26 Reacties

2 maanden geleden

Nee

2 maanden geleden

Bij mijn zoon nooit geslikt. Oke er zit wel wat calcium in de multivitamine die ik slikte. Maar je krijgt volgens mij gewoon voldoende calcium binnen als je normaal je eten en drinken binnen krijgt. Ik slik alleen nu in deze zwangerschap het vanwege de bloedverdunners die ik moet slikken. Maar verder wordt het ook bij een normale zwangerschap niet aangeraden hier.

2 maanden geleden

Deze zijn fijn!

2 maanden geleden

Ik slik vanaf 10 weken ofzo die van Lucovitaal, maar alleen omdat ik gewoon echt moeite heb met voldoende yoghurt/kaas etc. binnenkrijgen. Anders is het volgens mij niet zo nodig hoor.

2 maanden geleden

Reactie op juliasz

Ik slik vanaf 10 weken ofzo die van Lucovitaal, maar alleen omdat ik gewoon ...
Ja mijn verloskundige gaf het aan dat je het wel moet slikken, maar ik heb een vriendin die zegt dat je anders 4 porties yoghurt/zuivel producten binnen moet werken op 1 dag. Maar zoveel krijg ik niet binnen, elke dag. Alleen heb zoiets van ja, zoveel pillen moet dat echt.. want om me heen heb ik exht zwangere die 12 soorten pillen slikken, en ik echt amper wat..

2 maanden geleden

Ik gebruik de hele zwangerschap een Mama-multivitamine, van Vitakruid. En daarnaast extra ijzer en magnesium, omdat ik daar anders een tekort van heb (ook al zonder zwangerschap). Extra calcium niet, ook niet van gehoord.

2 maanden geleden

Ik heb kauwtabletten met calcium en vitamine d3 van davitamon, echt top! Je hoeft niks te slikkrn en smaakt naar pepermunt

2 maanden geleden

In Nederland volgens mij niet nodig, omdat we gemiddeld al calciumrijk genoeg eten. Tenzij je vegan bent misschien

2 maanden geleden

Is mij wel geadviseerd. Ik neem ook amper zuivel, dus ik slik ze wel.

2 maanden geleden

Ik slik het sinds 14 weken. Bij mijn vk hebben ze er niets over gezegd, maar bij de gynaecoloog direct bij de intake wel (heb gedeelde zorg). Zij gaf aan dat ze standaard wijzen op belang van inname van calcium voor dames met verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging, die dus ook de ascal slikken. En als je niet voldoende binnen krijgt dat ze daar de calcium pillen voor aanraden. Ik heb lactose intolerantie bv. En toen ik de onderzoeken zocht via Google was ik verbaasd over de voordelen ervan, voor mijn gevoel zelfs nog beter dan ascal. Zou me persoonlijk niet zo druk maken om 1 pilletje meer of minder.. maar ik slik ook chronische medicijnen dus misschien is mijn blik daar anders op.

2 maanden geleden

Ik heb ook een verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging en ben ook op onderzoek uitgegaan. Om die reden slik ik wel calciumtabletten bij. Volgens het voedingscentrum moet je veel zuivel tot je nemen op een dag. Dat lukt mij echt niet hoor.

2 maanden geleden

Reactie op Inayaaa20

Ja mijn verloskundige gaf het aan dat je het wel moet slikken, maar ik heb ...
Ja de hoeveelheid is wel stevig inderdaad, kaas gaat hard hoor, en met alpro drink bijv ook (wordt calcium aan toegevoegd). Zou misschien zelf even het rekensommetje maken hoeveel calcium je binnen kunt krijgen met wat kleine aanpassingen in je voeding, en anders een tabletje overwegen.

2 maanden geleden

Ik wist niet eens dat dit werd aangeraden…

2 maanden geleden

Ik vul mijn normale calcium inname (melk, yoghurt) aan per dag met Davitamon kauwtabletten. Zorg voor 1000mg per dag.

2 maanden geleden

Reactie op juliasz

Ja de hoeveelheid is wel stevig inderdaad, kaas gaat hard hoor, en met alpr ...
Ja, ik moet dan echt even lezen van wat ik wat inneem 🤣 per dag en anders wel calcuim slikken want als ik kijk naar de verschijnselen als je zelf calcium te kort hebt, dan heb ik die verschijnselen wel, zoals tintelingen in je armen + voeten etc. Ik dacht dat dat kwam door een tekort aan magnesium.

2 maanden geleden

Bij mijn 1e zwangerschap nooit geslikt maar ook nooit geweten dat dit moest. Nu met 13 weken begonnen met slikken omdat mijn gebit uit elkaar viel 😱 De tanden en kiezen brokkelden af omdat mijn lichaam te weinig had en het dus maar ergens vandaan moest plukken. Op advies van de tandarts dus begonnen. Die zei; begin je nu niet met slikken heb je op het eind van je zwangerschap geen tanden meer over...

2 maanden geleden

Het advies is 1000 mg per dag. Dit krijg je meestal niet binnen via enkel voeding. Zowel de verloskundige als gynaecoloog drong er bij mij op aan. Slik de tabletten nu sinds circa 8 weken zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op Kiki05

Het advies is 1000 mg per dag. Dit krijg je meestal niet binnen via enkel v ...
Welke slik je als ik vragen mag?

2 maanden geleden

Bij mij werd het geadviseerd ivm tweeling zwangerschap. De gynaecoloog gaf aan: 3 glazen melk, een bak kwark/yoghurt en dan nog kaas ernaast. Als dit niet lukt, dan aanvullen met supplementen. Als ik het niet red, dan vul ik aan met Vitakruid.

2 maanden geleden

Bij mij is hier niks over gezegd, wel elke dag iets van kaas of yoghurt eten maar geen extra tabletten