6 Reacties

één maand geleden

Goed onderuit zitten zodat je kleintje de meeste ruimte heeft. Zo lukt het mij nog wel eens om geschop tegen mijn ribben of maag te voorkomen. En verder stel ik me altijd voor hoe dat getrappel eruit ziet buiten de buik. Super schattig off course, dus dan kan ik het ongemak alleen maar lief vinden🥰

één maand geleden

Wachten tot ze geboren is 😇 Weinig aan te doen, hier hetzelfde. Voelt echt niet fijn, die buik wordt alle kanten op gestretcht. Alsof hij boos is, dat hij steeds minder ruimte heeft…. En dan heeft hij niets te klagen met een enorme hoeveelheid vruchtwater en een mama met een enorme buik. (Want als zelfs zwangerschapskleding in 1-2 maten groter niet meer past, dan weet je zeker dat je buik errug dik is 🙄🫣) Ik merk wel dat ik op verschillende momenten op verschillende manieren prettig kan zitten. Wel of geen kussen, verschillende soorten kussens, op de bank of juist stoel. Alleen op mijn zij liggen (alleen links) is in alle gevallen een fijne houding.

één maand geleden

Echt alsof ze met armen en benen in spreid stand in je liezen staat tegen je ribben te duwen 😭 Hier ook 35 weken en exact hetzelfde verhaal. Ik merk dat het erger wordt als mijn lijf gespannen is. Gister bijvoorbeeld met de fiets onderuit gegleden (absoluut niet hard maar wel even een knal op je spieren) en dan is het vandaag helemaal bal. Wat ik probeer: extra gaan liggen tussendoor, warmtekleedje op m’n buik, en vooral niet teveel willen op zulke dagen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je al twee kids hebt rondlopen en nog van alles moet regelen voor de baby🤓

één maand geleden

Haha, ik herken de verhalen hier echt 😂 voor mij voelt ze soms ook boos door de weinige ruimte ofzo. Ik lig meestal in de schommelstoel die ik heb gehaald voor tijdens de borstvoeding. Soms als geen enkele stoel meer fijn voelt switch ik eventjes naar mijn bed 😁

één maand geleden

Reactie op Framboosjebloosje

Goed onderuit zitten zodat je kleintje de meeste ruimte heeft. Zo lukt het ...
Ik begrijp juist altijd dat onderuit zitten niet goed is, dan zit je bekken in de positie met de minste ruimte. Rechtop zitten op een bal of op je zij liggen/ hangen werkt bij mij beter. En ja mijn baby heeft me ook al 1x zo hard geschopt dat mijn ribben dagen later nog beurs voelen, en de bewegingen zijn soms zo groot dat je nergens anders op kunt focussen, lijkt nog niet echt minder te worden in week 37 :P maar toch vind ik het een fijn idee, als hij even wat rustiger is maak ik me meer zorgen.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik begrijp juist altijd dat onderuit zitten niet goed is, dan zit je bekken ...
Ik bedoel goed onderruit zitten dat je half ligt. Dus dat je je bovenlichaam lang maakt. Rechtop zitten geeft natuurlijk ook ruimte, maar zorgt bij mij meteen voor een harde buik met dit termijn.