10 Reacties
19 dagen geleden
Ja heb ik dus ook.. ik vond dat ook raar maar hier in het ziekenhuis zeggen ze dat ze zich pas zorgen gaan maken als het boven de 90 is, en dat het daarbij niet relevant is dat ik normaal altijd een heel lage bloeddruk had.. ik blijf het maar gek vinden 🤷🏼♀️ zeker nu uiteindelijk bij mij toch de diagnose zwangerschapsvergiftiging is vastgesteld
19 dagen geleden
Reactie op Ds0
Hoe hebben ze zwangerschapsvergiftiging gediagnosticeerd? Had je verder nog ...
Ja ik had al enkele weken veel vocht in voeten, handen en gezicht, 's nachts tintelende handen. Op een gegeven moment zag ik opeens lichtflitsen toen ik gewoon op de bank zat. Daar kwam bij een raar gevoel in mijn bovenbuik, geen pijn of 'bandgevoel', maar meer een soort vreemde benauwdheid. Daarbij af en aan misselijk gevoel, niet extreem maar beetje naar in m'n maag, en maandag wat vlagen van hoofdpijn. Toen heb ik gebeld. Ze wilden me eerst afwisselen omdat mijn bloeddruk een paar dagen daarvoor nog helemaal goed was. Ik heb aangegeven dat het me niet lekker zat dus ik mocht komen voor tests. Alles was goed, behalve mijn urine, daar zat eiwit in. Toen moest ik 24 uur urine verzamelen en daaruit werd bevestigd te veel eiwit. Er bestaat een kleine kans dat ik iets anders onderliggends heb wat dit veroorzaakt, maar omdat ik klachten heb die bij zwangerschapsvergiftiging passen stellen ze toch de diagnose zwangerschapsvergiftiging. Ik word morgen ingeleid, ben dan 38 + 6
19 dagen geleden
Reactie op Ds0
Jeetje! Goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd, beter het zekere voor ...
Ja precies, ben met dit soort dingen altijd blij dat ik dan eigenwijs ben 😂
Ik zou als ik jou was misschien morgen gewoon ff bellen voor de zekerheid, dan weet je het maar. Heb je verder geen klachten?
Jaaa spannend, maar heel veel zin in!
19 dagen geleden
Reactie op MLdstb
Ja precies, ben met dit soort dingen altijd blij dat ik dan eigenwijs ben � ...
Ja snap ik! Als mijn bloeddruk morgen nog hoog is ga ik denk ik even bellen en ook vragen of ze mijn urine willen controleren. Heb wel last van hoofdpijn en af en toe misselijkheid sinds een weekje, begin ook wat meer vocht te houden in mijn gezicht maar niet extreem
19 dagen geleden
Herkenbaar! Normaal 100/60 en nu 135/80. Ben wel medisch geworden (keizersnede ivm stuitligging) en mijn normale metingen waren bij de vk en de hogere in het ziekenhuis. Ik geef de schuld aan (trap)lopen.. thuis blijft het keurig rond 110/70.. komende week nog 1 controle en dan volgende week de keizersnede.
Heb verder zelf 0 klachten ergens van… maar ik maak me toch ook ergens ineens wel zorgen erom, maarja.. even afwachten wat m’n bloeddruk eind van de week is