6 Reacties
6 maanden geleden
Ik ben sinds gister hersteld van buikgriep. Ik plaste ook amper meer. Las dat het weinig/gee kwaad kan voor de baby. Toch op aandringen van mijn schoonzus en man van t weekend de HAP gebeld. Aangeven, weinig plassen, geen eten binnen kunnen houden, al 3 dagen max 500ml vocht per dag binnen krijgen en onwijs veel maagkramp. Ik nam al dagelijks ORS en paracetamol. Dit moest ik zo door doen. Gister VK en eigen HA gebeld. VK maakte zich betreft de baby geen zorgen. Ik mocht starten met Suprimal (te halen bij drogist) en ze gaf als tip wat cola te proberen (had ik al gedaan) en anders wat 7-up te verwarmen zodat de prik eruit gaat en daar wat van te drinken ivm citroen en gember wat daarin zou zitten. HA gaf hetzelfde aan het had nog Metocloperamide voorgeschreven. Uiteindelijk niet nodig gehad en voel ik me vandaag, dag 5, weer redelijk goed. Bij twijfel gewoon je VK bellen, vooral als je weinig/niet plast!! Verder zou ik voor je kindje niet te veel zorgen maken. Komt goed en beterschap!!
6 maanden geleden
Babys zijn kleine parasieten heel crue gezegd. Ze nemen alles als eerste en daarna ben jij aan de beurt. Hij of zij zit veilig verpakt in een ballon met water dus dat gaat echt goed.
Let inderdaad op uitdroging en of je het zelf nog trekt. Lekker uitzieken en de Kids naar opa en oma als dat kan. Beterschap !!
6 maanden geleden
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb net eindelijk wat kunnen eten en drinken en dat blijft erin voor nu. Hoop nu dat het ook zo blijft. Veel geslapen vandaag.
Ook goed om te lezen dat ik mij om de baby geen zorgen moet maken.
Dankjewel 🥰
6 maanden geleden
Ik heb een twee weken geleden ook hele erge buikgriep gehad. Hield ook geen slokje binnen, wel 45x + overgegeven… Nam van die reispilletjes en ORS toen het weer iets beter ging (in overleg met vk), heb dit paar dagen volgehouden ook toen het beter ging om even extra vocht binnen te houden. Veel beterschap!!
6 maanden geleden
Ik ben herstellende van een longontsteking. Hoefde me vooral geen zorgen te maken om de baby; die zorgt toch wel dat hij genoeg energie krijgt.
Dus richt je vooral op jezelf en doe waar je zelf beter van wordt. Misschien wat extra rusten/slapen, omdat een deel van je energie nu naar je baby gaat en je niet alles kan inzetten voor je herstel.
6 maanden geleden
Same, sinds gisterenmiddag houd ik helemaal niets meer binnen door het overgeven. Zelfs een glas thee komt er net zo snel weer uit. Vanochtend de vk gebeld en zij gaven aan dat ik de huisarts moet bellen als het niet verbeterd. Ik bleef overgeven dus toch maar gebeld. Ik mocht urine inleveren en mijn glucose en bloeddruk werden gemeten. Op een te lage bloeddruk na niks gevonden gelukkig. Advies is echt om vocht en ors poeder te blijven binnen nemen ook al zijn het maar lepeltjes. Om de baby geen zorgen, die neemt wat nodig is als eerste. Veel rust pakken en goed uitzieken en vocht proberen in te nemen!