12 Reacties

3 maanden geleden

Geen ervaring mee maar ik lees dat je het beste contact op kan nemen met je chirurg, die kan je dat vertellen adhv hoe ze het hebben uitgevoerd. En na geboorte een lactatiekundige misschien inschakelen omdat je grote kans hebt dat je moet gaan bij voeden. Maar alles wat je kan geven is waardevol voor je baby zolang als het voor jullie beide geen stress geeft. Borstvoeding geven na een borstverkleining is mogelijk als: er nog voldoende melkklieren zijn. de melkklieren verbonden zijn met de tepel. er genoeg onbeschadigde zenuwen over zijn die een prikkel naar de hersenen kunnen sturen om voor melkaanmaak te zorgen.

3 maanden geleden

Ik heb er ook geen ervaring mee, ik heb precies dezelfde twijfel. Toen ik 18 was een borstverkleining gehad (nu 30) en nu groeit langzaam de wens om toch (al is het maar iets) borstvoeding te geven. Hoeft niet eens volledig te zijn.. Ik probeerde vanmorgen is wat te "handkolven" of hoe je het wil noemen. En bij mij kwamen uit beide tepels iets vocht/colostrum! Dus ik ga nu toch met de verloskundige overleggen hoe en wat verder.. misschien dat je dat ook af en toe kunt proberen?

3 maanden geleden

Reactie op Evievdmt

Ik heb er ook geen ervaring mee, ik heb precies dezelfde twijfel. Toen ik 1 ...
Ik ben btw nu 16+5, dus is jog best wel vroeg

3 maanden geleden

Zelf geen ervaring, maar mijn schoonzus wel. Zij heeft een borstverkleining gehad en geprobeerd borstvoeding te geven, ook met kolven maar het wilde steeds niet goed lukken. Ik gok dat er wel wat uitkwam (waarom blijf je anders kolven) maar verre van genoeg voor de baby. Het zorgde bij haar voor heel veel verdriet en frustratie, alsof ze nu niet genoeg deed voor haar baby. Weet dat als t niet lukt, je nog steeds een goede moeder bent.

3 maanden geleden