6 Reacties

21 dagen geleden

Ja lijkt mij wel wat laag. Doe je wel om de 2uur eten?

21 dagen geleden

Dat ligt eraan. Een nuchtere waarde van 4.8 is helemaal goed. 5.1 na ontbijt is ook prima (ik heb geregeld nuchtere waarde en waarde na het ontbijt gewoon hetzelfde). De 3.7, heb je die om 15.00 gewoon random gemeten of was dat een uur na je lunch bv? Als het een random meting is en je had niets gegeten, dan is er niet zoveel mis mee. Ik zal zonder te eten ook naar een lage 4. Als ik dan weer eet stijgt het weer. En ik heb zwangerschapsdiabetes volgens de OGTT 🤷‍♀️

21 dagen geleden

Reactie op Jet/

Dat ligt eraan. Een nuchtere waarde van 4.8 is helemaal goed. 5.1 na ontbij ...
2 uur naar de lunch gemeten. Om 13:00 uur had ik geluncht

21 dagen geleden

Reactie op anom

2 uur naar de lunch gemeten. Om 13:00 uur had ik geluncht
Kan dat je gewoon een lage waarde had op wat je had gegeten. Ik heb ook al eens 1 uur na het avondeten 4.7 gehad. Was ook normaal gaf het ziekenhuis aan. Dus als je 2 uur na de maaltijd meet zakt het natuurlijk nog wat verder. Zou het even met het ziekenhuis/de verloskundige (of met wie je de dagcurves doet) bespreken, maar ik denk zeker niet dat je je er meteen zorgen over hoeft te maken.

21 dagen geleden

4,8 en 5,1 is netjes aan de lage kant. Alles boven 4 is prima. Bij 3,7 kan je je minder lekker gaan voelen maar is denk ik verder niet heel erg. Idealer is boven de 4. Voor jezelf en de baby kan joge waarde meer schade aanrichten dan lage dacht ik op lange termijn als je dat veel hebt. Van lage voel je je vooral niet lekker, prikkelbaar, flauw etc.

20 dagen geleden

Ik heb 3 uur na het eten van een pizza (tussendoor nog halfuur gelopen) 4,0 gemeten. Daarna heb ik nog een roomboter appelflap gegeten met een glas wicky en mijn waarde was 6,6. Ik heb toch weer geprobeerd om een volkoren brood met kaas en een halve avocada gegeten en 1,5 uur later weer gemeten en toen gaf die 5,2 aan.. ik daag mezelf een beetje uit, elke keer denk ik dat ik boven de 7,0 zou zitten maar dit is tot nu toe niet t geval geweest..