90 Reacties
7 maanden geleden
Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens. Ondanks dat dit mijn eerste zwangerschap is. Ik laat me niet bang maken. Hoe meer je leest over wat gezond is hoe beperkter de keuze is. Straks kan je peperdure waterfilters gaan aanschaffen en alleen nog biologisch geteelde doorgekookte seizoensgroentes eten. Ik drink lekker onbeperkt mijn kopjes thee, daar wordt ik nou eenmaal blij van. En ook gewoon die met kaneel in de melange. Het is al saai genoeg zonder af en toe een wijntje🤪
7 maanden geleden
Nee ik herken dit echt! 5 jaar geleden mijn eerste zwangerschap toen stonden er al dingen bij die vriendinnen van mij wel mochten daarvoor. Maar nu zag ik zelfs gebakken garnalen staan! 😨 ik vind het allemaal erg overdreven, over 5 jaar mag je alleen nog biologische sla eten. Ik houd mij gewoon aan geen alcohol en rauw vlees/vis, niet roken. Maar leverworst en drop eet ik wel hoor, met mate
7 maanden geleden
Ik loedermoeder graag met je mee. Ik ga geen rauwe biefstukken of filet americain lopen vreten, maar drink nog rustig m'n colaatje en ook nog wel bepaalde sushi.
Maar ik wil niet meer voor ieder etenswaar wat ik wil hebben eerst die hele zwangerhap app door pluizen. Ik werd daar best wel gek van. Bij de meeste dingen is 't gezond verstand gebruiken, beetje gevarieerd eten en alles wat sowieso niet zo goed voor je lijf is een beetje compenseren.
Maar op dit moment is het even 'fed is best'. Als ik straks een beetje m'n draai heb gevonden in het zwanger zijn zal ik wel weer anders gaan eten.
7 maanden geleden
Ik ben zwanger van de eerste en heb toen ik het net wist nog eendenborst filet en pasta carbonara op. We hadden een etentje met vrienden en we wisten niet wat ze gingen maken. We zagen het maar als afscheidsmaaltijden 😜
Ik was ook niet van plan zo spastisch te doen maar met leverworst moet je wel uitkijken! Dit kan al snel veel te veel vitamine A bevatten en dat kan wel te snel schadelijk worden.
7 maanden geleden
Herken het helemaal! Had het al een beetje bij de eerste (geboren 2022). Een paar maanden voor mijn zwangerschap werd opeens bekend dat je geen kroepoek meer zou mogen eten.
Hele discussies met iemand anders die zwanger is, want zij hield zich echt aan álles. Maar ik at een paar keer per maand toch een handje kroepoek.
Ik was dus een ontaarde moeder al kreeg ik te horen😂
En nu 6 weken zwanger, en heb van de week nog heerlijk een handje kroepoek gegeten😂
7 maanden geleden
Ik herken dit ook! Dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb al snel gemerkt dat ik veel liever op gezond verstand bekijk wat ik wel/niet kan eten, dan dat ik alles moet opzoeken. Gisteren nog gewoon genoten van sushi en dan snap ik ook wel dat ik b.v. zalm en tonijn beter kan vermijden, maar er zijn genoeg andere opties.
Ik zie nu bij zo veel producten een kanttekening staan waardoor het haast lijkt alsof je niks meer mag eten. Ik snap dat er een behoefte ligt om te waarschuwen over bepaalde stoffen, maar ik zie ook dat er hiermee veel angst gezaaid wordt.
Maar goed, over het algemeen ben ik van mening dat als het gezond voor mij is, het ook gezond voor de baby is 😊
7 maanden geleden
Reactie op BabyboyL
Herken het helemaal! Had het al een beetje bij de eerste (geboren 2022). Ee ...
Een ontaarde moeder 😂😂. Wat een verwijt ook. Vooral genieten van je kroepoek, ik heb het idee dat de garnalen in de kroepoek zo ontzettend verwerkt zijn dat het nog amper garnaal te noemen is.
7 maanden geleden
Nee ik herken het heel goed. Dit is mijn 2e zwangerschap en bij mijn 1e ging ik helemaal mee in alles wat niet mocht maar nu met de 2e heb ik hier toch ‘n andere kijk op. Niet dat ik alcohol drink / sushi eet maar hoeveel thee ik drink en hoeveel drop ik eet bijvoorbeeld dat is niet iets waar ik nu naar kijk.
7 maanden geleden
Ik schrok hier vorige al van toen was ik zwanger van de 3e en toen mocht ik tenopzichte van de eerste 2 zwangerschap heel veel niet meer eten. Ja dat ik dus wel. Ben heus niet elke dag garnalen aan het eten maar eens in de zoveel tijd moet het kunnen. En kroepoek ook daar zitten toch denk bijna geen garnalen in.
7 maanden geleden
Ik ben dus opstandig in de vorm van : ik weiger mijn wekelijkse half zacht gekookt eitje op te geven ... :P ". De reden " want je zou er zelf ziek van kunnen worden" vind ik niet voldoende haha, ik ben in heel mijn leven immers nog nooit ziek geworden van zon eitje. Herkent iemand dit? :P
7 maanden geleden
Reactie op Myra219
Ik ben dus opstandig in de vorm van : ik weiger mijn wekelijkse half zacht ...
Ja, ik eet mijn eieren ook nogsteeds half zacht. Wat je zegt, nog nooit ziek van geweest, en mocht het wel gebeuren, salmonella is niet schadelijk.. zal alleen vervelend zijn🤪
7 maanden geleden
Reactie op ilse240024
Een ontaarde moeder 😂😂. Wat een verwijt ook. Vooral genieten van je kroep ...
Jaaa, en het was een huilbaby dus dat kwam natuurlijk door mijn kroepoek 🤭😂
Ik lust ook echt totaal geen garnalen, vind kroepoek er niet perse sterk naar proeven.. dus hoeveel van de garnaal zal er inderdaad nog in zitten😂
7 maanden geleden
Reactie op Nurse541
Ik ben zwanger van de eerste en heb toen ik het net wist nog eendenborst fi ...
Dit is ook mijn eerste zwangerschap en laat ik nou gisteren net een leverworst gekocht hebben🤣 ik let wel op wat ik eet, maar zeker niet spastisch dat ik de hele app door pluis. Haha.