6 Reacties

2 maanden geleden

Het verschilt per regio, maar in principe is het femur (botje in bovenbeen) pas té kort bij P3 of lager. Jouw kind valt hiermee dus nog ruim binnen het normaal. Het gaat om kleine verschillen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je kind er uit verhouding uit ziet.

2 maanden geleden

Wij hebben dit ook te horen gekregen. Ze vond het wel passend bij onze lengtes en bouw. Volgens haar dus niets om zorgen over te maken.

2 maanden geleden

Hoi hoi, bij ons waren de bovenbeentjes ook aan de korte kant. Liepen bij 20 weken 1 week achter, welke p aanduiding heb ik niet onthouden. Moeten over een maandje terug komen voor een extra groeiecho, maar niets om je zorgen over te maken. Het kindje heeft nog 20 weken om te groeien!

2 maanden geleden

Hi! Ik heb vandaag een heel fijn gesprek gehad met onze VK. Onze kleine meid was gemiddeld p20. Ik maakte me hier wat druk om omdat onze zoon altijd op p90 zat. Zij gaf aan, dat als we over te klein of te groot spreken dat we heel veel kinderen “abnormaal” vinden. P50 is maar 1 kindje van de 100 en dat zou dus betekenen dat we maar 1 kindje normaal zouden vinden. Als je dan al zegt dat alles boven de p20 te klein is en boven de p80 te groot, dan zijn dus eigenlijk 40 van de 100 kindjes “niet goed”. Zij gaf aan dat bij strenge praktijken ze groei echo’s gaan doen onder de p10 en de norm is pas onder de p5. En dit ligt ook nog aan welke meting de percentiel is gekoppeld. Beentje en hoofdje is namelijk vaak erfelijk en dus helemaal niet erg als het klein of groot is, buikje KAN een teken zijn van een niet goed werkende placenta. Met dit verhaal was ik in ieder geval erg gerust gesteld, ik hoop jij ook! 😘

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Hi! Ik heb vandaag een heel fijn gesprek gehad met onze VK. Onze kleine mei ...
Wat fijn, het is inderdaad een duidelijk verhaal. Laat ik me daar dan maar aan vast houden. Ze zei ook al tegen mij er is geen reden voor extra onderzoek maar toch blijf je er wel mee bezig.

2 maanden geleden

Reactie op kel1987

Wat fijn, het is inderdaad een duidelijk verhaal. Laat ik me daar dan maar ...
Ik vond het ook een fijne houd vast. En je kan altijd vragen om een extra groei echo rond de 30 weken! Dat gaf mijn VK aan in ieder geval!