32 Reacties

één maand geleden

Ik heb ook C negatief, en word nog extra geprikt tegen 27/28 weken. Maar vk maakte zich weinig tot geen zorgen. Enige is dat je mss voor de bevalling een prik krijgt om de baby te beschermen.

één maand geleden

Reactie op kiim92

Ik heb ook C negatief, en word nog extra geprikt tegen 27/28 weken. Maar v ...
Nee dat kan niet met c negatief dacht ik, alleen met D?

één maand geleden

Reactie op kristab88

Nee dat kan niet met c negatief dacht ik, alleen met D?
Dan is het D.. sorry 😅😅 zwangerschapsbrein enz.. Ik weet dat ik extra bloed moet prikken en eventueel een prik moet krijgen als de laatste controle te veel afwijking zou tonen.

één maand geleden

Hier Rhesus D positief, volgende week bloedprikken en dan maar verder zien

één maand geleden

Reactie op Lola28

Hier Rhesus D positief, volgende week bloedprikken en dan maar verder zien
Als jij positief bent is er niks aan de hand.

één maand geleden

Reactie op Zonnebloempje321

Als jij positief bent is er niks aan de hand.
Oh dat is gek dat ik dan wel alsnog moet prikken daarvoor. Ze hebben me er sowieso weinig over verteld dus zal er de volgende controle hopelijk meer over horen

één maand geleden

Jaa,, hier ben ik zeker bekend mee! Ik ben zowel Rhesus C als D negatief. Ik ben zwanger van de 3e. Mijn 2 eerste kindjes waren positief, wat betekende dat ik prikken heb gekregen. Ergens bij de laatste is het misgegaan, want ik maak antistoffen aan tegen het kindje in mijn buik. Dit word heel goed gemonitord en tot nog toe heeft de kleine hier geen nadelige gevolgen van.

één maand geleden

Reactie op Lola28

Oh dat is gek dat ik dan wel alsnog moet prikken daarvoor. Ze hebben me er ...
Kan zijn dat je D positief bent en C negatief, dat heb ik ook. Mijn verloskundige heeft er ook vrij weinig over uitgelegd dus ik ben zelf maar wat gaan googelen.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik heb Rhesus c negatief en moet ook vanaf 27 weken nog een keer gaan bloed ...
Voor deze baby maak ik me ook weinig zorgen omdat het bloed meestal pas mengt tijdens de bevalling, dus van eventuele antistoffen zal deze baby geen last meer krijgen. Mijn zorg ligt dan voornamelijk bij volgende zwangerschap(pen), wanneer de antistoffen vanaf het begin van de zwangerschap al aanwezig zullen zijn 😕

één dag geleden

Reactie op JS09

Hoi, ik had het ook. Ze nemen alleen bloed af bij jou en daar kunnen ze ook ...
Ik reageer ff 4 maanden later omdat ze mijn bloed hebben getest nu. Ik ben negatief en mn babytje is positief. Zag ik via de uitslag staan. Heb nog geen gesprek erover gehad maar in de opmerkingen stond dat ik iig in week 30 1 prik krijg en na de bevalling.

18 uur geleden

Reactie op Esraa52

Ik reageer ff 4 maanden later omdat ze mijn bloed hebben getest nu. Ik ben ...
Klopt. Dat is eigenlijk alles.

14 uur geleden

Reactie op DaniëlleQ

Jaa,, hier ben ik zeker bekend mee! Ik ben zowel Rhesus C als D negatief. ...
Hoi ik heb een vergelijkbaar verhaal. Eerste kindje was positief, anti D prik gehad, maar heeft niet gewerkt. Tweede kindje negatief dus nergens last van, maar nu is de derde positief en moet ik nu elke week naar het LUMC voor controle. Hoe staat het er bij jou voor?