8 Reacties

één maand geleden

Gewoon slikken en afwachten, gaat meestal binnen een paar dagen wel beter! En anders na een week weer contact opnemen?

één maand geleden

Ik heb in het verleden wel eens te laag ijzer gehad, toen ik niet zwanger was. Wat ik daar nog van weet is dat het ook heel erg uitmaakt op welk moment je de supplementen opneemt, en met welke voeding. Opname is vaak meer het probleem dan hoeveel je in je voeding binnenkrijgt. Dus niet samen met zuivel of cafeine nemen, en juist wel met vitamine C.

één maand geleden

Ik merkte zelf pas na een paar weken verbetering. Zoals hierboven gezegd inderdaad innemen met vitamine c, dus bijvoorbeeld met sinaasappelsap en ervoor en erna even geen zuivel en koffie nemen.

één maand geleden

Ik heb ook een hb van 5. Maar mijn ijzer en foliumzuur is goed. Dus ik moet gewoon afwachten. Als het nog lager wordt krijg ik een bloedtransfusie. Ben ook super moe de hele tijd.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik heb in het verleden wel eens te laag ijzer gehad, toen ik niet zwanger w ...
Ja, klopt daar hou ik inderdaad rekening mee :)

één maand geleden

Reactie op Roce

Ik merkte zelf pas na een paar weken verbetering. Zoals hierboven gezegd in ...
En hoe lang slik je het al? :)

één maand geleden

Het duurt even voordat het op peil is. Houd rekening met verstopping door de ijzertabletten, dus genoeg vezels blijven eten en veel drinken. En wat hierboven al staat: samen met vitamine c innemen! Sterkte! Enneh: als het niet gaat… gaat het niet. Goed voor jezelf en de kleine zorgen!

één maand geleden

Ik heb HB op het randje en veel te weinig ferritine, dit in verband met een gastric bypass. Ik heb ijzertabletten gehad, maar moest daar snel mee stoppen omdat mijn darmen er niet tegen kunnen (ze willen mijn darmen sparen ivm levensgevaarlijke darmoperatie tijdens vorige zwangerschap). Ik was echter zo vermoeid dat ik twee weken geleden een ijzerinfuus heb gekregen. Ik merkte een aantal dagen wat verschil in mijn lijf, maar nu gaat dat ook weer bergafwaarts. Nog steeds vreselijk moe helaas. Volgende week weer naar de gynaecoloog voor controle.