123 Reacties
8 maanden geleden
Mijn baby is 5 maanden en grijpt onze bekers en lepels zo wat uit onze handen. Hij kan ook redelijk goed zitten, ik ben dus al begonnen met de BLW methode! Eerste paar dagen keek hij vies weg en vandaag zowaar eventjes daadwerkelijk gesabbeld op een banaantje en een korstje brood (van beide niks doorgeslikt, alleen in z’n handje gehad en op gesabbeld zoals hij ook met speeltjes doet)
8 maanden geleden
Jaaa! Ons dochtertje is aankomende zondag 6 maanden maar we wachten nog heel even, ze zit nog niet helemaal rechtop in de stoel. Maar ik kan ook echt niet wachten, zoveel zin in.
Mijn eerste ook met BLW begonnen en wat was dat toch fantastisch. Het wordt wel echt een grote BENDE elke keer maar het is het zeker waard
8 maanden geleden
Ow ik krijs echt zin van jullie berichten. Maar we wachten geduldig, hier ook alles wat met eten te maken heeft wil ze pakken. Ze is ondertussen al zeer bedreven lepels in haar mond doen 😅
Ik ben de boeken maar aan het lezen, zij zeggen ook niet te snel beginnen, dat motiveert om te wachten!
8 maanden geleden
Ja wij ook! Vooral omdat onze dochter purees totaal niet interessant vindt, maar dingen grijpen en in haar mond steken des te meer. Alleen jammer dat ze nu pas 5 maanden is! Ze zit al wel redelijk in de stoel en is groot voor haar leeftijd, maar we hebben geen haast. Ze heeft nog alle tijd om op te groeien dus voor nu af en toe een hapje blijven proberen maar vooral focussen op BLW straks :)
8 maanden geleden
Zeker. Bij de eerste ook gedaan en gisteren met 5,5 maand ook zo begonnen! Heerlijk om te doen en de oudste is een hele goede en gezellige eter. Hopen dat het weer zo werkt! 🤞🏻
8 maanden geleden
Niet als vervanging maar vanaf 5 maand krijgt ze regelmatig een stukje brood, broccoli, banaan, avocado, noem maar op. Dit was op aanraden van het cb omdat ze liever zelf eten ontdekte. Ze is nu 6 maanden en ik ben aan het uitbreiden naar 2/3 ingrediënten.
8 maanden geleden
Hier ook! Ik heb ondertussen het boek van Stefan Kleintjes gelezen en heb er ontzettend veel zin in.
We proberen al zo vaak mogelijk met elkaar aan tafel te zitten, en geven ons zoontje dan een lepeltje of bordje om mee te spelen/oefenen. Sinds kort geven we af en toe ook een hele snoepkomkommer. Daar zit hij fanatiek op te sabbelen en knabbelen (maar krijgt geen stukjes binnen). Nog een paar weekjes wachten :-)
8 maanden geleden
Wat zijn goede groente of fruit om als grote stukken aan te bieden bij 6 maanden? De geprakte hapjes gaan bij ons al erg goed, ik geef ook wel eens een banaan of aardbei om aan te knagen als ik hem vasthoud. Ik dacht in ieder geval aan gestoomde broccoli, stukje brood met pindakaas, een mango pit of Avocado..
Ik wil ook nog even zo'n mega slabschort halen, weet iemand waar ze die hebben?
8 maanden geleden
Reactie op kristab88
Wat zijn goede groente of fruit om als grote stukken aan te bieden bij 6 ma ...
In de app Solid Starts gaan veel verschillende groenten en fruit en de manieren hoe je ze het beste kan aanbieden.
Wij zijn nog niet zover maar ik denk dat we gaan beginnen met broccoli, zoete aardappel en pompoen.
8 maanden geleden
Reactie op kristab88
Bloemkool, broccoli, wortel, zoete aardappel, pompoen. App solid starts heeft een gratis gedeelte die wel helpend is.
Ik heb zo een slabbetje van zeeman.
8 maanden geleden
Voor wie volledig blw doet, wat gaan jullie als eerste hapje geven?
Broccoli gedaan en vandaag komkommer. Beide een groot succes!
Komkommer geeft ook vocht en was hij heel lang zoet mee!
Ik was vergeten hoe leuk het is om ze het voedsel te leren ontdekken🥰
8 maanden geleden
Reactie op kristab88
Gewoon brood is een van de moeilijkste dingen om te kunnen handelen in de mond. Geroosterd brood bv is makkelijker, zeggen de experts van Solid Starts.
8 maanden geleden
Reactie op Truusvdv123
Gewoon brood is een van de moeilijkste dingen om te kunnen handelen in de m ...
Ons jongetje vind tot nu toe alleen gewoon brood leuk, verder wil hij nog eigenlijk niets haha
8 maanden geleden
Wij zijn nog aan het verdiepen. Nu geven we wel gepureerde groente en fruit oefen hapjes en laten haar zelf 'kliederen' en oefenen met t lepeltje. Gaat super goed. Ze 'ligt' nog wel in die newborn set van stokke triptrap.
Zou ze echt al in de gewone stokke moeten kunnen zitten? Zonder dus te leunen aan de zijkanten. Nog niet geprobeerd eigenlijk. 11-5 is ze 6 maanden. Sowieso.. half jaar.. pff gaat echt snel🥺
8 maanden geleden
Onze zoon wilde gisteren per se óók uit mijn glas water drinken toen hij bij mij op schoot zat🥲. Dus dat mocht haha, gelijk ook goed vastpakken en net zo naar zijn mond brengen.
Hapjes hebben we nu besproken mee te beginnen wanneer hij uit zn sprongetje is nu. Hij is nu 5,5e maand, zit elke dag heel eventjes in zijn Stokke stoeltje maar leunt nog heel erg naar voren. Merk wel datie er steeds meer klaar voor is en dan houden wij een beetje poepdokter / eigen gevoel aan. Dus starten met avocado, eigeel en beenmerg uit de oven en dan opgeklopt. En denk dan op gevoel met ons mee eten. Wel zo veel mogelijk zelf ontdekken en weinig pureren .
8 maanden geleden
Reactie op Lboo9
Wij zijn nog aan het verdiepen. Nu geven we wel gepureerde groente en fruit ...
Ja, wel goed rechtop. Dan kan ze zelf het voedsel weer uit haar mond werken. Dat gaat lastiger als je achterover ligt:)