13 Reacties
4 dagen geleden
Een vriendin van mij had ook zo'n plakkind. Maar dat bleek te zijn omdat die moeder zelf overwerkte dingen had ( miskraam, verlatingsangst etc) die dochter wilde er daarom voor haar moeder zijn en bleef altijd in haar buurt en huilde ook als ze naar de opvang moest of even uit haar zicht is. Ze zijn naar een haptonoom geweest en het kindje hebben ze dingen uitgelegd met poppetjes etc en daarna is het zoveel beter geworden. Echt mooi om te zien. Dus voor iedereen die dit ervaart. Misschien helpt het om naar de haptonoom te gaan als je ook in deze situatie zit en een onverwerkt verleden hebt. Het was dus heel lief van die dochter dat ze er voor haar moeder was. Mijn hart smelt daarvan.
Het is nu uiteraard ook de fase dat kindjes plakkerig zijn. Bij de 1 duurt het langer dan bij de ander.
Succes mummies!
4 dagen geleden
Reactie op -November2024-
Een vriendin van mij had ook zo'n plakkind. Maar dat bleek te zijn omdat d ...
Hahaha bedoel: mommies!!
4 dagen geleden
Reactie op F.S.B
Jah dat is wel heftig. Kind heeft allerlei trauma’s meegemaakt met haar moe ...
Gelukkig, succes topper!
4 dagen geleden
Hier ook een enorme plakdreumes! De situaties die jij schetst zijn heel herkenbaar.
Ik kreeg de tips om alles te zeggen wat ik ga doen aan haar, maar dat doe ik al. Of dragen in draagzak! Alleen dat wil ze helaas ook niet. Dus ik denk uitzitten helaaass..
Maar zijn wellicht tips waar jij wel weer nog wat aan hebt! Maar je bent niet alleen dus!!
4 dagen geleden
Die van ons plakt gelukkig alleen aan het einde van de middag veel. Vooral als ik wil koken 😅 hij wil dan graag getilt worden. Ik probeer nu van plaats te tillen op zijn niveau te komen. En hem ff een knuffel te geven op de grond of ff een minuutje met hem te spelen. En dan snel weer door met koken 😅.
3 dagen geleden
Onze hele baby periode was zo, en nu nog steeds. Ik geef er aan toe en heb ermee leren omgaan. Ik heb een heupdrager en gaat zo overal maar mee naartoe.
Ik kook ook gewoon mijn eten grotendeels met haar op mijn heup.
3 dagen geleden
Oke iedereen heeft plakkind maar geen wonder tip hahah. Dus we zitten allemaal in dezelfde schuitje. Ik denk dat ik nog eerder een 3de arm moet laten groeien dan dat zij gaat ophouden met plakken 🤣🤣🤣. Ik heb van alles met haar geprobeerd even knuffelen even tijd geven of in haar eetstoel gezet naast mee maar neee niks is goed genoeg voor prinses ze wilt perse me vast houden. Ik bied zelfs onzin aan zoals keuken spullen in de hoop dat ze het interessant vind misschien dat ze dan door gaat en nu met rust laat 🫣. Had gelezen deze verlatingsangst fase kan tot 3j duren omgggg ik ga me zoontje van 3 en hun vader alvast leren koken kan ik voortaan op de bank zitten en gewoon de hele dag knuffelen 🤣🤣.
3 dagen geleden
Reactie op F.S.B
Oke iedereen heeft plakkind maar geen wonder tip hahah. Dus we zitten allem ...
Wel veel herkenning en begrip😅☺️
10 uur geleden
Hier hetzelfde, maar wel iets gevonden wat kan helpen! Ik heb haar laatst op mijn rug gedaan met een draagdoek en ze was helemaal tevreden en ik had mijn handen vrij 💪 Was even uitzoeken hoe te knopen maar daarna een groot succes!