17 Reacties

Ă©Ă©n maand geleden

Ik heb tot nu toe alleen boeken gelezen over zwangerschap en bevallen; - Dagboek van een verloskundige (beetje extreme verhalen maar geeft wel een brede indruk van hoe het kan gaan) - vader op komst (gelezen nadat mijn man het uit had, veel praktische tips! ) - vrije geboorte (ben ik pas net in begonnen, gaat over mindset tijdens bevalling, hypnobirthing en tips voor een geboorteplan maken)

Ă©Ă©n maand geleden

Jagen, verzamelen, opvoeden vond ik ook een hele goede! De onrustige baby (over eerste 16weken), ook als je baby niet onrustig is of als je nog zwanger bent vond ik een goede.

Ă©Ă©n maand geleden

Reactie op Aaker52

Jagen, verzamelen, opvoeden vond ik ook een hele goede! De onrustige baby ( ...
De ontevreden baby bedoel ik. Iemand gaf mij ook als tip: de eerste 1000dagen

Ă©Ă©n maand geleden

Groots vind ik een fijn boekje. Staan ook prettige ontspanningsoefeningen in. En daarnaast ook Mama’en

Ă©Ă©n maand geleden

Positief over bevallen van Milli Hill

Ă©Ă©n maand geleden

Ik heb nog wat tips over de kraamtijd: De eerste 40 dagen - heng ou Nurture - Erica Chidi Cohen (ook over zwangerschap trouwens) Nu ben ik zelf bezig in Ina May’s guide to Childbirth en mijn reis naar binnen (vervolg op vrije geboorte) Van Milli Hill heb ik ook give birth like a feminist gelezen, interessant, maar wat mij betreft niet perse een toegevoegde waarde als je zwanger bent, meer de achtergrond waarom de geboortezorg is zoals ze is.

Ă©Ă©n maand geleden

De verlosmoeder van Djanifa. Een uitgebreid boek van menstruatie tot eerste weken. Geeft diepgang zonder ingewikkeld te worden, ook fijn met plaatjes en is heel neutraal, geen meningen maar wel verschillende kanten inzien

Ă©Ă©n maand geleden

Tips die ik heb gelezen tijdens mijn eerste zwangerschap: - cribsheet van Emily Oster: een boek gebaseerd op data over de geboorte tot aan de basisschool. - expecting better: zelfde auteur dus ook op basis van data over alles omtrent zwangerschap - hypnobirthing: the Mongan method - ‘Waar beval ik’ van Hellen Kooijman. Zet objectief de verschillen tussen een thuis of ziekenhuisbevalling naast elkaar. Ik ben dus al een keer bevallen, maar zou wel nog iets willen lezen. Toch een beetje voor de mentale voorbereiding weer, hoewel mijn eerste bevalling heel goed ging. Iemand nog tips?

Ă©Ă©n maand geleden

Oh ja heb ‘De eerste 1000 dagen’ ook gelezen, maar vond dat er wel teveel medische termen werden gebruikt. Ik kan me herinneren dat er heel veel nadruk lag op hoe goed borstvoeding voor je kindje is, ontzettend veel positieve effecten. Echter wel een goed objectief onderbouwt boek.

Ă©Ă©n maand geleden

Ik kreeg ook top: het boek waarvan je wilde dat je ouders het hadden gelezen

Ă©Ă©n maand geleden

Ik lees nu Cribsheet van Emily Oster (wel in engels), echt een aanrader! Ze kijkt naar wetenschappelijke literatuur achter de adviezen omtrent borstvoeding, slaaptraining etc

Ă©Ă©n maand geleden

De geboortebundel van Nina Pierson. Allemaal positieve bevallingsverhalen. Ook vroeggeboorte en spoed keizersnede, echt van alles. Het boek is geschreven om de vrouw te bekrachtigen haar wensen en keuzes centraal te stellen. Vond het heel fijn weglezen.

Ă©Ă©n maand geleden

Reactie op susu858

Ik lees nu Cribsheet van Emily Oster (wel in engels), echt een aanrader! Ze ...
Ah heb je een samenvatting?😉 Ik vond Onvoorwaardelijk ouderschap van Alfie Kohn heel fijn. Hij schreef ook De mythe van het verwende kind. Deze boeken helpen je op weg in een opvoeding zonder dreigen, straffen en belonen. Ik vond ze over het algemeen heel fijn aansluiten op Jagen, verzamelen, opvoeden. Oh en het boek van de kleintjes methode! Hebben we heel veel aan gehad bij onze oudste. Dat gaat over eten; hoe werkt dat met de darmrijping, wanneer mag je kind welk voedsel, hoe bereid je het etc.

Ă©Ă©n maand geleden

Reactie op Aaker52

Ik kreeg ook top: het boek waarvan je wilde dat je ouders het hadden geleze ...
Die heb ik ook op mijn lijstje! Ben nu gestart met it didn’t start with you. Ben je er al in begonnen?

Ă©Ă©n maand geleden

Ik heb mijn vriend “help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt” cadeau gegeven, maar uiteindelijk zelf gelezen. Best een grappig boek, wat een mannendrama

Ă©Ă©n maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Die heb ik ook op mijn lijstje! Ben nu gestart met it didn’t start with you ...
Nog niet in begonnen. Eerst nog met een ander boek bezig.

Ă©Ă©n maand geleden

Ik vond bevallen en opstaan heel nuttig! En van baby tot peuter van ouders van nu.