Lieve moeders. Ik wil even mijn ervaring deze eerste kraamweek met jullie delen. Mijn lieve meisje is 9 november geboren.
Ik had me er zo op verheugd. Mijn lieve kleine aan de borst. Maar vanaf dag 1 doen mijn tepels tijdens voeden enorm veel pijn (tenenkrommend pijn) en dit trekt na een week nog steeds niet weg. Ook zit ik al op volle dag 3 van stuwing! Ik ben nu tussendoor kolven om de borsten rust te geven, maar ook kolven is geen pretje.
Naast deze klachten valt me iets anders op. Elke keer als ik haar aan de borst leg of begin met kolven komen de tranen bij mij op. Een leeg verdrietig gevoel overspoelt mij uit het niets. Wanneer er wat tijd voorbij is of ik ben klaar is het gevoel ook weer weg. Ik heb gelezen over het “dysforische toeschietreflex” en is zeer herkenbaar.
Hebben meer van jullie zo’n last, dat het echt even anders gaat dan verwacht? Dat je veel pijn ervaart bij borst geven en/of een naar gevoel ervaart? Dat ik de borst geven misschien moet opgeven doet me veel verdriet. Ik hoor graag jullie ervaringen!
Liefs