26 Reacties
één maand geleden
Ik heb bewust meerdere kleine spuitjes gemaakt. Wij wonen vrij dicht bij het ziekenhuis. Ik neem 2 spuitjes mee en de rest laat ik thuis.
Daarnaast kan je overwegen om in het ziekenhuis nog even proberen te kolven en dit in de koelkast te leggen. Het mag 8 dagen in de koelkast bewaard worden dus dat is eventueel ook een optie. Maar dan moet je daar nog wel de puf voor hebben!
één maand geleden
Vorige keer had ik twee spuitjes mee, ga ik dit keer niet doen.
Ziekenhuis is 15 min rijden vanaf thuis en de baby heeft in principe genoeg reserves voor de eerste 24 uur, dus mijn man (of ouders, want die wonen ook in de buurt) kan altijd nog even op en neer, mocht het nodig zijn.
Als het niet nodig is, is het namelijk zonde en kun je het beter bewaren voor als ze een keertje ziek zijn.
één maand geleden
Ik neem het niet mee. Bij mijn dochter beviel in om 5.10 en zat ik om 10.30 thuis aan de koffie🤣. Mocht het nodig zijn kunnen mijn schoonouders wat komen brengen😊
één maand geleden
Reactie op joyinaya
Hoe kolven jullie dames?
De 1ste dag dat ik kolfde, lukte het me om 3 ml te ...
Het helpt om ‘s ochtends te kolven dan heb je meer productie, verder is het fijn als je borsten warm zijn, lekker douchen of een warme kruik van te voren. Dan de borst een beetje masseren waar die klieren zitten. Ik heb een filmpje online gevonden waar ze het goed lieten zien maar kan het nu niet meer terug vinden🥲
Verder zit ik lekker in de baby kamer tafeltje ernaast met een bakje waar ik een lepel goed recht op kan leggen, podcast aan, en eerst lepelde ik alle druppels apart van mijn tepel. Na een paar dagen oefenen kwam er meer uit en kon ik de druppels op de lepel laten vangen. M’n borsten zijn iets groter dus gebruik ik wel beide handen om te kolven.
Misschien heb je er wat aan. Ik heb nu 2 spuitjes van 5 ml ingevroren en denk dat ik het hierbij laat. Het is wel echt een struggle maar ben wel blij dat ik straks evt bij kan voeden!
één maand geleden
Reactie op Vlinderrr
Waar hebben jullie allemaal de spuitjes gekocht? Ik ben bij de apotheek gew ...
Amazon! Ik heb wel gekozen voor spuitjes van 1ml omdat je soms in het begin nog niet zoveel productie hebt dat je altijd een heel spuitje kan vullen. Ook zonde om dan een 2e spuitje te moeten gebruiken om het uiteindelijk samen te kunnen voegen. Het moet dan namelijk eerst allebei dezelfde temperatuur hebben door bijv te bewaren in de koelkast.
Nu heb ik altijd wel 1ml en vries ik dit in. Als ik zin heb kolf ik langer door en heb ik 2/3 en soms 4ml. Maar ik kolf niet dagelijks en soms ook maar 1x per dag.
In de vriezer ligt wel al ruim 25ml nu dus lijkt me voldoende met het doel waarvoor ik het wil gebruiken.
één maand geleden
https://www.metdeborstvooruit.nl/p/antenataal-kolf-colostrum-spuitjes-set
Ik heb deze set besteld. Vind het zelf wel fijn dat het bij een lactatiekundige vandaan komt en dat je dus weet dat de spuitjes ook geschikt zijn om in in te vriezen en voeding te bewaren. Vond de set ook niet duur. Heb er nog een paar losse spuitjes en dopjes bijbesteld zodat ik er wat extra had.