6 Reacties
13 dagen geleden
Ik las onze dochter voor tijdens het voeden. Zij kon zelf een bladzijde omslaan. Zij hield het boekje vast en ik zei wanneer ze naar de volgende bladzijde mocht. :)
Of precies op dat moment peuter in de stoel met een tussendoortje.
13 dagen geleden
Reactie op Watermeloenfan
Ik las onze dochter voor tijdens het voeden. Zij kon zelf een bladzijde oms ...
Dat hoef ik niet te proberen met mijn zoontje van 3 😂 die maakt juist misbruik van de situatie..
Hierdoor kolf ik overdag als onze zoon ook thuis is met een handsfree kolf zodat ik mijn handen vrij hou. Het flesjegeven lukt dan net omdat onze baby een snelle drinker is. Maar het blijft soms vlieg en kunstwerk 🤷♀️😅😅
13 dagen geleden
Dit wordt inderdaad een uitdaging straks, wij hebben ook al een zoontje van 3 jaar. Die nu ook vreselijk de grenzen aan het opzoeken is. Ik heb 4 dagen geleden een keizersnede gehad en hij weet heel goed dat ik hem toch niet in zijn nek kan grijpen als hij niet luistert. Dus hij gaat gewoon door met iets dat niet mag, als ik hem streng toespreek, dan herhaalt hij dat gewoon. Uitdagingen 😅
Voorlopig is mijn man nog thuis, hij heeft de volledige 6 weken verlof.
Maar zoals met veel dingen; op voorhand denk je vaak; hoe ga ik dat doen??? En als het zover is, dan komt het wel goed.
We kunnen inderdaad wel even samen een boekje lezen of een liedje zingen. Of misschien een spelletje doen. Ik wil voor Sinterklaas vooral op zoek gaan naar leuke spelletjes om te doen, memory of krokoloko kan natuurlijk prima met een drinkende baby. Als je eenmaal gewend bent aan het voeden, dan is het vooral bij het aanleggen nog even goed kijken en daarna toch wachten tot hij klaar is met drinken. Dan kun je best met je vrije arm een dobbelsteen gooien en een kaartje draaien.
Iets te eten geven zal hier niet werken, hij is een snelle eter, dus alles is binnen 5 minuten op….
12 dagen geleden
Ik heb voor mijn peuter van 3 allerlei dingen voor aan tafel besteld.
Kinetic sand
Klei
Electro boekje
Puzzel(s)
Toverstiften met kleurplaten
Nijntje herplakbare stickers
Magneetspelletje van HEMA
Ik heb een lade gemaakt en daar kan ze dan iets uit kiezen. Dat ging in de kraamtijd best goed.
Ze mocht dan of aan de salontafel of aan de eettafel kiezen. Ik nam dan plaats bij haar.
12 dagen geleden
Baby is nog niet geboren, maar omdat ik nu al niet zo mobiel ben, lezen we nu vaak al samen een half uur lang boekjes. Dus dat ben ik straks ook van plan.
Verder ken jij je kind het beste en zou ik op zoek gaan naar iets waar hij/zij zich langer zelf mee kan vermaken. Hier is dat duplo en puzzels. Op de opvang kan ze soms ook heel lang kleien, dus dat ga ik ook proberen. Maar ken ook kindjes die juist helemaal opgaan in spelen met kinetisch zand of kleuren (dag houdt ze hier maar 5 minuten vol zonder dat ik meedoe)
En 'when all else fails' dan vraag ik haar om een 'kopje thee en stukje taart' voor me te maken en krijg ik als gevolg vaak de hele inventaris van de speelgoedkeuken naar me toe gebracht 😂 maar ze is daar dan wel ook ruim een kwartier tot 20 minuten zoet mee.