reacties

2 maanden geleden

Hoe toevallig, ik ben zondag ook 34 weken en denk er hetzelfde over 🤣 jij bent ook 3 nov uitgerekend?

2 maanden geleden

Hier het zelfde woe 34 weken. Maar vindt her vreselijk kortademig kan niet zitten of liggen ben er ook wel klaar mee🫣

2 maanden geleden

Herkenbaar 🙈 vandaag 34 weken. Draaien in bed is verschrikkelijk maar als ik het niet doe krijg ik ontzettende krampen in m'n heup en benen. Kindlief is nog niet ingedaald dus weinig zuurstof en veel maagzuur 😅 Val het liefst nu gewoon in slaap tot het tijd is om te bevallen

2 maanden geleden

Mens... ben net er net 33 en was er was er weken geleden al klaar mee... De vermoeidheid, bijwerkingen van alle pillen, geen klote gedaan krijgen etc etc...

2 maanden geleden

Reactie op Reese

Hoe toevallig, ik ben zondag ook 34 weken en denk er hetzelfde over 🤣 jij ...
Ik ben idd ook 3nov uitgerekend maart ik heb diabetes en zit aan de insuline dus het komt sws eerder..

2 maanden geleden

Reactie op Celine2610

Hier het zelfde woe 34 weken. Maar vindt her vreselijk kortademig kan niet ...
Vreselijk he, de zwangerschap van onze eerste heb ik toch heel anders ervaren.

2 maanden geleden

Reactie op CVDBW92

Ik ben idd ook 3nov uitgerekend maart ik heb diabetes en zit aan de insulin ...
Aah okey wat vervelend! Mijn baby is aan de grotere kant (geen suiker) dus ook kans op inleiding. Maar dan lijkt me inderdaad de zwangerschap nog vervelender door je suiker alleen al. Nog even volhouden het is zo voorbij!

2 maanden geleden

Reactie op Reese

Aah okey wat vervelend! Mijn baby is aan de grotere kant (geen suiker) dus ...
Ja als de suikers erg schommelen is idd ook niet fijn hoor... Ben evt bij dat ik nog goed kan slapen en rusten dat is het enige voordeel. Ben echt aan het aftellen😅

2 maanden geleden

Was er vanaf t begin al helemaal klaar mee... heb t vanaf 20 weken ook al vaak genoeg uitgesproken... en ik heb nu niet eens zo heel veel klachten (ja eerste trimester HG, maar nu alleen echt flinke vermoeidheid.. )

2 maanden geleden

32 weken hier en ben er ook al een poosje helemaal klaar mee. Vooral dat je het niet kan uitspreken zonder er opmerkingen over te krijgen zoals “nu al en je moet nog zo lang” dit helpt mij niet! 😂 ik krijg niks gedaan en ben vanaf begin af aan alleen maar moe. Verder een perfecte zwangerschap maar de hormonen en alles zit me in de weg.

2 maanden geleden

Reactie op daniquevdwouw

32 weken hier en ben er ook al een poosje helemaal klaar mee. Vooral dat je ...
Die mensen moe je gewoon een bitchslap geven met een stoel 😒

2 maanden geleden

Reactie op Chibi24

Die mensen moe je gewoon een bitchslap geven met een stoel 😒
Oh dat zou ik graag willen doen! 😂 ik vind zwangerschap niet fysiek (ik kan fysiek alles nog) maar mentaal heel zwaar. Ik ben een sociaal dier en ben het liefst elke dag omringd door familie en vrienden, ik heb hier alleen nu gewoon totaal geen energie voor waardoor ik me geïsoleerd voel. Enkel energie voor mn werk en dan houd het op. Daarom ben ik het ook zat maar ik krijg hier alleen niet veel begrip voor. Dat zwangerschap fysiek zwaar is lijkt iedereen te snappen maar wanneer het mentaal zwaar is voor iemand komt er geen begrip🫣

2 maanden geleden

Reactie op Chibi24

Mens... ben net er net 33 en was er was er weken geleden al klaar mee... D ...
Dinsdag 31 weken en ben er ook echt klaar mee.. ik word fysiek best beperkt door pijn aan mijn buikspieren en banden die het erg te verduren krijgen. M’n bekken zijn onder controle met fysio gelukkig! Te lang zitten kan ik bijna niet meer lopen van de pijn.. vanaf maandag hierdoor ook 50% de ziektewet in en met 6 weken dan eerder stoppen. En de laatste 9 weken aftellen! 🥹🥹

2 maanden geleden

Vind het leven ook een beetje in wachtstand en saai worden..

2 maanden geleden

33+1 hier en al een paar weken dat ik wel echt denk dat ze wat mij betreft nu mag komen 😂 ook het idee dat ze nu alleen maar meer gaan verdubbelen in gewicht terwijl het nu al allemaal zo zwaar is.. 🫠

2 maanden geleden

Ik ben vandaag 34 weken en er ook al klaar mee. Maar uit ervaring weet ok dat week 38 echt zon “nu ben ik er helemaaaaaal klaar mee weken zijn” en dat wanneer je overtijd bent de fase “welke zonde heb ik gepleegd om dit te verdienen” aanbreekt. 😂

2 maanden geleden

Reactie op 1-Willeke

Ik ben vandaag 34 weken en er ook al klaar mee. Maar uit ervaring weet ok d ...
😂😂 zo’n hoopvol bericht voor alle first time zwangeren onder ons 😂

2 maanden geleden

Nu pas 🤣 Ik ben er al een paar weken helemaal klaar mee. Het ligt denk vooral aan de klachten die je hebt, hoe meer je beperkt wordt hoe eerder je er klaar mee bent… Ik kan al sinds augustus Max 15 minuten lopen of fietsen. Ben doodmoe, maar slaap slecht want op mijn zij doen mijn ribben pijn en op mijn rug vinden mijn organen ook niet meer leuk. Werk al sinds begin zomer 50%. Zwangerschalsdiabetes, wel onder controle met dieet, maar merk dat ik steeds minder kan eten. Ben helemaal klaar met alleen gezonde dingen eten en alles met suiker te laten staan. Enorm veel vruchtwater en dus een giga buik, waardoor het fysiek erg zwaar is en ook iedereen zegt; zo dat duurt zeker niet lang meer? Ja wel dus… Gelukkig nu nog ‘maar’ 8 weken, ben zo blij dat het nu minder dan 10 weken is. Dan voelt het echt een beetje dichterbij komen.

2 maanden geleden

Jaa pff, ik ben al sinds week 26 er best wel klaar mee. Pijnlijke harde buiken, daardoor minder gaan werken. En nu ook erg last van maagzuur, en die buik die nu echt in de weg begint te zitten. Ik moet nog hoogstens 5 weekjes nog. En vandaag nog half dagje werken en dan verlof🥳 ..

2 maanden geleden

Reactie op 1-Willeke

Ik ben vandaag 34 weken en er ook al klaar mee. Maar uit ervaring weet ok d ...
Hahaha jaaa dat is écht zo!🤣 Dan bereik je de uitgerekende datum heel verwachtingsvol en dan is het zo van 'Neee!! Nóg langer??!!' De radeloosheid😂