753 Reacties

10 maanden geleden

Hier om 18.45, 21.30, 2u en 5u. Ik kolf fulltime en na een tijdje maar een nachtvoeding doet ze dit weer ineens 😅 Ik begrijp t niet, maar pittig is het zeker. Ook omdat ik na iedere voeding dus nog moet kolven en nu net borstontsteking is dat 45min en geen pretje 😅🙈

10 maanden geleden

Hier 18:15, 21:00, 23:15, 3:15 maar dat uurtje extra moest weer gecompenseerd worden met een giga huilbui die random om 5:30 begon 🫠 nu om 6:00 weer rustig aan de borst gekregen. Hoe ga ik dit ooit volhouden als ik over 1,5 maand weer start met werken

10 maanden geleden

Haha ik heb al een tijdje hetzelfde gevoel als jij als ik lees dat andere hun baby's zo goed als doorslapen 🥲 dus dank voor dit topic 🙏🏼 Ons dochter doet het over het algemeen goed het eerste deel van de nacht. Maar eens ze een keer wakker is geweest, zie ik nadien precies elk uur 😮‍💨 Zo ben ik tegen de ochtend meestal helemaal geradbraakt 👌🏼

10 maanden geleden

Ik dacht dat het heel normaal is. 😃🤷🏼‍♀️ Ik heb een peuter van 2,5 en zelfs hij komt nog 2-3 keer 🥴

10 maanden geleden

Ik ken het gevoel. Die van mij wisselt heel erg, soms 1x per nacht, soms 4x. Maar de laatste week erg veel last van reflux dus na de voeding nog een half uur rechtop houden, en dan hopen dat ze blijft slapen als ik haar weg leg. Want anders duurt het soms ook nog wel een half uur (of langer) voor ze weer slaapt. En dan moet je zelf nog weer in slaap komen. Die kindjes die doorslapen zijn veelal kunstvoeding kindjes. Die krijgen veel grotere hoeveelheden en kunnen er dus (vaak) ook langer op door. En ik moet eerlijk zeggen dat het al wel eens door mijn hoofd gegaan is om op fles over te gaan om die reden, (en omdat ik nu koemelk/ei/soja vrij eet ivm super heftige krampen, dat is met kunstvoeding ook niet meer nodig) maar ik weet ook dat borstvoeding beter is en ik vind het fijn en mooi dat ik het haar kan bieden dus ik zet nog even door. Maar als ik op het budgetbeheer op Facebook kijk zie ik soms moeders met kindjes van anderhalf die nog steeds elke 2 uur komen, ik vraag me af of ik dat zo lang zou trekken 😱

10 maanden geleden

Hier hetzelfde, borstvoeding op verzoek. Ik ga zo voor het eerst weer werken. Het was 0.30u, 3.30u en 6.30u 🥱 We starten maar met koffie vandaag 😆🤣

10 maanden geleden

Reactie op Pukkestuk

Ik ken het gevoel. Die van mij wisselt heel erg, soms 1x per nacht, soms 4 ...
Borstvoedingsforum, niet budgetbeheer 🙄
Onze dochter van 13 weken (gecorrigeerd 11 weken) heeft dit ook en wij geven kunstvoeding. Vannacht was het bijvoorbeeld weer 18:00, 21:00, 01:15, 05:00 en om 06:30 naar beneden gegaan omdat ze klaar wakker is. Ik geef haar nu maar weer een beetje voeding in de hoop dat ik een dagritne kan gaan aanhouden van slaapjes rond de zelfde tijd. Geen idee of dat de manier is, als iemand tips heeft please!!

10 maanden geleden

Reactie op Pukkestuk

Ook kindjes met kunstvoeding komen vaak in de nacht hoor 🙈. Mijn dochter sliep langer door op borstvoeding dan kunstvoeding

10 maanden geleden

Reactie op Eerste wondertje in november <3

Onze dochter van 13 weken (gecorrigeerd 11 weken) heeft dit ook en wij geve ...
Ah heftig hè, hoelaat ga je zelf naar bed ‘s avonds? Ik probeer overdag ook beetje ritme te krijgen en leg haar ook vaker aan in de hoop dat ze voldoende drinkt en de nacht niet nodig heeft. Ik heb ook het idee dat ze ‘s nachts er een gewoonte van maakt. Want soms drinkt ze niet eens super veel…

10 maanden geleden

Hier ook hetzelfde. Ik wil wel zeggen dat ik jaloers ben op kindjes die doorslapen. Het is wel mijn eerste kind, dus in begin ook heel veel gelezen hoe andere het doet. En je leest idd hoe kindjes makkelijk 8/9 uurtjes kunnen doorslapen. Ik dacht ik doe iets fout….Maar gelukkig ben ik niet de enige. Bedankt voor je topic! Mijn zoontje van 13,5 week: 21:30-00:30-2:30-5:30-8:00.

