3 Reacties
één maand geleden
Heel herkenbaar, hier ook bij 37 weken zwangerschapssuiker vastgesteld. Ze willen kijken of het met tips van voeding onder controle te krijgen is.
Zelf word ik vandaag bij 37+3 ingeleid vanwege de grote van de baby en een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Kan niet wachten tot ze er is!
Ik moet na de bevalling wel maar de internist om te kijken hoe het dan met m’n suiker gaat.
één maand geleden
Ze zullen inderdaad willen bekijken of die ene waarde toeval was of dat je toch vaker maaltijden niet goed genoeg kunt verwerken suiker technisch. Het beleid is de vraag.. ik heb zwangerschapsdiabetes en nu af en toe een uitschieter. Omdat al mijn andere waardes goed zijn en de kleine op de P60 groeit hebben ze aangegeven dat inleiden niet hoeft. Maar ik moet natuurlijk wel op mijn voeding letten en zorgen dat de suikerwaardes niet te hoog zijn. Het is dan dus eventueel denk ik eerder dat ze een dieet zouden voorstellen om de paar hoge waardes eruit te halen. Je kunt zelf ook opschrijven waar je dus met een hoge waarde op reageert en dat nu verder in de zwangerschap laten staan. Denk dat ze verder op dit termijn niet meer zoveel zullen doen.. mogelijk inleiden als je kindje echt een heel stuk te groot zou zijn..
één maand geleden
Het kan diabetes zijn. Verder ben je al ver heen. Met de baby die al groter is de kans groot dat ze je in ieder geval niet over de 40 weken laten lopen.
Het dieet is vrij simpel. Geen suiker voedsel. En oppassen met wat je eet. Pasta, brood en rijst volkoren variant nemen. Broodbeleg hartig en veel groenten ipv veel aardappelen. Vlees en snacks met bladerdeeg, korstjes en paneermeel laten staan. Geen snoep en koek. Drinken zonder suikers en eigenlijk ben je er dan al.
Wat hier ook helpt. Is direct na het eten even een wandeling maken van een minuut of 20. Dan zakt de suiker ook al vrij snel.