21 Reacties

één maand geleden

Hoi Jessica, Ik heb zaterdag ook een echo gehad waarbij die dus ook kleiner was. Hij loopt nu een week achter.. Ze gaan het in de gaten houden.. mn vk zei dat het kan komen omdat ik zelf ook wat kleiner ben.

één maand geleden

Reactie op mommyCey

Hoi Jessica, Ik heb zaterdag ook een echo gehad waarbij die dus ook kleine ...
Ah fijn om te weten, moest je ook naar het ziekenhuis? Ik word gebeld voor de doorbloeding van de placenta. Maar het ook zijn dat ik zelf te druk ben en te weinig rust neem.

één maand geleden

Bij mijn 1e kindje was hij met 20 weken 2 weken te groot, met 27 ook 2 weken en met 30 weken was hij ineens 2 weken te klein, mega verschil dus ineens. Vanaf toen hebben ze hem goed in de gaten gehouden met extra echo's en scans. Mocht hij ineens te kleine stappen zetten in groei zou ik worden ingeleid. Hij is uiteindelijk kerngezond uit zichzelf geboren met 37+6, woog 2465 gram, ja wat weinig, maar nu echt niks meer van te merken. Ze denken dat het bij mij aan de doorbloeding van de placenta lag, dus bij deze zwangerschap heb ik daar extra medicijnen voor. Ik snap helemaal dat je je druk maakt, want dat deed ik ook😅 maar zolang je onder controle blijft en ze het in de gaten houden dan is er niks aan de hand.

één maand geleden

2 weken geleden had ik ook een groeiecho en vergeleken de 20 weken en 28 weken was de groei van het buikje ook niet goed. Ik moet nu vrijdag weer voor controle om te kijken hoe het ervoor staat. Ze zeiden dat het kan zijn dat tijdens de 20 weken niet helemaal goed gemeten is vandaar vrijdag weer komen..

één maand geleden

Fijn om te lezen allemaal! Ik mag gelukkig morgen naar het ziekenhuis, voor het kijken naar de doorbloeding van de placenta. Ik maak me vreselijk druk.

één maand geleden

Ik had met mijn 1e ook steeds groei-echo's en moest met 40 weken weer met piepende banden naar het ZH omdat het te klein was. Kindje was uiteindelijk 3340 gr. Hoe groter ze worden hoe moeilijk het ook meten is.. Vraag idd een Dopplermeting aan tijdens de echo morgen. Dan zien ze of de placenta genoeg doorbloed is/voeding geeft.. onthoud verder dat je nou eenmaal grote en kleinere babys hebt...

één maand geleden

Reactie op rozy1990

Ik had met mijn 1e ook steeds groei-echo's en moest met 40 weken weer met p ...
Dankje! Dat ga ik morgen zeker vragen! Mijn dochter is geboren met 38 week en was 3025 gr.

één maand geleden

Mag ik vragen waarom je een indicatie voor een groeiecho had? Liep het kindje met 20w al wat achter?

één maand geleden

Hoi! Ik heb afgelopen vrijdag de eerste groeiecho gehad in ziekenhuis (ben medisch) en daar was alles goed qua metingen en doppler maar het buikje ook klein (P7). Het kan gewoon een kleine baby zijn of misschien groeivertraging. Voor zekerheid nu as vrijdag check echo voor doorbloeding placenta en volgende week vrijdag nog een groeiecho. Zorgvuldig denk ik! Tuurlijk ook even spannend maar ik voel vertrouwen dat het goed gaat met de baby. Ik voel elke dag goede bewegingen en voel me ook goed! Mijn buik is niet heel groot trouwens maar ik ben ook niet zo stevig gebouwd en m’n man ook niet!

één maand geleden

Reactie op Flower221

Mag ik vragen waarom je een indicatie voor een groeiecho had? Liep het kind ...
Nee, ik kreeg een echo vandaag, en ze was aan het meten doen ze altijd hier bij een echo. En toen zei ze dat het buikje was te klein was. Hoofdje was prima op week.

