26 Reacties

2 maanden geleden

Ik neem dit wel. Verloskundige vroeg tijdens 12 wkn echo of ik genoeg zuivel nam. Maar helaas wordt ik er misselijk van en vind ik het ook niet lekker. Sinds toen begonnen met calciumtabletten. Baat het niet schaadt het niet dacht ik na research.

2 maanden geleden

Bij mij werd het aangeraden door de gynaecoloog in het qe trimester al. Het verlaagd de kans op zwangerschapvergiftiging. Daarbij heb je tijdens de zwangerschap zeker 5 porties zuivel per dag nodig en dat red ik nooit. Ik heb gewoon tabletten van de kruitvat, 2 keer per dag eentje. Het wordt het beste opgenomen als je het over 2 porties verdeeld op de dag

2 maanden geleden

Oh nooit iets over gehoord! 4e kind😎

2 maanden geleden

Ik slik calcium pyruvaat van AOV. Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap m’n calcium waarde laten meten door een mesoloof en kwam niks tekort. Ondanks ik geen zuivel consumeer. Calcium zit ook in broccoli, noten etc. Ik slik het nu puur aanvullend voor de zwangerschap, maar 1 tablet ipv de aangeraden 2, omdat dit meer dan genoeg is naast mijn voeding. Fijne aan deze calcium supplement is dat het een capsule is ipv zo’n vies tablet.

2 maanden geleden

Reactie op RianC

Ik slik calcium pyruvaat van AOV. Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap m’n ...
Mesoloog*

2 maanden geleden

Reactie op Inayaaa20

Welke slik je als ik vragen mag?
Ik slik de tabletten van de Kruidvat. 2 per dag.