12 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb toevallig zo'n 1 liter pak besteld gister, omdat ik er zin in had, haha. Je hoeft kaneel niet uit je dieet te halen, je moet alleen niet teveel binnen krijgen is het idee. Dus 1x per dag een chai latte zou gewoon moeten kunnen. Denk sowieso dat het niet zo'n kwaad kan, want Marokkaans eten zit bijvoorbeeld best vol met kaneel en Marokkaanse vrouwen hebben ook gezonde kinderen 🤭

2 maanden geleden

Ik heb me hier in verdiept! Omdat ik ook echt dol ben op kaneel! Lang verhaal kort: er zijn 2 soorten kaneel. Cassia kaneel bevat meer van de schadelijke stof (Coumarine) maar om aan de Europese advieswaarden te voldoen zou je nog steeds dagelijks een theelepel (pure) Cassia kaneel binnen mogen krijgen zonder risico. Ceylon kaneel is iets duurder en minder sterk van smaak, maar heeft daardoor ook veel minder Coumarine! Je zou er zelfs wel 500g per dag van binnen mogen krijgen! Dus als je helemaal veilig wil zitten probeer zoveel mogelijk (Chai met) Ceylon kaneel te vinden. Maar zelfs met Cassia kaneel moet je wel heel erg veel chai drinken wil je een hele theelepel kaneel per dag binnen krijgen. Geniet ervan!

2 maanden geleden

Ik drink het geregeld. Denk dat het allemaal wel meevalt. Wss alleen in hogere hoeveelheden.

2 maanden geleden

Ik drink het bijna dagelijks of tenminste meerdere malen per week 🫢

2 maanden geleden

Ik drink het ook meerdere malen per week, net zoals ik bijna elke dag matcha drink. Eet verder weinig dingen met kaneel. Kleine meid doet het super, dus zal allemaal wel meevallen. ☺️

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties!! Goed om te weten dat jullie het gewoon drinken. Het zal inderdaad wel meevallen

2 maanden geleden

Welke vinden jullie het lekkerst? Ik kan maar niet de perfecte chai latte vinden om zelf te maken

2 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Welke vinden jullie het lekkerst? Ik kan maar niet de perfecte chai latte v ...
Bij de Douwe Egberts verkopen ze de poeder die ze zelf gebruiken. Die vind ik het lekkerst!

2 maanden geleden

Reactie op broodjekaas5

Welke vinden jullie het lekkerst? Ik kan maar niet de perfecte chai latte v ...
Ik heb sticky Chai van nomad (verkopen ze bij mijn koffiezaakje), die is wel relatief duur en echt veel werk maar erg lekker. Ik ben ook benieuwd welke kant-en-klaar pakken mensen hier aanbevelen! Nu je die steeds meer in de winkel ziet wil ik dat ook wel eens proberen😋

2 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Ik heb sticky Chai van nomad (verkopen ze bij mijn koffiezaakje), die is we ...
Ik heb een kant en klare liter pak gehaald, maar vind hem niet zo lekker als een zelfgemaakte. Het smaakt een beetje naar niet zoete speculaas 😅 Denk dat ik liever de chai in pak haal waarbij je kan mixen met (plantaardige)melk.

2 maanden geleden

Haha, doordat ik dit topic telkens voorbij zie komen heb ik ineens al dagen heel veel zin in chai latte. Soort sluikreclame

2 maanden geleden

Reactie op Moma35

Haha, doordat ik dit topic telkens voorbij zie komen heb ik ineens al dage ...
Hahahaha graag gedaan!