25 Reacties
2 maanden geleden
Hey,
Ik word ook ingeleid .
Maar wanneer weet ik niet.
Ik ben nu 33 weken zwanger,en met 36 weken moeten we naar het ziekenhuis en daar word besproken hoe en wat.
Ze zeiden al we gaan je niet langer laten lopen als 40 weken.
Omdat ook de leeftijd mee speelt,en snap het echt wel.
Vind ook niet erg.
Als ze eerder komt, want heb last van mijn bekken en word alleen maar erger.
Hoeveel weken bennje zwanger?
2 maanden geleden
Hoi! Ik ben 41 jaar, 32 weken en had dit inderdaad zelf al online gevonden, al vroeg met VK besproken en is inderdaad ook protocol in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Het is een keuze, niet verplicht. Ik ga het wel doen inleiden als ze nog niet uit zichzelf komt met 39 weken. Geeft mij een geruster gevoel. Is mijn 2e kindje. 1e kreeg ik met 35 weken gebroken vliezen en met 36+6 ingeleid. Heb liever geen inleiding maar loop ook liever niet verder dan de 39 weken.
2 maanden geleden
Ik ben nu ook 33 weken zwanger en heb gesprek hierover als ik eind 35 weken ben!
2 maanden geleden
Reactie op AnkaV
Hoi! Ik ben 41 jaar, 32 weken en had dit inderdaad zelf al online gevonden, ...
Oké, dank voor je reactie!
En hoe ervaarde je de inleiding vorige keer?
2 maanden geleden
Hey! Ik ben 40 jaar en mij is onlangs gevraagd of ik met 39 weken ingeleid wilde worden. Nou graag!
Helaas zijn nu met 31 weken mijn vliezen gebroken en lig ik al in het ziekenhuis. Ik heb geen weeën, dus geen idee wanneer de kleine komt.
2 maanden geleden
Reactie op Eerstekindjeonderwegnov24🥰
Oké, dank voor je reactie!
En hoe ervaarde je de inleiding vorige keer?
Ik had een inleiding met hormoonpillen. Met prematuur gebroken vliezen mag je geen ballon vanwege infectie gevaar. Ik vond de inleiding met hormoonpillen erg heftig. Ik kreeg 15 min na toediening van 2 pillen stormweeën 4 uur lang tot ik een ruggenprik kreeg en weer even op adem kon komen. Het varieert erg per vrouw hoe je op de hormoonpillen reageert. Als het kan kies ik dan nu voor ballon. Als het met hormoonpillen moet krijg ik een lagere dosis.
2 maanden geleden
Oh wat typisch. Ik ben 41 en bij mij is hier geen sprake van tot nu toe (inmiddels 35 wkn). Ik heb wel 2 groeiecho’s gehad. Die waren extra ivm leeftijd. Kindje is wat groter dan gemiddeld, maar niet zorgwekkend volgens de verloskundige. Het gekke is dat ik graag in ziekenhuis wil bevallen, omdat mijn vorige zwangerschappen tijdens de bevalling medisch werden. alleen dat ‘ons ziekenhuis’ niet altijd plek heeft. Dus dat het de vraag is of ik daar wel terecht kan of moet uitwijken.
2 maanden geleden
Reactie op AnkaV
Ik had een inleiding met hormoonpillen. Met prematuur gebroken vliezen mag ...
Ok dank goed te weten en mee te nemen in mijn gesprek dat bijv ook de dosis aangepast kan worden!
2 maanden geleden
Reactie op Silver1208
Hey! Ik ben 40 jaar en mij is onlangs gevraagd of ik met 39 weken ingeleid ...
Oh jeetje! Dat klinkt best spannend! Waren je vliezen thuis al gebroken? Ik duim voor jullie dat het goed komt! 💜💜
2 maanden geleden
Reactie op gientje41
Hey,
Ik word ook ingeleid .
Maar wanneer weet ik niet.
Ik ben nu 33 weken ...
Ik ben nu ook 33 weken zwanger en heb gesprek hierover als ik eind 35 weken ben!
2 maanden geleden
Reactie op Eerstekindjeonderwegnov24🥰
Oh jeetje! Dat klinkt best spannend! Waren je vliezen thuis al gebroken? Ik ...
Ja, die waren thuis gebroken en ben toen naar het ziekenhuis gebracht door een verloskundige. Inmiddels lig ik in het Isala in Zwolle. Ik ben nu 31+3 en het hoofdje ligt in mijn bekken, maar nog wel beweeglijk.
2 maanden geleden
Hier heb ik dus helemaal niets over gehoord door de verloskundige.
Ik ben ook.40 j . Maar ben je dan ook gelijk medisch als je ingeleid wordt.
2 maanden geleden
Reactie op Moms Van Diman
Ik ben ...
Dat hoeft denk ik niet!
Ik ben om medische reden medisch 😅
2 maanden geleden
Reactie op Silver1208
Ja, die waren thuis gebroken en ben toen naar het ziekenhuis gebracht door ...
Oké, succes en zal voor jullie duimen! 🙏🏻
2 maanden geleden
Ik ben 40 en heb hier nog niet eerder over gehoord. Ik krijg zelf een keizersnede met 39 weken, maar dat komt door mijn vorige bevalling.
2 maanden geleden
Reactie op Moms Van Diman
Ik ben ...
Ja je bent gelijk medisch. Na start inleiding kan je niet meer naar huis. Op zich niet erg vond ik om medisch te zijn. Ik mocht met een zwangerschapsbal onder de douche met mobiel CTG, rondlopen alles. Totdat ik een ruggenprik kreeg, dan kan je alleen nog in bed liggen (je benen worden lam).
https://deverloskundige.nl/bevalling/subtekstpagina/81/inleiden/#:~:text=Een%20gynaecoloog%2C%20arts%20of%20verloskundige,controle%20afspraak%20in%20het%20ziekenhuis.
2 maanden geleden
Ik vind t zelf op latere leeftijd zeker fijn in ieder geval.met 39 jaar ingeleid te worden. Ik ben met 40 jaar ingeleid met 38 weken. Ivm onrustige benen. Ik had van tevoren al aangegeven dat ik niet langer dan 39 weken zou lopen. Ik heb nabij meegemaakt dat een oudere vrouw haar kind verloor door te lang laten lopen. Maar ik woon nu bijvoorbeeld in spanje. Ik ben 42 jaar. Maar hier gaan ze echt niet inleiden zonder. Of t moet echt nodig zijn