17 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb een cosleeper voor de eerste tijd en een ledikant voor daarna. Ik denk dat ik samen slapen toch wat fijner ga vinden in het begin.
2 maanden geleden
Reactie op anika0212
Ja ik bedoel meer een ledikant ipv een cosleeper in de slaapkamer van de ou ...
Met een ledikant kun je volgens mij niet samen slapen. Een cosleeper maak je vast aan je bed.
2 maanden geleden
Ik heb bij onze eerste een cosleeper gebruikt en vind het echt een zalig ding! Je kan gerust tweedehands nog veel goede dingen vinden want vaak worden die maar 6 maand gebruikt dus die zijn nog helemaal niet versleten en vaak nog in heel goede conditie!
Ik had er eentje gevonden waar je heel de bekleding van kon afhalen dus even de wasmachine in en klaar 😊
2 maanden geleden
Wij hebben last minute bij de eerste een co sleeper aangeschaft. In het ziekenhuis door corona en de regels en onze zoon die op neonatologie lag 4 nachten maar ook mijn gezondheid na de keizersnede veel gescheiden geweest die eerste dagen. Zowel wij als onze zoon hadden echt de behoefte om bij elkaar te zijn. Sliep hij op onze kamer was er niets aan de hand. Hij lag ook gewoon los van mijn bed. Maar bij een geluidje gaf ik hem wel een vinger in de hand en dan sliep hij ook rustig weer verder. Wij hebben dit als heel prettig ervaren. En gaan de co sleeper nu dan ook gewoon weer gebruiken.
2 maanden geleden
Reactie op Miloutje
Wij hebben last minute bij de eerste een co sleeper aangeschaft. In het zi ...
Ik wou hem overigens niet aan mijn bed vast. Omdat ik een onrustige draaier ben in de nacht en bang was dat mijn dekens in zijn bedje over hem heen zou komen.
Ik had hem wel gewoon met 15 cm ertussen naast mijn bed. Was er iets ritste ik die kant naar beneden hand bij hem en klaar.
2 maanden geleden
Reactie op oum1
Bij m’n eerste kindje had ik een normaal ledikant naast het bed gezet, maar ...
Ik had precies het zelfde met mijn dochter dus nu ook een co sleeper. Mijn arm deed zoveel pijn in die tijd😂😂
2 maanden geleden
Wij hebben een wiegje naast het bed. (Co sleeper formaat)
En een ledikant in haar slaapkamertje
2 maanden geleden
Ik had de ledikant gewoon naast ons bed staan (gaf bv in bed en viel vaak samen in slaap) en met 13 maanden ging hij naar z’n eigen kamer, meteen overgang naar een montessori vloerbed (twijfelaar formaat). Hij slaapt de nachten door sinds hij in het grote bed slaapt, kleine man had behoefte aan ruimte. Elk kindje is anders en het is ook wat je zelf fijn vind.
2 maanden geleden
Voordeel van co sleeper is dat je makkelijk met je hand bij je baby kan. Ik vond dit heel fijn om mijn hand op haar buik te kunnen leggen als ze onrustig, ziek of verdrietig was. Gewoon makkelijker nabij kunnen zijn.
We zijn toen gewisseld naar een ledikant naast het bed en uiteindelijk rond een jaar naar haar eigen kamertje.
Onze dochter is een hele goede slaper geworden, nooit gedoe of huilen rond bedtijd. Ik weet zeker dat dit komt doordat we haar zo'n fijne start hebben meegegeven (we zijn er al je ons nodig hebt).
2 maanden geleden
Cosleeper is makkelijk naast je bed. Die is een stuk kleiner dan een ledikant en kan vaak vastgemaakt worden aan je bed met zijkant omlaag zodat je er makkelijk bij kan. Heel fijn dat je zelf op die manier half slapend de baby kan troosten. Na half jaar past de baby er niet meer in en moet hij/zij over naar het ledikantje.