één maand geleden

Hey! Wij hebben dit gehad bij onze dochter. Hoofd en benen waren prima maar haar buik zat rond de p3. Groei echo’s gehad in het ziekenhuis iedere twee weken. Dit heeft zich in de laatste twee weken helemaal recht getrokken en was ze uiteindelijk precies gemiddeld. Nu bij ons tweede dochter weer een klein buikje (p25) terwijl de rest rond de p70 zit.

één maand geleden

Reactie op rileyK

Hey! Wij hebben dit gehad bij onze dochter. Hoofd en benen waren prima maar ...
Hee, Het buikje was 4% ik heb zoveel gehoord vanmiddag. Weet niet alles meer precies. Met hoeveel weken ben je bevallen? En hoe zwaar was je dochter toen?

één maand geleden

Ik heb dit ook mee gemaakt, eerst waren het hoofdje en beentjes te klein, hoofdje p1.3 en beentjes p7, uiteindelijk extra checks gehad en nu groeit het hoofdje en beentjes goed en zou het buikje achterblijven met groeien, P7. Met ‘spoed’ zelfde middag in het ziekenhuis en was buikje p39 en was alles goed. Vermoedelijk heeft de verloskundige niet goed gemeten, kan ook komen doordat er een andere echo apparaat gebruikt word als in het ziekenhuis. Mij is verteld dat wij gewoon een kleine baby hebben en zolang hij zijn eigen groei houd het goed is. Ik blijf nu wel in het ziekenhuis voor vervolgafspraken i.v.b. 3 keer zijn doorgestuurd met spoed en uiteindelijk gelukkig allemaal goed is🩵🍀

één maand geleden

Ik heb m’n papieren gelezen en daar staat p11 bij. Hoofdje was helemaal goed. Beentjes iets kleiner.

één maand geleden

Hoi, Ik had dit bij mijn eerste kindje ook. Bij 28 weken geschat op 24+3. Bij de VK de groeiecho gehad en buikje en hoofdje te klein. Doorverwijzing naar het ziekenhuis en daar onder controle gebleven omdat ook daar op de echo te zien was dat het veel kleiner was dan gemiddeld. Ik kreeg vaker echo’s om de groei in de gaten te houden. Achteraf bleek er niet zoveel bijzonders aan de hand te zijn, gewoon een kleinere baby en ook dysmatuur geboren. Nu inmiddels een ventje van 2,5 jaar en niets van te zien. Ik snap dat het makkelijker is gezegd dan gedaan, maar probeer je niet te veel zorgen te maken. Dat is ook niet bevorderlijk voor de groei.

één maand geleden

Bedankt voor alle berichten! Ik kom net van het ziekenhuis. Alles zag er goed uit! Ik krijg volgende week weer zo’n meting en die weer erop een groei echo. Voor nu hoefde me geen zorgen te maken.

één maand geleden

Reactie op Jessicakr25

Bedankt voor alle berichten! Ik kom net van het ziekenhuis. Alles zag er g ...
Wat fijn!!

één maand geleden

Reactie op Jessicakr25

Hee, Het buikje was 4% ik heb zoveel gehoord vanmiddag. Weet niet alles me ...
Fijn om te horen dat de echo goed was! Uiteindelijk is ze met 41 weken geboren. Ze was 3150 gram geloof ik.

één maand geleden

Hebben wij nu ook! Ik ben 30 weken. Buikje zit rond de p3. Doorbloeding van de navelstreng en schedel is verder goed, evenals het hartje en ik voel haar iedere dag. Ik maak me natuurlijk wel ontzettend zorgen. Maar na meerdere reacties hier gelezen te hebben stelt het me iets meer gerust. Ik moet nu dinsdag terug om de doorbloeding nog te checken en de week daarop voor een meting. Ze wilde haar even 2 weekjes te tijd geven om te groeien en dan te kijken. Erg spannend, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk allemaal goed komt. Toch erg “fijn” om te lezen dat ik hierin niet de enige ben. En ook fijn om andere ervaringen hiermee te kunnen lezen.

één maand geleden

Reactie op Ikbenkimberly

Hebben wij nu ook! Ik ben 30 weken. Buikje zit rond de p3. Doorbloeding va ...
Ah herkenbaar! Wij moeten woensdag heen en week later een nieuwe groei echo. De baby is heel actief en hartje is ook goed