53 Reacties
vorig jaar
Ik ken het, maar nog niet geprobeerd! Hoe ziet het er voor jullie uit @eva003? Hoe ervaar je het met het ontkleden, warmte/kou? En hoe snel begreep je zoontje wat de bedoeling is? :)
vorig jaar
Ohh het is zo leuk, en zo'n aanrader ☺️
Dit is een insta account met heel veel leuke info/tips/ets: https://www.instagram.com/tessa_over_bzc?igsh=OHV6cXp2N2FkNjZx
Ik doe voor elke voeding, bij het verschonen, m'n zoontje op de pot. Dan maak ik het plas geluid en dan plast en/of poept hij. Dit ging voor de 1e keer op de pot al goed. Gaandeweg leren we elkaar beter kennen en herken ik zijn geluidjes wanneer hij moet, en wacht hij met zijn plas of poep wanneer hij op de pot zit en ik het startsein geef.
We hebben nog ongeveer 1x in de 2 á 3 dagen een poep luier en soms zelfs schone luiers tussen een voeding!! Wij merken echt dat ons zoontje sinds dat we zijn begonnen rustiger is, de band die we hebben is sterker geworden en nog een groot voordeel, zijn billetjes zijn totaal niet meer gevoelig!
vorig jaar
Reactie op Viveanne91
Ik ken het, maar nog niet geprobeerd! Hoe ziet het er voor jullie uit @eva0 ...
Met het omkleden gaat heel goed. Op het begin waren we nog wel eens te laat bij de pot maar nu hebben we nooit meer een fontein. Hij wacht tot hij zit en het startsein krijgt.
Qua temperatuur, bij ons is het lekker warm in huis. En als hij het toch te koud heb doe ik z'n wollen kniekousen aan, zo heeft hij het niet koud. Maar het liefst zit ie in z'n blote voeten zodat hij lekker ontspannen met z'n tenen tegen elkaar aan kan friemelen 🤭😍
vorig jaar
Ahhh, ja Tessa ken ik, die volg ik ook!!
Wat leuk om te lezen dat het bij jullie al zo goed gaat!! Misschien dat ik het toch ook eens moet gaan proberen en gewoon eens moet ervaren. Zeker ook als je merkt dat het meer rust geeft voor je kleine, lijkt het me erg de moeite waard.
Hoe doe jij het als je niet thuis bent? Heb je iets mee om het op te vangen of laat je het dan voor wat het is of niet?
vorig jaar
Reactie op Viveanne91
Ahhh, ja Tessa ken ik, die volg ik ook!!
Wat leuk om te lezen dat het bij ...
Wij staan er heel erg in als elke plas en poep die we op vangen is mooi mee genomen. Daardoor voelde het heel laag drempelig om er aan te beginnen. Dus misschien als tip om ook te beginnen, en als je begint zie je er niet gelijk aan vast!
Als we naar mensen gaan waar we ons allebei op ons gemak voelen dan zeulen we de pot gewoon mee (tips voor een reis potje zijn welkom ☺️) En voor de rest laten we het gewoon doen.
vorig jaar
Reactie op Eva003
Wij staan er heel erg in als elke plas en poep die we op vangen is mooi mee ...
En als er mensen zijn die het raar vinden, je hebt zo veel sterker argumenten om jezelf te onderbouwen. Laatst zei iemand, ja maar een luier om dat is toch gewoon een beetje wat normaal is....... Toen gaf ik aan dat we dat onze babys aanleren, want heb je ooit een pasgeboren diertje in de natuur met een luier om gezien.. 😉 En als ik geen zin heb om mee te verantwoorden dan zeg ik, ieder z'n ding he..
Haha zoals je ziet ben ik mega enthousiast en kan ik hier uren over praten 🤭
vorig jaar
Reactie op Eva003
Wij staan er heel erg in als elke plas en poep die we op vangen is mooi mee ...
Of het echt een reispotje is weet ik niet, maar ik vond net deze, mooi klein formaatje; https://www.mamaloes.nl/lorelli-baby-potty-white-potje-1013007-0091
Ga hem eens bestellen!
vorig jaar
Hee, wat leuk een topic hierover!
Hoe het bij ons gaat deel ik later even, maar ik wil sws vast zeggen dat bij een jongetje een easypisi potje wel echt een aanrader is 😅
Als wij die niet hadden zou hij er al een aantal keer overheen geplast hebben hahaha
vorig jaar
Ons zoontje is nu bijna negen weken en we zijn begonnen vlak nadat de kraamzorg weg was. Mijn man werkt thuis en is een enorme hulp hierin, omdat hij hem altijd na het voeden even boven het potje houdt.
Wij hebben best veel positieve ervaringen en zouden het anderen zeker aanraden, maar ik vond het ook ontzettend moeilijk om er informatie over te vinden, dus ik loop eigenlijk nog steeds met wat vragen rond, waardoor ik wel het idee heb dat het minder soepel gaat.
Verder is het ook wel met vlagen hoe goed het gaat, want de afgelopen week heeft hij opeens de gewoonte om het poepsignaal als een "kletsen-met-papa" signaal te zien, wat heel schattig is, maar dan lukt het niet meer zo goed op het potje.
Ook heeft hij de laatste week opeens de gewoonte om te gaan plassen zodra hij net van het potje af is. Het maakt dan niet zoveel uit hoeveel tijd mijn man hem geeft, als hij er net af is, is voor hem het ideale moment om te plassen.
Al met al zijn onze ervaringen best positief, maar ik vind het wel moeilijk om te vergelijken met wanneer we het niet zouden doen, omdat we zo snel gestart zijn en ik niet echt een goed referentiekader heb voor het niet doen.
vorig jaar
De grootste vraag waar ik nog mee loop is hoe het nou eigenlijk moet met die geluiden maken. Als je je kindje op het potje zet, maak je dan een keer zo'n geluid en wacht je verder in stilte of ze moeten poepen of plassen of maak je langer/de hele tijd zo'n geluid als indicatie dat ze mogen plassen of poepen? Ik kan nl echt nergens het antwoord hierop vinden of voorbeelden van hoe anderen het doen
vorig jaar
Reactie op GenereuzeHavik511116
De grootste vraag waar ik nog mee loop is hoe het nou eigenlijk moet met di ...
Ja ik vind het ook zo jammer dat er weinig over te vinden is..
Als hij op de pot zit maak een paar keer dat geluid. Zeker als ik zie dat hij nog niet geplast heeft, want dat doet hij eigelijk altijd. Ik denk dat ik zo laat weten dat hij nog steeds op de pot zit en het nog steeds kan/ mag. Als hij wat meer begint de bewegen vraag ik heel bewust of hij klaar is. Vaak strekt hij dan zijn benen of doet hij even 1 huil, en dan haal ik hem er af. Ik heb zelf nog nooit gehad dat hij na de pot nog iets deed
vorig jaar
Reactie op Eva003
Ja ik vind het ook zo jammer dat er weinig over te vinden is..
Als hij op ...
Dus je maakt dat geluid dan eventjes en bent dan een tijdje stil en als hij nog niet heeft geplast doe je het nog een keer, of maak je dat geluid de hele tijd totdat hij heeft geplast?
vorig jaar
Reactie op Eva003
Maar ik doe ook zomaar wat he.. 😉 Het is gewoon eventjes zoeken naar hoe j ...
Haha dat snap ik, maar aangezien hij nu vooral lekker terug gaat babbelen in plaats van poepen of plassen ben ik op zoek naar een nieuwe manier hahaha