10 maanden geleden

Reactie op JennieLw

Hier ook hetzelfde. Ik wil wel zeggen dat ik jaloers ben op kindjes die doo ...
Snap dat je hieraan gaat twijfelen. Bij ons is het de 2e en ik twijfelde zelf ook 😂. Wij doen echter precies hetzelfde als bij onze oudste alleen geef ik nu borstvoeding en kreeg onze zoon pepti ivm koemelkallergie. Het verschilt dus gewoon echt per kindje. Het enige wat je kan doen is overdag tijdig voeden en de wakkertijden aanhouden zodat ze optijd slapen. Want slapen doet slapen zeggen ze. Voor nu is dat het denk ik…

Reactie op Valerryyx

Ah heftig hè, hoelaat ga je zelf naar bed ‘s avonds? Ik probeer overdag o ...
Ik probeer er wel rond 10 uur in te liggen, maar als haar ritme dan weer anders is en de laatste voeding komt beter uit rond half 11 of 11 ja dan weer later.. Jaa zou heel goed kunnen denk ik dat ze er een gewoonte van maken, maar die kleine meid van ons heeft nog nooit de fles laten staan😂🤭, ze weegt nu ongeveer 6kg en is 57 cm dus ook niet aan de grote kant of iets. En soms denk ik moet ik dan al meer voeding geven, doe nu 150ml + 5 schepjes. Maar als ik meer geef heb ik het gevoel dat ze meer teruggeeft, zooooo lastig allemaal..

10 maanden geleden

Deze topic komt als geroepen. Heb vannacht een potje lopen huilen tijdens de fles geven. Mijn zoontje van 13 wkn komt ook nog 3/4 keer per nacht. Ik doe het alleen dus niemand om mee af te wisselen en na zo een lange tijd breekt het je echt op. Elke nacht tijdens de fles zoek ik naar DE gouden tip😂. Ik begin over een maand weer met werken, hoop zoooo dat het dan opznmist 1 fles per nacht is🤞🏻🤞🏻

10 maanden geleden

Hier ook hoor. Iedere 2/3 uur is ze wakker. Ik geef ook borstvoeding en ben er inmiddels een beetje achter dat ik niemand die puur en alleen de borst geef hoor zeggen dat hun baby door slaapt. Normaal ook want die nacht voedingen zijn nodig om je productie op gang te houden en borstvoeding verteert veel sneller. Hier is ze bijna 10 weken oud. We hebben een keer een paar keer een fles geprobeerd voor het slapen gaan maar meer als max 90 drinkt ze niet (en dat al in 2x) en het werkt ook niet om haar langer door te laten slapen. Ze heeft er 3x een keer 5 uur tussen gelaten en dan lig ik alsnog wakker omdat ik het zo gewend ben dat ik denk dat ze ieder moment wakker kan worden. Vannacht was het 7 uur omdat ze ziek is en het was gewoon niet fijn. Normaal is het meer 12, 3, 5, 7 ongeveer maar er zit nog niet echt regelmaat in.

10 maanden geleden

Reactie op Pukkestuk

Ik geef borstvoeding maar kolf 1x per dag en geef de laatste voeding een combinatie van fles en borst. Ik heb nog niet weer alleen de borst geprobeerd dus kan het niet met zekerheid zeggen maar mijn zoontje van 13 weken komt 1x heel enkel eens 2x.

10 maanden geleden

Hier ook een baby die de hele nacht wil drinken! Pfoe dat brak me op op een gegeven moment 😅, dus heel herkenbaar! Volgens de lactatiekundige komen bv kindjes vaker voor een voeding doordat ze minder drinken per voeding en soms missen ze de nabijheid, hebben ze zuigbehoefte etc. De natuur heeft dit zo geregeld omdat het veiliger is, want je checkt dan vaker in bij je kind tijdens de nacht. Ik hou me daar maar aan vast 😂. Sinds een week doen we aan ‘breastsleeping’ en dat scheelt een slokkkkkk op een borrel qua nachtrust voor mezelf!! Dus als dit bij je past, dan is dit misschien nog een tip!

10 maanden geleden

Wat fijn dit topic. Vannacht heeft m'n baby redelijk goed geslapen. Eerst van 20.30 tot 22.30 uur, daarna tot 14.15 uur en om 6 uur pas weer. Om 8 uur zijn we opgestaan. Ik voel me echt uitgerust haha

10 maanden geleden

Reactie op saschaax

Ook kindjes met kunstvoeding komen vaak in de nacht hoor 🙈. Mijn dochter s ...
Ah, fijn te horen dat het niet perse daar mee te maken heeft 😄

10 maanden geleden

Reactie op StralendeMirage349579

Deze topic komt als geroepen. Heb vannacht een potje lopen huilen tijdens d ...
Ik geef trouwens kunstvoeding! :)