18 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb dat als de baby shopt en beweegt, ben 21 weken

2 maanden geleden

Ik heb dat eigenlijk vrijwel altijd gehad 🫣 Heb nogal gevoelige darmen. Sinds ik zwanger ben juist minder diarree en vaker verstopt.

2 maanden geleden

Reactie op Guinda

Ik heb dat eigenlijk vrijwel altijd gehad 🫣 Heb nogal gevoelige darmen. Si ...
Merk je dat je klachten kreeg na het eten van bepaalt voedsel? Ik ben een beetje op zoek naar hoe/of ik het kan voorkomen🫣

2 maanden geleden

Ik ben hier ook mee bekend echt mega vervelend. Heb zelf endometriose en Colitis. Eind vorig jaar is de Endo verwijderd. Daarna is het heel lang goed gegaan en zelden een aanval. Helaas sinds begin van de zwangerschap hier wekelijks last van. Begint met weeïg gevoel in de darmen. Dan buikpijn en begin ik ook minder gevoel in mijn benen te krijgen. Dan val ik bijna of helemaal flauw en krijg ik ook diarree. Daarna is het hevige vaak weg. Mega vervelend. Deze week een afspraak bij de mdl arts op verzoek van de gynaecoloog..

2 maanden geleden

Ohja en als je het aan voel komen en er ook wat flauwtjes van wordt. Ga dan op een koude vloer liggen tot het iets weg zak en ga dan naar het toilet. En geef jezelf op over op dat moment dat je op het toilet zit. Dat is misschien vervelend maar helpt wel echt, dat ontspant de darmen wel veel meer!

2 maanden geleden

Oh ja…! Heel herkenbaar. Alleen in mn zwangerschappen. Ik noem t ook gewoon aanvallen idd. Eerst enorme darmkrampen, aandrang , bijna flauw vallen, zweten slap worden bijna overgeven. En als het dan eenmaal komt paar x achter elkaar diarree. Als echt alles er uit is knap ik op. Probeer dan op toilet maar koude washand op hoofd en polsen 🙁

2 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Oh ja…! Heel herkenbaar. Alleen in mn zwangerschappen. Ik noem t ook gewoon ...
Fijn om te horen dat het herkenbaar is! Heb jij inmiddels duidelijk wanneer het optreed? Kan je het voorkomen?

2 maanden geleden

Reactie op MeyraK3D

Fijn om te horen dat het herkenbaar is! Heb jij inmiddels duidelijk wanneer ...
De oorzaak is dénk ik dat de baarmoeder de darmen verdrukt en t daarom soort niet loopt zoals t zou moeten. Maar of ik weet wat het triggerd, lastig. Ik merk wel dat ik t eerder heb als ik buitenshuis eet, dus iets “ongewoner” dan buiten mn thuis ritme. Een soepje of broodje ergens anders dus; of bijv iets met veel vet ; snackbar. DENK ik he. Ik weet t gewoon niet heel zeker. Merk ook dat ik soms tegen dingen op ga zien omdat ik bang ben een “aanval” ergens anders te krijgen. Ik heb het dus niet als ik niet zwanger ben. De vk zei een keer dat die duizelingen komen door die krampen die dan een acute bloeddruk verlaging geven . Al met al is het echt zo enorm vervelend en pijnlijk.

2 maanden geleden

Ja ik heb hier ook last van. Normaal heb ik een prima stoelgang maar als ik zwanger ben is het drama. Vooral als ik heel vet eet of net wat anders als anders dan kan ik ineens zo buikpijn aanval krijgen. Dan staat het zweet mij op mijn voorhoofd. Krijg ik mega buikpijn en dan moet ik ook echt ala minuut naar de Wc toe.

2 maanden geleden

Ik heb dat ook gehad. Nu niet meer. Kom niet goed achterhalen waardoor maar leek een mini bevalling en maakte me ook wel zorgen erna. Denk dat de darmen verpletterd worden 🤣

2 maanden geleden

Hier ook

2 maanden geleden

Ik heb dit ook iedere dag en dan met name in de avond. Verder heb ik verspreid over de hele dag meerdere keren buikpijn. Vandaag precies 20 weken.

2 maanden geleden

Buikpijn heb ik wel eens gehad. Diarree echt één keer zover, had best wat vet gegeten de avond ervoor. Misschien dat dit bij jou ook de oorzaak is? Als je gewoon gevarieerd eet zou ik het even aankaarten bij je huisarts als het vaak blijft voorkomen.

2 maanden geleden

Hoe is het intussen bij jullie? Het is nu 1:38 in de nacht en weer zover. Wakker geworden van de buikpijn krampen; misselijk , kippenvel, bijna van mn stokje gaan. Maar het “lukt” nog niet! Vreselijk. En weet zeker dat als het lukt, diaree is. Je voelt het in je buik

2 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Hoe is het intussen bij jullie? Het is nu 1:38 in de nacht en weer zover. W ...
Oh wat vervelend! Ik heb het besproken bij de verloskundige. Ze gaf aan om elke dag psyliumvezels te nemen voor een regelmatige stoelgang. De vezels zijn verkrijgbaar bij een drogist. Tot nu toe werkt dit voor mij goed en lijkt het obstipatie/diarree te voorkomen!

2 maanden geleden

Er heerst momenteel ook gewoon een buikgriepje… hoor veel mensen met diarree klachten zonder zwangerschap. Dus dat zou ook gewoon nog kunnen.

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Er heerst momenteel ook gewoon een buikgriepje… hoor veel mensen met diarre ...
Nee dat is t niet. Dit is vanaf begin zwangerschap

2 maanden geleden

Ik heb het ook vaak gehad. Precies zoals je beschrijft. Echt een “aanval”, heb meerdere keren vanuit een afspraak naar huis moeten racen, zweten en puffend in de hoop de wc te halen🥴🙈. Ik had het vooral in het eerste trimester, ik denk doordat de darmen dan plek moeten maken en door de HCG. Sinds het tweede trimester heb ik het nog maar 2 keer gehad. Nu zit ik vooral verstopt. Ik merk trouwens dat het veel minder is sinds ik gezonder probeer te eten. Ik heb sowieso al hele gevoelige darmen, altijd al. Ik had dit trouwens tijdens mijn eerste zwangerschap ook, precies het zelfde. Vooral in het eerste trimester.