8 Reacties

3 maanden geleden

Helaas zelf meegemaakt en ik had meer behoefte aan een schouder om op te huilen en iemand bij wie ik mijn gevoel/verhaal kwijt kon dan aan een fysiek cadeau. Maar vind je idee wel ontzettend lief

3 maanden geleden

Reactie op Dianneh13

Helaas zelf meegemaakt en ik had meer behoefte aan een schouder om op te hu ...
Helemaal mee eens, hier ook precies hetzelfde meegemaakt met 9 weken, een lief kaartje is dan al meer dan voldoende. En als je echt iets wil geven dan een doosje chocolaatjes mocht ze dat lusten haha..

3 maanden geleden

Ik kreeg van mijn man na mijn miskraam vanuit IVF “the heart ritual” en dat hebben we samen gedaan. Begonnen in periode dat het zwaar was, afgemaakt toen onze dochter geboren is. Was heel fijn en troostend om samen te doen.

3 maanden geleden

Ja, er voor haar zijn en, mits ze aangeeft daar geen behoefte aan te hebben, maar er vooral naar te vragen. Sommige mensen kunnen er ongemakkelijk van worden en mijden het onderwerp, terwijl het juist zo fijn kan zijn het er even over te hebben.

3 maanden geleden

Je idee is super lief! Alleen ook zelf een miskraam gehad. Ik had liever iemand om mijn verhaal te doen en schouder om te huilen. Of juist iemand die rond mijn buurt was dat ik wist dat die gene er is.

3 maanden geleden

Ze weet ook dat ik er voor haar ben, we hebben het er ook samen over gehad. Maar wil haar graag een cadeau geven, omdat ik daar met mijn newborn zal zijn en begrijp dat dat voor haar best moeilijk zal zijn.

3 maanden geleden

Ik heb met mijn miskraam een lichtplantje gehad. Daar heb ik zelf best wel veel steun uitgehaald gek gezegd. Elke avond doe ik het plantje aan, dan sta je er toch altijd even een momentje bij stil. https://www.bloompost.nl/licht-plantje

3 maanden geleden

Ik heb zelf ook 4 miskramen gehad. Van mijn collega's heb ik destijds wel eens een boeket droogbloemen met lief kaartje gekregen. Destijds vond ik dat wel leuk en attent, maar in hele eerlijkheid heb ik ze na enkele maanden in de vuilbak gegooid omdat ze me steeds aan het verdriet lieten herinneren. Als je écht graag iets wil geven, zou ik voor iets kiezen als een gezichtsmaskertje, chocolade, badschuim, ... iets waarmee ze zich kan verwennen na een confronterende dag. En een kaartje waar vooral op staat hoe k*t het wel niet is en dat haar verdriet er mag zijn. Er zijn tientallen mensen die op zo'n moment zeggen dat het 'wel goed komt', maar dat wil je echt niet horen dan!