18 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben van plan bij mijn tweede een co sleeper aan te schaffen. Bij mijn eerst had ik een gewoon ledikant in ons kamer en dit vond ik best zwaar en vermoeiend, het kind erin en eruit halen. Het duurde even voor mijn lichaam was genezen van de bevalling dus alles deed extra pijn en kost veel moeite. Achteraf had ik best spijt dat ik geen co sleeper had gekocht. Je kan ook je kind controleren zonder dat je heletijd je bed uit moet. Volgens mij kun je deze gewoon gebruiken tot je kind er niet meer in past. Ik ga van 6 maanden uit?
5 maanden geleden
Wij hebben een co sleeper gekocht van bednest. Tot ongeveer 6 maanden kunnen ze erin is mij verteld.
5 maanden geleden
Wij hebben hem voor onze eerste tot ongeveer 7 maanden gebruikt en gaan hem nu weer gebruiken. We hebben zelf deze van Maxi Cosi: https://www.pinkorblue.nl/maxi-cosi-co-sleeper-iora-essential-graphite-a275400.html?a=b&pred=NLRPA%2CNLRPB%2CNLRPC%2CNLRPD%2CNLRPE%2CNLRPWEA%2CNLRPWEB%2CNLRPWEC%2CNLRP011%2C&c=p_aw%2Cp2aw%2Cp3aw%2Cp4aw%2Cp5aw%2Cprwea%2Cprweb%2Cprwec%2C&rp=&os=&fdcampaign=feed/nl/14445/googleshoppingint/A275400&adword=Google/PLA_AW_Kinderzimmer_m&RefID=PLA_NL0000_PLA_AW_Kinderzimmer_m&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw6auyBhDzARIsALIo6v-8rrUhT80NfQw5_1Gr8HxjI5PBdDCU59YqU3vDGcfbRFQVukPBsiMaAoswEALw_wcB
5 maanden geleden
Hier zwanger van de eerste dus echt 0 ervaring. De twee voornamelijk redenen voor ons om t NIET te doen zijn deze:
1 ik slaap altijd al heel licht, kans is dat ons kind dat ook doet en met een co sleeper kun je elkaar wakker houden
2 schijnt dat je kind meer moeite heeft om later in een eigen bed of kamer te slapen of zelfs overdag als jij niet in bed ligt.
Overweging om t WEL te doen (naast wat er al genoemd is) is dat babies soms moeite hebben met alle ruimte in een ledikant. Ze zijn een baarmoeder gewend, dus dan is een ledikant gigantisch. Ook kost warm blijven meer moeite.
5 maanden geleden
Jaa ik vind het echt ideaal! Heb het bij beide kinderen gebruikt en ook nu gaat de co sleeper weer naast bed. Het is zo handig met voedingen in de nacht. En je hebt je kleintje lekker dicht bij je liggen. Ze hebben er hier beide tot ongeveer 6 maanden in gelegen.
5 maanden geleden
Reactie op Abietje
Ik twijfel ook nog
Vraagje voor mensen met ervaring van co-sleeper; als de ...
Ik verschoonde gewoon op bed. Had het verschoonkussen ook naast bed staan. En een mandje op de slaapkamer met luiers doekjes etc erin.
5 maanden geleden
Reactie op Abietje
Ik twijfel ook nog
Vraagje voor mensen met ervaring van co-sleeper; als de ...
Het verschonen ‘s nachts deed ik eigenlijk alleen de eerste 3 weken en dan steeds vóór het voeden. Daarna was het voor onze nachtrust veel beter om niet meer te verschonen (behalve bij poepluiers) en ze heeft er nooit geïrriteerde billetjes van gehad.
Ik kan een cosleeper ook echt aanraden, hier tot ongeveer 5 maanden in geslapen.
5 maanden geleden
Denk niet, dat wij daar de ruimte voor hebben. Het lijkt me wel gaaf. Ook omdat ik twee pubers heb en ze niet te veel wil belasten met een huilende baby.
5 maanden geleden
Reactie op Xx2021
Verschonen ‘s nachts is alleen de eerste paar weken, of als je kindje gepoe ...
Tenzij je een zoon hebt als die van ons, die bij het minste geringste door lekt 😅 dan wil je echt wel verschonen want anders moet je niet alleen een Luier maar ook een kind en een bed. Dan ben je verder vanuit!